Gå til innhold

Bygger pc .. kan jeg få noen meninger om kjøpet ?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg driver å bygger sammen min nye pc da jeg måtte bytte ut p-4 northwood =)) setter opp en liste av hva som er kjjøpt og hva som kommer :

Kjøpt:

Hovedkort : asus blitz Extreme

Cpu : Intel core 2 quad q6600 2.4ghz

minne : Kingston DDR3 HyperX 1375MHz 1024MB, Kit w/two HyperX 512M

Kabinett : Thermal take Kandalf Lcs Black (vann kjøling)

Psu : Enermax Galaxy 1000w

Skjermkort : Diamond Viper ATI Radeon™ HD 2900XT PCIE 1024MB GDDR4 Video Card

Kommer : 3 gig til ram .. samsung 22" lcd 2 ms ca 3500 kr @komplett.no

Hd : Raptor x 150gig

:dribble:

PS ! glemte å si at q6600 quad cpu er bare temp.. skal ha extreme versjon =)

Endret av kris_ness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler du at du MÅ kaste bort penger?

Personlig hadde jeg ikke satset på DDR3 den dag i dag, da det er såppas liten forskjell på ytelsen i forhold til pris. Vri heller om til Premium kortet, og kjøp deg noen DDR2 minnebrikker!

Har det selv! :)

Lenke til kommentar

Glem Raptor X, du tjener ikke mye på det, utenom bråk. Prisen er dyr, og det

er bare en smule bedre ytelse enn med vanlige hardisker. Spar pengene.

Og hvorfor Extreme edition? bortkastet.

Selv om du har kjøpt skjermkortet, hvorfor valgte du ikke 8800GTX/Ultra istedet?

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

her var det mange som ikke har gjort leksa si .. ok diamond viper .. skjermkort koster 2900 kr fra usa .. dette kortet samt de andre i radeon 's største serie er de ENESTÈ kortene som er BYGD for directx 10 .. geforce sine for eksempel har sofware støttet dx 10 men ikke hardware som er bygd spesielt for dette .. kanskje 2. generasjon har det men ikke den første .. derfor skjermkortet jeg har valgt ..

DDr3 pga at asus blitz extreme støtter kun ddr3

asus blitz extreme fordi bjørn3d kåret dette kortet til golden bear award med score 9,5\10 .. som han mente at dette var det beste hovedkortet uansett .. samt att vannkjøingen til chipset'e passet veldig bra til kandalf sin ..

raptor x kan jeg innrømme at er waste .. men men bygger man resten pcen så rå må man klampre i noe ekstra ?

Lenke til kommentar

og selvfølgelig enermax 1000w da skjermkortet gjør at man må min ha 750 watt .. he he helt sykt ble det da i alle fall .. stress test video cs source scora 298fps .. vet ikke om andre har testet .. men dette var med 32 windows .. skal hjem å legge inn vista nå

Lenke til kommentar

Mange som ikke har gjort leksa si? Du SPØR jo om meninger om kjøpet, og da får du jaggu meg tåle å få litt konstruktiv kritikk også!

Personlig mener jeg at DDR3 i dag er bortkastet da det er såppas liten forskjell mellom dette og DDR2. Du kunne ha spart en del penger på dette, men du vil tydeligvis ha det som er bitte bitte litt bedre, men koster flesk?

ASUS Blitz Premium SE, HELT likt Extreme sitt, bare at det støtter DDR2. Det hadde nok vært smartere å kjøpe dette. (Har det selv, og er veldig fornøyd med det)

EDIT: En ting til. Skal du overklokke? Da kan en Extreme edition cpu være noe for deg. Skal du ikke klokke? Da holder Q6600 LENGE!

Og enda en ting, kan du gi meg en kilde der hvor det står at det ATI kortet er eneste kortet som er bygd for DX10?

http://techgage.com/article/asus_blitz_ext...la_motherboards

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
raptor x kan jeg innrømme at er waste .. men men bygger man resten pcen så rå må man klampre i noe ekstra ?

