Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War

Anbefalte innlegg

Gleder meg veldig til dette spillet. Som Gunfreak nevnte tidligere, blir dette en helt annen form for krig. Armbrøst og gevær fører til at kavaleriet mistet mye av sin kraft. De var ikke lengre ansett som uovervinnelige. Rustningen blir også avleggs. Mindre, mer mobile kanoner forandrer også slagmarken.

Dette er også en tid da utviklingen innen kruttvåpen går så raskt, at man hele tiden bør få units som er mye bedre enn de som blir erstattet.

Sjøslag blir også kult :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel fra 1700 til 1820 så var våpene nesten helt like.

england brukte brownbess fra 1730 tallet til langt ut på 1800tallet

eneste nyvinniga som kommer på slutten av spillet er rifle tropper.

rifler har eksistert nesten like lenge som musketter men det var ikke brukt i større formasjoner før 1780tallet under amerikanske revolusjonen også senere under napoleons krigen der de ble brukt av britter og tyskere.

våpene forandret seg ikke så mye, når sokket bajonetten ble oppfunnet på 1720 tallet var våpene nesten helt like i 100 år

det som forandret seg var strategien og takktikken som ble på sitt ypperste under napoleons krigen

Lenke til kommentar

tja, de måtte nå forandre noe. De eksploderte ikke så mye i hendene på skytteren etter en stund. Å være riflemann i tidlig fase var risikosport.

Edit: Gunfreak, siden du virker å vite litt om våpen. Når var det de oppfant baklading (eller hva det nå enn heter), slik at de slapp å sitte/stå for å lade?

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

vel musketter og rifler sluttet å eksplodere på 1600tallet da jern og stål produskon ble bedre.

våpene som ble brukt på tidlig 1800 tallet var så godt som like med de som ble brukt på tidlig 1700tallet.

da flintlåsen og sokkel bajonetten ble inført på våpen skjedde det ikke så mye på våpen fronten annet en mer og mer bruk av rifler.

men det var ikke før minie ball ble oppfunnet på 1840 tallet at rifler overtok for musketten.

Bakladere dukket opp på 18650 tallet, men var ikke før etter den amerikanske borgerkrigen det ble vanlig.

men baklading var bare brukt en kort tid, da magasin baserte våpen dukket opp ca. samtidg men tok litt tid før militære brukte dem.

Sharps riflene ble brukt under den amerkinske borger krigen og var bakladere, den ble brukt av skarpskyttere da den var enda mer nøyaktig enn vanlige rifler med minie balls. men sharps rifle ble mest brukt som carbine bland kavaleri tropper.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er klart for at de bør lage et nytt Rome-spill, men jeg synes de skal vente en god stund. Hvorfor? Slik at det kommer ny teknologi og kraftigere maskiner slik at de faktisk kan lage noe som er mye bedre enn det første spillet. Det nytter ikke å gi ut nok et Total War-spill med nesten samme grafikk og units.

Lenke til kommentar
Jeg er klart for at de bør lage et nytt Rome-spill, men jeg synes de skal vente en god stund. Hvorfor? Slik at det kommer ny teknologi og kraftigere maskiner slik at de faktisk kan lage noe som er mye bedre enn det første spillet. Det nytter ikke å gi ut nok et Total War-spill med nesten samme grafikk og units.

Jeg vil påstå gamle Rome funker som snus enda jeg. Spilte for ikke lenge siden igjennom en runde, og spillet virket verken kraftig utdatert (grafikkmessig) eller kjedelig.

Nå vil jo Empire: TW bli faktisk noe mer enn Rome :TW i bedre grafikk og litt ekstra features (som Medieval II i grunnen var.)

Lenke til kommentar

eneste vi vet er en gang i 08

her er kanskje noe stuff folk ikke viste

The firing of cannons and muskets is made more realistic.

Music makes its way into the battlefield in the form of bagpipes, drums, fifes and trumpets.

Weapons may jam and misfire, and cannons can explode.

Generals shout orders at their troops as the regiment goes into combat or fires at enemies.

The battlefield becomes strewn with dead, dying and dismembered bodies, which uses ragdoll physics to add to the chaos.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Music makes its way into the battlefield in the form of bagpipes, drums, fifes and trumpets.

Generals shout orders at their troops as the regiment goes into combat or fires at enemies.

The battlefield becomes strewn with dead, dying and dismembered bodies, which uses ragdoll physics to add to the chaos.

Woohoo! Akkurat det jeg ville høre. Gleder meg enormt nå.

Lenke til kommentar

Bare denne infoen alene er nok til at dette spillet er min #1 nå. Få det ut på markedet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om jeg ikke gledet meg til dette spillet fra før, tok det helt overhånd her nå. Høres helt fantastisk ut!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...