Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War

Anbefalte innlegg

Åh, så det er her alle Total War-interesserte gjemmer seg. Har lurt litt på hvorfor jeg har fått så få e-poster. Flere emner! Kategorien holder på å dø ut :p

Jeg liker virkelig hvordan sjøslagene kan bli. Blir kult å kunne begynne å eksperimentere på sjøen, jeg håper bare at landslagene blir enda bedre enn før og at vi får forbedret AI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg savner fra de forrige spillene er mer realistiske byer. F.eks at en elv kan gå igjennom og at det er større høydeforskjeller ol.

Og mulighet til å styre mer bygging av byene selv. Kanskje hvor hus plasseres.

God ide , aldri tenkt over det men du har helt rett :p,

En ting jeg savnet i de forige spillene var et man burde kunne bygge flere hindere rundt byene . F.eks en voldgrav eller sette stokker rundt byen . Skulle også gått ann å sette byen opp i en høyde så det ble vanskligere å erobre byen. BTW blir jo ikke dette noe jeg vil savne i Empire siden voldgraver å sånt ikke er normalt på den tiden :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenker du på noe spesielt? De fleste av de bildene der ser ut som de er lastet opp i en dårlig jpg-kvalitet. Det bildet her for eksempel tror jeg er mer tro mot grafikken.

cavalry_charge.jpg

Nå kan jeg dog kun huske omtrent hvordan bildene så ut i går og har ikke tilgang til å gå inn på selve siden fra her jeg er nå, men om du lenker til eventuelle bilder i IMG-tag skal det gå ann for meg å se det. (Jeg kan f.eks ikke gå inn på totalwar.com, men å se bilder i IMG-tag fra den adressen går fint ...)

Endret av TSP
Lenke til kommentar

jeg håper faen meg at uniformer oppdaterres automatisk,

så når man treffer 1790åra at uniformene bare forandrer seg, viss man må drive å retraine soldatene for at de skal få anderldes uniform blir det bare teit, da vil du få noen hærer med 1700talls uniformer som slåss mot 18000talls uniformer. og det vil bare være teit.

håper også de gjør så facings er forskjellige fra enhet til enhet

Lenke til kommentar
99% av spillerne driter i at "omgzorz, den zoldaten har en uniform fra 1790-tallet, selv om det er 1803!!111oenoen".

Driter også helt i kampene i dette spillet, her MÅ kampanje-modusen være god for at jeg skal spille spillet.

det er ikke de vi snakker om, her er det 50-100 års forskjell på uniformene

Lenke til kommentar

Det er klart at uniformane har litt å sei for realismen si skuld, men å legge spelet på hylla for den grunn blir litt teit :). Det eg håper mest på, er at dei greier å få stemninga som var under krigane på den tida mest mogleg inn i spelet. For å få det til må dei inkludere gode effekter som t.d. kruttrøyk og realistisk blod. Ein må absolutt ikkje gløyme det viktigaste; At nemleg taktikkane og spesielt formasjonane har ei stor rolle i slaget.

håper også de gjør så facings er forskjellige fra enhet til enhet

Kva meiner du? Tenker du på at f. eks. hatter, fjes og i enkelte tilfeller uniformer skal vere annerledes?

Las ein plass at mange soldater skal ha lik uniform[/b], men så har dei gjort sånn at enkelte knapper skal vere knept opp, hatter på skeiva osv.

Så visst du var redd for å styre ein klonehær som i R:TW, så trur eg ikkje du trenger å bekymre deg for dette :)

Lenke til kommentar

facings er navnet på kraven og mansjettene, i hærer der uniformene var standariserte, var det fargen på sidde som hadde noe å si.

så 23rd Regiment of foot hadde feks. blåe mansjetter og kraver.

mens 33rd regiment of foot hadde røde med hvite broderier.

andre hadde gull farger, grønne i forskejllige nøyanser osv. og dette er bare den britiske hæren.

så poenget mitt er at har du 2 britiske enheter som står vedsiden av hverandre, så bør en av dem har grønne facings mens den andre feks. da har blåe

det var en av de mange feilene Patrioten gjorde, alle brittene hadde blåe facings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...