9344216[/snapback]

Problemet er bare at Raptor ikkje er rå lenger. Det er mange disker som tilbyr tilnærmet like god ytelse og mye større kapasitet til lavere pris enn Raptor.

Eg ville mye heller satt i en eller to Hitachi 7K1000 750GB disker. De koster omtrent det samme som Raptor X, gir like god ytelse og har 5 ganger større kapasitet.

Når eg ser kordan du svarer de som prøver å hjelpe deg her så synest eg uttrykket "mere penger enn vett" er på sin plass :tease:

Lenke til kommentar

hvor selger de blitz premium da ? kjøpte extreme da det er det eneste de hadde på komplett .. dere tåler jaggu ikke mye .. da dere krittiserer mitt vvalg av skjerm kort ville jeg bare si at det er jo klart man kjøper noe som er bygd for direct x 10 .. no geforce sine ikke er .. selv om jeg egentlig er geforce fan ..

Lenke til kommentar

har også fått høre at den nye q6600 er betydelig bedre enn min første edition .. at den skal tåle mere varme .. får den ikke kaldere enn 36grader med vannkjølinga ..

Og har jeg vært for brå får jeg være mann nok til å beklage dette ! (gjelder alle )

Lenke til kommentar

Jeg kan ihvertfall ikke huske å ha lest noe om at G80 kortene fra nVidia ikke er "bygd" for DX10, slik som de til ATI.

Q6600 med stepping G0, har 10W mindre effektforbruk. Det er den eneste forskjellen. Om den er noe betydelig bedre enn den eldre steppingen som er B3, veit jeg ikke. Det kan ikke være store forskjellen.. Kanskje 200-300mhz ekstra?

Hvis du får den ned i 36grader idle på vann, er ikke dårlig. Hva er load tempen?

Blitz Premium kjøpte jeg på Digitalimpuls.no. Dems siste kort.. :)

Åssen komponenter har du til vannkjølinga di?

Og: Det går ann å redigere innleggene.. :)

Lenke til kommentar

36 grader går den på uansett hva jeg gjør (altså load temp) =) .. vannkjøling går på cpu\hovedkort skal muligens bygge det ut til skjerm kort også .. da skjermkortet drar opp tempen i pcen med nærmere 60 grader .. hva ? redigere innlegg ? he he

ang. vannkjølning .. tanken som fulgte med er 350 ml .. med radiator og alt brukte jeg ca 650 ml .. hvor mye kan kobles på før det blir for mye ? kandalf (thermaltake ) hevder at man kan koble til alt men har mine tvil ang. dette

Endret av kris_ness
Lenke til kommentar

36 grader uansett er jo ikke dårlig.. :)

ang. vannkjølning .. tanken som fulgte med er 350 ml .. med radiator og alt brukte jeg ca 650 ml .. hvor mye kan kobles på før det blir for mye ? kandalf (thermaltake ) hevder at man kan koble til alt men har mine tvil ang. dette

Hva mener du med for mye?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Støtter de som sier at det ikke er noe vits i DDR3 osv. Man gjør jo hva fanden man vil, men det er så lett å kaste bort mange tusen ekstra på pc uten at man egentlig merker forskjell. Da er det mye bedre å bare oppgradere en del eller 2 etter en stund.

Lenke til kommentar
ang direct x 10 kommer dette fra blandt annet bjorn3d.com

9364580[/snapback]

Nå har nVidia annonsert alle steder at de hadde det eneste grafikkortet med DX10-støtte i lang tid før AMD/ATI somlet seg til å komme med sin brikke.

Så dersom det virkelig skulle være sant at 8800-serien ikkje har hardware-støtte for DX10, så tror eg nVidia hadde blitt godt og grundig avkledd i data-pressen, fra Hardware.no til Komputer for alle.

Så denne påstanden tror eg er bare tullprat :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...