Fred-rik Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg og noen kamerater har tenkt å kjøpe laptoper med innnebygd WiFi-støtte. Hvordan kan vi lenke oss sammen uten bruk av switch eller annen form for boks? Jeg har hørt noe om Ad-Hoc. Noen som kan utdype hva det er og eventuelt om det kan funkere for oss? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg og noen kamerater har tenkt å kjøpe laptoper med innnebygd WiFi-støtte. Hvordan kan vi lenke oss sammen uten bruk av switch eller annen form for boks? Jeg har hørt noe om Ad-Hoc. Noen som kan utdype hva det er og eventuelt om det kan funkere for oss? 9335248[/snapback] sette fast ip-adresse på pcene (feks 192.168.1.2, 192.168.1.3 osv) og nettmaske 255.255.255.0 deretter må du lage en trådløs tilkobling (ad-hoc). lenge siden jeg gjor det og har ikke trådløst kort på pcn her på jobb.. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 ellers kan du bruke et program som heter Hamatchi Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) hamachi funker vell bare over nett eller hva? jeg har aldri hørt om at man koble flere maskiner i nettverk uten bruk av switch eller hub ellerno sånt. tror rett å slett ikke det er mulig med mindre du har to trådløse kort i hver maskin...da kan man kanskje lage en slags trådløs token ring...? edit: man kan jo ikke skifte ip adresse i deaktivert modus! kjøper du en trådlås router med innebygget switch, kan man linke trådløst, men dette er en dårlig løsning og dere vil oppleve mye hakking... Endret 22. august 2007 av superjorn82 Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det funker at den ene maskina er vertsmaskin og de andre kobler seg til denne. Dette har jeg prøvd før og det funket, men det var noe kluss å få det til. Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 men da har den ene maskinen internett tilkobling? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Edit: Feiltolk Endret 22. august 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det du skal bruke er et Ad-hoc nettverk ja. Det vil si at den ene maskinen oppretter et trådløst nettverk som den andre kobler seg til. Jeg har gjort dette med både Vista og XP uten store problemer, bare husk at de må stå i samme arbeidsgruppe (Og hvis du må endre arbeidsgruppe må du reboote). Tutorial fant jeg på google. Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Det du skal bruke er et Ad-hoc nettverk ja. Det vil si at den ene maskinen oppretter et trådløst nettverk som den andre kobler seg til. Jeg har gjort dette med både Vista og XP uten store problemer, bare husk at de må stå i samme arbeidsgruppe (Og hvis du må endre arbeidsgruppe må du reboote). Tutorial fant jeg på google. 9338657[/snapback] Har du URL? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det du skal bruke er et Ad-hoc nettverk ja. Det vil si at den ene maskinen oppretter et trådløst nettverk som den andre kobler seg til. Jeg har gjort dette med både Vista og XP uten store problemer, bare husk at de må stå i samme arbeidsgruppe (Og hvis du må endre arbeidsgruppe må du reboote). Tutorial fant jeg på google. 9338657[/snapback] Har du URL? 9340176[/snapback] http://justfuckinggoogleit.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå