Gå til innhold

Bygger pc .. kan jeg få noen meninger om kjøpet ?

Anbefalte innlegg

ang direct x 10 kommer dette fra blandt annet bjorn3d.com

9364580[/snapback]

Nå har nVidia annonsert alle steder at de hadde det eneste grafikkortet med DX10-støtte i lang tid før AMD/ATI somlet seg til å komme med sin brikke.

Så dersom det virkelig skulle være sant at 8800-serien ikkje har hardware-støtte for DX10, så tror eg nVidia hadde blitt godt og grundig avkledd i data-pressen, fra Hardware.no til Komputer for alle.

Så denne påstanden tror eg er bare tullprat :roll:

9390040[/snapback]

Tror jeg og. Var noe som luktet muffins når jeg leste det også, men turte ikke å si noe da jeg ikke vet noe konkret om dette.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For mye mener jeg at hvis man kobler for mange enheter på samme vann tank vil temperatur trolig stige ?

Også dette med ddr3 .. det er jo en åpenlyst forskjell da .. 1600 mhz mot 800 ddr2 kanskje lkitt overkill men men gjort er gjort .. vil også legge til dette med å bytte en del eller to senere .. jeg har tidligere bygget slike middelmådige pcer som blir ut datert etter 6 mnd .. derfor tenkte jeg hvis man kjøper state of the art vil det ikke da ta lengre tid før jeg må bytte komp. og på denne måten faktisk kanskje spare penger i det lengre løp ?

ps! skjermkortet som var bestilt fra usa ble bare tull så måtte avbestille ! buhu

kostet jo tross alt bare 2600 kr for diamond viper med i gig gdd4 ram .. der også har du noe med ati som nvidia ikke har .. begreper om pirs =) gidder ikke punge ut 6000 for geforce ultra når jeg kan betale 3000 for ett kort som skorer nesten like høyt ?? =) derfor rart dere tenker slik på alt annet men ikke når det kommer til skjerm kort ?

er alt i alt fornøyd med pcen .. men skulle gjerne fått klokket opp til 3 ghz per kjerne .. hmmm !! uggh

Endret av kris_ness
Lenke til kommentar

radiatoren er den som følger med TYhermaltake Kandalf lcs ..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326276

fett tårn ass

PLUSS dx 10 saken .. har satt data guruen som kom med den påstanden til meg på saken å finne linkene til hvor dette står svart på hvitt! =)

saken er også den sier han .. at disse kortene fra nvidia kom før det i det hele tatt var utviklet hardware støtte og shaders for dx10 .. hmm blir spennende

Endret av kris_ness
Lenke til kommentar

Min nyinnkjøpte PC betviler jeg at kommer til å utgå om et halvt år. Jeg har kjøpt omtrent alt det beste, men med visse begrensninger.

8800 Ultra er også bortkastede penger, da GTX ligger hakket under. Ultra er det samme som GTX, kun annen vifte og høyere klokk. Dette kan man oppnå selv med vannkjøling.

Et slikt Diamond Viper skjermkort som du snakker om for 2600kr er jo ett røverkjøp, men ser jo ut til at det gikk i surr.

Det er i alt mye penger å spare på det du har kjøpt, og bare rundt 10fps mindre.. Kunne du ikke heller lagt disse i noe annet da? Men samme det, så lenge du er fornøyd er jo det bra.. :)

radiatoren er den som følger med TYhermaltake Kandalf lcs ..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326276

fett tårn ass

PLUSS dx 10 saken .. har satt data guruen som kom med den påstanden til meg på saken å finne linkene til hvor dette står svart på hvitt! =)

saken er også den sier han .. at disse kortene fra nvidia kom før det i det hele tatt var utviklet hardware støtte og shaders for dx10 .. hmm blir spennende

9398253[/snapback]

Ja jeg er virkelig spent på dette her...

Er det sant, eller ei?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw
hvor selger de blitz premium da ? kjøpte extreme da det er det eneste de hadde på komplett .. dere tåler jaggu ikke mye .. da dere krittiserer mitt vvalg av skjerm kort ville jeg bare si at det er jo klart man kjøper noe som er bygd for direct x 10 .. no geforce sine ikke er .. selv om jeg egentlig er geforce fan ..

9364561[/snapback]

En annen grunn til å ikke storshoppe GPU nå, er at nye DX10.1 kort kommer utpå nyåret en gang

Lenke til kommentar

greia der er at jeg tror det er mulig at diamond viper sine kort støtter 10.1 mulig jeg tar feil der .. fikk uansett ikke kjøpt det da så =( å bestille fra usa er bare ett mareritt... de mente jeg ikke bodde der jeg bor .. siden jeg selv har kjøpt huset for to år siden vil jeg påstå at jeg gjør det =) men men

da blei samsung skjermen betalt i stedet liksom .. 2265wb eller hva den het .. bare håper jeg ikke får c panelet

Endret av kris_ness
Lenke til kommentar

9398253[/snapback]

Nvidia press release

"NVIDIA GeForce 8800 processors will help make Crysis an even more jaw-dropping experience," said Cevat Yerli, President of Crytek. "NVIDIA currently has the only shipping DirectX 10 hardware, and they also have a great program for working with developers. We're thrilled to work very closely with NVIDIA to make Crysis an immersive, exciting, and incredibly realistic game."

Så dette er altså bare tull, ifølge kompisen din? Tror kanskje du skal skaffe deg bedre kilder enn den fyren der, han veit tydeligvis mere enn de som utvikler Crysis :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...