Dr3as Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Tiden er kommet til at jeg endelig er ferdig med testingen min, og jeg synes Windows Vista har blitt bra nok til å kjøpes. Grunnet krav om remotedesktop finnes er ultimate versjonen jeg får satse på. Men jeg har planer om å oppgradere maskinvaren om sånn ca et halvt år derfor lurte jeg litt på hvordan det ligger ann med dette. Om jeg kjøper fullversjon skal vel det ikke skape problemer i det hele tatt? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det skal ikke by på problemer nei. Kanskje du må ringe til Microsoft, for å få til en reaktivering. Men værre enn det skal det ikke være. Anbefaler deg kanskje å kjøpe en OEM versjon, litt redusert kundeservice og stygg "eske". Men du sparer litt penger på det, så da er det kanskje verdt det Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Kjørte OEM av XP, og etter hardwarebytte der var det bare å ringe, men hørte dette ble endret for Vista. Skal etter vært bytte hele pc'n del for del og med "poengsystemet" jeg har lest om vil jeg fort få veeeldig mange poeng. En annen ting er at man skal få med både 32 og 64 dvd'r med i fullversjon. Tenkte det kunne være greit å ha begge. Endret 22. august 2007 av Dr3as Lenke til kommentar
miCro Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 OEM-lisensen vil knyttes til hovedkortet ditt, noe som betyr at i praksis vil du måtte kjøpe en ny lisens om du bytter ut hovedkortet. Det kan godt være man får reaktivert lisensen ved å ta en spansk en til MS, men det vil isåfall være en risk man tar. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 OEM-lisensen vil knyttes til hovedkortet ditt, noe som betyr at i praksis vil du måtte kjøpe en ny lisens om du bytter ut hovedkortet. Det kan godt være man får reaktivert lisensen ved å ta en spansk en til MS, men det vil isåfall være en risk man tar. 9335685[/snapback] en link til dette fra HW sine sider: avklaring ang vista OEM så det kan se ut til at vis du har tenkt å bytte hovedkort må du kjøpe ny lisens. vel egentlig iallefall. som Rune og så sier så er det slik at du må reaktivere windowsen vis for mange endringer gjøres på HW men bytte av hovedkort vil utløse umidelbart krav til ny lisens av Vista vel iallefall sånn osm jeg forsto bloggen hans her:runes verden Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Da blir det fullversjon ultimate *Tusle ned til sentrum å handle litt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå