ArcticIce Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har installert Ubuntu på den bærbare, og harddisken er delt i 3 partisjoner. En for ubuntu, en for swap, og en for windows. La inn windows her idag, men nå får jeg ikke lenger opp grub i oppstarten, så får ikke valgt å boote opp ubuntu. Har også prøvd å starte opp live-cden igjen, og så formatere windows partisjonen igjen, men nå får jeg bare en feilmelding under oppstart at det ikke finnes noe operativsystem å boote. Noen som vet hva som er feil? Eller må jeg bite i det sure eplet og reinstallere alt? Takker for svar.. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Windows først..så linux. Windows skriver over grub. Vet ikke helt hvordan du skal gjøre dette. Men du skal få til å boote med live CD`en iveffal. Bare sett første boot til CD-rom i bios. Endret 22. august 2007 av Marsan Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Ah, skjønner.. mulig jeg forklarte litt feil her. Får bootet opp live cden og alt slikt, og slettet windows partisjonen, så jeg bare har linux partisjonen igjen. Det er nå jeg får feilmelding om at det ikke er noe operativsystem å boote fra ;/ Lenke til kommentar
Canute Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det som har skjedd er at Windows har skrevet over mbr'en, den aller første delen på harddisken din. Det du må gjøre er å installere Grub på nytt igjen, trenger ikke installere Ubuntu. Her kan du lese hva som må gjøres: https://help.ubuntu.com/community/Recoverin...stallingWindows Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Takker Da burde det gå i orden.. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Super grub disk kan også være fin å ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå