Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Prøvde å få ut litt info om NTW demoen idag, men funka ikkje:

 

 

 

-[TRR]- Cpl. MPC [Campers] ~NTW~: Hey, I dont know if this is top secret, but are you guys gonna let us try out the NTW demo long before the relaease of ntw? or is it gonna be released about the same time like the ETW demo was with the release of ETW? You dont need to answer if its top top top secret :p

SenseiTW: that is top top top TOP secret

-[TRR]- Cpl. MPC [Campers] ~NTW~: damn

-[TRR]- Cpl. MPC [Campers] ~NTW~: Ill get my spies working on it

-[TRR]- Cpl. MPC [Campers] ~NTW~: lol

SenseiTW: ok cool

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal jeg hvertfall ikke prøve den, men er darthmod kult?

 

Prøvde prussia på Hard/hard, det var annerledes en maratha på normal. Ingen som vil ha noe med meg å gjøre bortsett fra ottoman, så tenkte å alliere meg med dem, mot østeriket. Tok over stockholm ganske så fort, mens østerike, litauen og saxony peste på med hær etter hær, fikk aldri tid til å retraine soldatene min. I et avgjørende slag om hovedstaden min så ble jeg angrepet av saxony som var dobbelt så mange omtrent, (1800) lineinfanteri, militia og kavaleri. Mot mine usle to regimenter med line infanteri, halverte grupper av militia, pikemen, og 500ish væpnede borgere.

 

Morsomme var at jeg ikke hadde noen murer som gjør det mye mer utfordrende, hadde ingen sjangs til å slo dem på tradisjonell vis. Jeg brukte disse gjerdene til å spille "WC3 tower defence", hvis noen har erfaaring i det, satte de svekkede lineinfanteri i sentrale hus, og alle borgerne i en klynge, noen lineinfanteri på utsiden av gjerdene som skjøt på demmens de storemt mot generalen min i midten. De prøvde å ta seg inn over noen av gjerdene, men der møtte de lineinfateri. Jeg vekslet mellom hvor den største kampen skulle foregå heletiden ved å ha en større her de forskjellige stedene, Computer gjorde det samme og da overrasket jeg hans svake punkter, og når alle bortset fra hovedklynga som var i næærkamp var borte kunne jeg flanke dem. Heldigvis var alle nabostatene så utslitte og tæret for armeer inkludert meg, jeg fikk tatt over saxony i en brutalt slag og alle må konsentrere seg om å bygge opp armeene.

 

Det var tider jeg sank så laft og irriterte meg over at det ikke var noen console(pengekoder), men jeg er glad det ikke finnes(?) og at jeg hodlt ut. Ny og morsom utfordring må jeg si!!:D

 

Nå skal jeg inn i krig igjen. Først må jeg finne historiske allianser prussia hadde.

Lenke til kommentar

Darthmod er digg. Landslag er mye bedre. Effektene som gir blod og mer røyk gjør ting mye bedre. En annen ting er at det er mer realistisk. For eksempel at linje infanteri gir mye skade på nærmt hold enn de vanligvis ville gjort.

 

På sjøen merker jeg ikke så mye til det. Kunne godt tenkt meg mer realisme der.

Lenke til kommentar

Når jeg startet opp med Prussia allierte jeg meg med så mange som mulig med en gang for å ikke få for mange fiender, og passet på å bare angripe 1 stormakt av gangen. Ble da alliert med Russland, Courland, Polen-Litauen, Saxony, Hannover og Danmark. Også skaffet jeg meg handelsavtaler med så mange som mulig. Sverige angrep meg med en gang og de er jeg fortsatt i krig med. De er sinnsykt gode og kanskje blitt den største og farigste stormakta. De har nesten utryddet Danskene alene etter 17 turns (Danmark har bare Island igjen). Jeg startet med å angripe de tyske småstatene som ikke var allierte av meg og Østerrike, fordi var alliert med dem. Hele tiden har Ø. sendt hær på hær mot de byene jeg har erboret og etter 12-13 turns gikk de med på en fredsavtale. Kanoner er kanonbra når man er i undertall. Tjente nesten ingen ting under den perioden jeg ble angrepet hele tiden så måtte selge teknologien min til de allierte for å styrke hæren. Når man først har begynt å krige og tatt over et par landområder er det nesten umulig å bli allirt med noen.

Lenke til kommentar

Haha ok da er det løpet kjørt. Men adelen aksepterer litt ekstra skatt. Har stckholm som er en god inntektkilde.

 

Tenkte jeg skulle være litt utradisjonell og alliere meg med Ottoman som tidligere sagt. Det var mange land som mislikte min ekspansasjon tydligvis. Og jeg trenger å smiske meg til at UK og Russland vil la meg holde på å herje i tyskland. Danmark er nøytrale, men de ruster opp skikkelig ser jeg, noe jeg ikke liker. Disse har jo vært i krig i vikreligheten, venter bare at de skal prøve seg på hannover.

 

Men får faktisk rundt 4000 per turn nå. Alt går til å forsterke forsvaret og det er full krig igjen. Juksecomputer som bare får penger:P Må skru ned unitsixe til liten for det er store slag hver eneste turn, jeez.

Lenke til kommentar

Haha. Når jeg tok over Württemberg og Müchen var det ikke nok med Østerrike hjalp dem, men etter jeg hadde knust begge statene ble det to opprørshærer pga. at jeg ikke hadde nok soldater til å holde sivilbefolkningen nede :p Så måtte på en måte ta de 2 ganger.

Königsberg er min beste og viktigste inntektskilde. Flere land har spørt om de kan kjøpre byen pga. det :p

Lenke til kommentar

Artig å lese hvordan det går med folk med de forskjellige nasjonene dere velger å starte med.

