Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Wohooo, våre bønner er hørt! (Battle AI) http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/53425...ate.html?page=5

"8 February:

 

Dear All,

 

Today we’re announcing that a new update for Empire: Total War will shortly be entering its beta group phase.

 

We’ve spent the last few months listening to and acting on fan feedback on the battle AI in Empire, and this update has been designed to improve your experience.

 

This update seeks to reduce the occurrence of aggressive melee behavior in the AI armies, milling or ‘blobbing’ behavior during formation and the leapfrogging of units sometimes experienced.

 

It’s important to set expectations realistically with this update, where these issues occur they will be significantly reduced but not altogether eliminated.

The Battle AI will be a significant improvement over Empire 1.5, and is based on Empire. It will not exhibit the progression seen in Napoleons more advanced Battle AI system.

 

The beta group phase is for an indeterminate length of time so the public release date of this update isn’t scheduled yet.

If you’d like to take part in the beta and test the update for compatibility and stability please contact Sensei and sign up for the beta group.

 

Please note we’re not looking for feedback on the BAI’s performance in general, we’re looking to test stability and performance at this stage.

 

Kind regards,

Kieran"

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar
Wohooo, våre bønner er hørt! (Battle AI) http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/53425...ate.html?page=5

"8 February:

 

Dear All,

 

Today we’re announcing that a new update for Empire: Total War will shortly be entering its beta group phase.

 

We’ve spent the last few months listening to and acting on fan feedback on the battle AI in Empire, and this update has been designed to improve your experience.

 

This update seeks to reduce the occurrence of aggressive melee behavior in the AI armies, milling or ‘blobbing’ behavior during formation and the leapfrogging of units sometimes experienced.

 

It’s important to set expectations realistically with this update, where these issues occur they will be significantly reduced but not altogether eliminated.

The Battle AI will be a significant improvement over Empire 1.5, and is based on Empire. It will not exhibit the progression seen in Napoleons more advanced Battle AI system.

 

The beta group phase is for an indeterminate length of time so the public release date of this update isn’t scheduled yet.

If you’d like to take part in the beta and test the update for compatibility and stability please contact Sensei and sign up for the beta group.

 

Please note we’re not looking for feedback on the BAI’s performance in general, we’re looking to test stability and performance at this stage.

 

Kind regards,

Kieran"

 

 

Hmm, kanskje det passer bra og kjøpe det nå som steam kjører kampanje på E:tw også.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et spørsmål. Valget står mellom Medieval 2 og Empire total war. Medieval 2 koster 39 Kr, mens Empire rundt 100 lappen. Hva er best (også med tanke på mods). Skal også nevne at jeg har en ganske gammel pc, med 2 gb ram, 512 mb 3D kort. Har testet empire og vet det fungerer, med dog kun med units satt til det minste.

 

Siste TW spill jeg spilte var Rome. Her ble jeg etter en tid lei AI. Er det noen mods som gjør opplevelsen markant bedre, eller er det fortsatt ganske dårlig AI?

 

Så, hvilket spill burde jeg velge basert på det jeg skrev over? Takker for alle svar :)

 

Mvh

André

Lenke til kommentar

Sikkert den som har fucket det til da. Skjer altid noe når jeg er i ferd å vinne en campaign. Eller dvs jeg har vell egentlig allerede vunnet. Jeg har klart det hitler aldri klarte. Holder nå på å knuse amerikanerene som er den siste store nasjonen igjen, etter at de gikk til angrep på mine gode venner cherokiindianerene (har vert venner med de 2 turer, usa i 50 år eller noe).

 

Men uansett skulle jeg gjerne sett slutten på usa.

Lenke til kommentar

Hehe hele verden var stort sett alliert med meg. Var ingen som turte å gå mot meg etterhvert. De som gjorde det ble raskt innlemmet i mitt storslåtte rike.

 

Egentlig veldig grei strategi. Jeg angrep aldri noen, men de som angrep meg ble behandlet nådeløst. Problemet var at jeg ikke fikk velge mine fiender. Men etter 50 år var det få nasjoner som kunne gjøre noe motstand mot supermakten prøysen. ^^

 

Var litt kult på slutten. Opprettet ett slags marine corps. Verdens beste flåter stappfulle med verdens beste hærer. Gikk noen til krig mot meg tok det maks 5 år før de var utstlettet samme hvor stor de var og hvor de var.

Lenke til kommentar
Hehe hele verden var stort sett alliert med meg. Var ingen som turte å gå mot meg etterhvert. De som gjorde det ble raskt innlemmet i mitt storslåtte rike.