Startet igår med sverige, som jeg har misslyktes med før. Russland og danmark er utrolige ivrige til å bli kvitt meg.

Fikk først skaffet meg et lite forsvar, konsentrerte meg mest på å få trading fleets rundt om i verden for å få spenn, men økonomien var elendig. Økte skatter til både adel og andre folk for å overleve.

Fikk tatt kristiania noe som gjorde økonomien litt bedre, etterhvert tatt danmark. Har nå 14000 i omkostninger for hæren min og 790 for båtene mine, noe som sier litt om hvilke prioriteringer som er tatt :p

 

Har likevel 5000 i pluss hver runde, så det kommer seg. Tenker jeg tar over litt i russland osv snart, de driver å ødelegger de små landsbyene mine hele tiden...

Endret av Gamezor
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått i orden win7 på pcen(64-bit) så gleder meg til å kunne utnytte min maskin til full ytelse. (måtte dra alt på lavere oppløsning og på medium med i5, gtx 275 og 6 gb ram = depressive) Men håper å ikke bli skuffet nå!:D

 

Det spørs om mine saves er borte, men for håpentligvis ikke da jeg ikke tok bort alt. Skal bare oppdatere drivere!

 

Sindre, har deg på steam. Håper vi kan prøve en online campaign sammen om du ikke er i mot det!

 

Svergie var de første jeg prøvde meg med også, men failet. 5000 er ikke elendig. Hadde income 0 ganske så lenge nå hehe. Sjeldent fått fiksa styrkene mine, med engang jeg får litt penger så tvinger jeg meg til å oppgradere en farm, muligens fabrikk men det er dyrt!!! Jeg har en positiv økning på økonomien nå, får 5000! Er morsomt å være litt sta for en gangs skyld, nyter motstanden!! Kom en stor flåte fra britene med 2000 mann for å ta berlin. JEg tømte byen og sendte min skakkjørte arme ut og ga han inget annet valg enn å "intercepte" meg. Det ble et brutalt tap for han. Fulgte restene han igjen og drepte hver bidige stakkarslige soldat. De hadde ikke noe annet valg enn å kapitulere.

 

Fire by rank hjalp meg voldsomt. Spessielt mot østerikerne. De og russland er mine eneste fiender. Men folk har ikke store tankene om meg for det. Skal ruste ned hæren og prøve å bygge opp økonomien. Kjipt når nesten alle mine soldater har 3+ i erfaring hehe.

 

Lurer på om jeg må ta over noen kolonier i india, men det er dyrt..

 

Noen som har noen råd? eller hva de vil syntes kunne vært spennende? Har ikke veldig lyst til å rote rundt i Europa. Da får man fort en smell eller noe. Men muligens jeg skal splitte europa i to og få et lite jernteppe ned til middelhavet.

Lenke til kommentar

Tja, skaff deg et solid forsvar i Europa slik at du kan forsvare deg mot eventuelle fiender der. Føler at det er et konstant press fra russland og de polske.

Uansett, bygg opp en liten arme og ta de med til india, så er det bare å begynne å ta over, begynn nederst og jobb deg oppover. Sykt hvor mye jeg tjente når jeg startet å ta over litt der, var ganske enkelt også. Nå spilte jeg på normal da, regner med at du spiller på hard?

 

Krig er dyrt, du har 2 valg. Enten ruste ned hæren din og bare ha det du trenger, for å spare. Eller bruke den hæren du har til å ta over områder og på denne måten få større income.

Lenke til kommentar

Måtte desverre starte på nytt idag... Saven ar borte-.- Samme prosjekt idag men ville skaffe allianser fra tur en. Brukte penger på diplomati. FAILED!! Er igjen der jeg var sisst, men bare østerrike som er mine fiender. Alle andre er nøytrale. Men jeg rustet opp to hærer og en handelsflåte i den korte alliansen jeg hadde med polen. Satser på litt blitzkrieg i tyskland nå mot østerriket. Og unngå å bli uvenner med alt som beveger seg.

 

Hadde desverre ikke store valget tidligere. For har alltid vært under konstant press. Og ja er intressert i å dra til india, men ble nektet å ha en flåte i forrige saven.

 

Nå har jeg hvertfall to store hærer på kontinentet, kun to byer og en fiende. For håpentligvis mange byer, og ingen fiende. Men det kan gå hardt for seg da Polen ditcha meg og allierte seg med østerriket samme turen de angrep meg! :dontgetit:

 

India er en stor pengemaskin, er ikke rart england var det de var!

 

Men er underholdende å spille Prussia på Hard. Maratha spilte jeg på normal, var morsomt det. men å ha hele india på normal, da kan ingenting stoppe deg(som gjorde det ensformig). ;)

 

De valgene der så jeg ikke noe til i min kampanje;) Men første gang jeg spiller hard/hard i ETW. Og jeg liker å slite litt. Bare synd alt er borte.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med ustabilitet, noe som gjør at jeg ikke har lyst til å spille, er iriternede å endelig komme inn i et slag, etter flere rundet med å bygge hærer, før jeg plaserer hæren min i perfekt stilling og skal ta et stort avgjørende slag, også bare kræsjer spillet, og da gidder jeg ikke spille på mange mange dager.

 

Viss spillet kræsjer 2 ganger på samme slag bare gir jeg opp og slutter å spille helt

Lenke til kommentar

Akkurat nå så er det bare adelen som betaler skatt. I den grunn av at jeg trenger befolkningsvekst som igjen gir mer penger.

 

Tatt over en by fra østerriket og alt ser ut til å gå fint for øyeblikket, ser ingen grunn til at polen skulle angripe meg nå, men de kommer uventet når du minst venter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...