 

Egentlig veldig grei strategi. Jeg angrep aldri noen, men de som angrep meg ble behandlet nådeløst. Problemet var at jeg ikke fikk velge mine fiender. Men etter 50 år var det få nasjoner som kunne gjøre noe motstand mot supermakten prøysen. ^^

 

Var litt kult på slutten. Opprettet ett slags marine corps. Verdens beste flåter stappfulle med verdens beste hærer. Gikk noen til krig mot meg tok det maks 5 år før de var utstlettet samme hvor stor de var og hvor de var.

 

Hos meg er det helt motsatt. Eneste landet som har noe til overs for meg nå er maratha, men er jo greit det. Driver å bygger opp et lite fotfeste for dem i europa nå. For jeg sliter med at hele verden er i mot meg. Østerrike er ute av bilde. Driver å dulter fram og tilbake med polen nå, venter på å sette inn nådestøtet. Svergie har meldt krig, samt frankrike har angrepet meg. Mens ottomans empire, på like linje med sverige bare saboterer økonomien min. England sender en og annen styrke for å ta meg, men er så halvhjerta at jeg ikke har noen problemer med det, tror hovedoppgaven deres var å sende inn masse kavaleri bare for å ødelegge alle småbyene mine.

 

Usikker på hva jeg skal gjøre med frankrike. Det vil koste meg å sende inn styrker i frankrike, Har tatt en koloni i india, men har ikke råd til å bli uvenner med maratha, så vurderer å flytte kolonifokuset over til amerika. Har ikke satsen noe særlig på sjøen, forståelig nok. Men jeg trenger å kontrollere østersund, så blir kanskje til det nå.

 

Først må jeg forsvare meg mot de plagsommme franskmennene, som har tatt amsterdam, og har lyst til å ta meg. Noen ide hvordan jeg kan snu hele verden til min side igjen?

Lenke til kommentar
Syns du Rome hadde lei Ai, bør du ikke kjøpe noen av dem.

 

Rome er så langt enkelt det beste av 3d total war spillene, empire og medieval 2 har begge vært halvferdige saker,

 

Såpass ja... Utrolig kjipt. Men likevel da. Jeg har råd til å sløse bort en hundrelapp. Så hvilket burde jeg velge? M2TW med mulighet for å ha store hærer på slagmarken, eller ETW med mindre hæren men bedre "kart- gameplay"? Hvor mye er gameplayet til ETW forbedret siden M2TW?

 

Og et annet spørsmål: Fikser Darthmod de meste irriterende AI feilene i ETW og M2TW, og hvilket spill er best med denne modden?

 

Ble kanskje litt mange spørsmål men, får svare på de dere gidder å ta dere tid til ;)

 

Mvh

André

Lenke til kommentar

Darth Mood skal vist fikse noe av ai'n I medieval 2 mange sier den faktisk har blitt mye bedre etter å installert den modden.

 

Men nå påstår også folka bak empire at de skal slippe en patch som fikser ai'n i empire, så det er kanske hipp som happ, og viss du kan spille store slag på m2tw bør du kunne spille greie størresler på empire også, det krever ikke så mye mer.

 

Juster andre options enn unit størrelse så skal du nok greie å spille med large størrelese i empire.

 

Det største problemet med m2tw er at det føles helt likt ut som rome bare med nytt utseende på enheter.

 

Jeg har et spill som er mye bedre enn begge dem, men jeg har allerde snakket så mye om det at alle sikkert er møkka lei at jeg snakker om det.

Lenke til kommentar
Darth Mood skal vist fikse noe av ai'n I medieval 2 mange sier den faktisk har blitt mye bedre etter å installert den modden.

 

Men nå påstår også folka bak empire at de skal slippe en patch som fikser ai'n i empire, så det er kanske hipp som happ, og viss du kan spille store slag på m2tw bør du kunne spille greie størresler på empire også, det krever ikke så mye mer.

 

Juster andre options enn unit størrelse så skal du nok greie å spille med large størrelese i empire.

 

Det største problemet med m2tw er at det føles helt likt ut som rome bare med nytt utseende på enheter.

 

Jeg har et spill som er mye bedre enn begge dem, men jeg har allerde snakket så mye om det at alle sikkert er møkka lei at jeg snakker om det.

 

Takk for et fyldig svar! :-) Da prøver jeg Empire jeg. Og et siste spørsmål da: Har du prøvd Darthmod til Empire, burde jeg installere det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...