Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Sant det. Jeg frigjorde først Norge, GIdde de en haugh med cash, De tokk over Sverige, Jeg trakk igjenom med mine styrker der, Og startet på Russland. Er meg og Norge som er stor maktene nå :D Heia Norge, Dumt at man ikke kan spille som de, det hadde vært knall!!!!

Endret av Upsidian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brittene har ikke sjangs;) Har etablert meg godt nå i de sørvest europa/nord afrika. Kun madrid er ikke flertallet hinduister. Trikset til seier er uansett rushe ned å ta marokko og tuppen av spania, husker ikke hva det heter, men dere vet hva jeg prater om. Poenget er ihvertfall når du har disse to landene, er det bare å velge å vrake av allianser da alle er avhengig av at du ikke blokkerer inngangen/utgangen til middelhavet!

 

Med andre ord Upsidian, du må betale litt "toll" for å få varene dine fra middelhavet.

 

Hvor fett hadde ikke en diskusjon.no campaign vært?!

 

Men det er fine rykter ute på nettet og tar det bare som en bonus hvis vi skulle få en MP campaign del.

Lenke til kommentar
Noen som har en bra tac til sjøslag?

 

Er litt vanskeligere dette en Rome, der kunne man jo vinne alle typer slag med 6 kavaleri units.

 

alt hvor du må styre mer enn 2 båter lar du computeren gjøre. neida:P

 

Men jeg syntes det er veldig vanskelig. men utrolig gøy hvis du har en 2nd rate/1st rate mot 3 brigs/sloops. Har bare greid et stort sjøslag og det var mot frankrike. satt igjen med en båt så det var mest for mestringens skyld at jeg var fornøyd da.

 

Godt tips er å kjøre i en lang rekke så bare peprer man hverandre ned men s man kjører forbi og vinker. Bruk gjerne en "liten" båt som sloop eller noe til å splitte motstanderens flåte. Så kan du bare tenke på skyte ned de du vil.

 

Har du en bomb ketcher anbefaler jeg deg å ikke ha den så nærme de andre båtene. Men hvis de andre har det, få inn en bredside hvis den noen gang er i nærheten.

 

Dette er jo i teorien og jeg sliter ekstremt med å få til i praksis. Det er bare å glemme alt av landtaktikk syntes jeg. Håper å gå noen tips her jeg også.

Lenke til kommentar

Har hatt en liten pause fra dette spillet nå, tenkte jeg skulle kjøre på litt idag igjen. Forrige gang ble det litt for lett, spilte som United Provinces og det var jo gøy i starten, men etterhvert når jeg tok over store deler av india kunne jeg bare bruke så mye penger jeg ville, og jeg tok _alt_ uten problemer. Så tror vanskelighetsgraden må økes litt denne gangen.

Noe spesielt dere vil anbefale med tanke på vanskelighetsgrad og hvilken faction jeg burde spille som?

Lenke til kommentar

Et østeuropeisk rike(ikke russland) på en vanskligere vansklighetsgrad vil nok være en utfordring. Men du må nesten ha kolonier, og når du får en del kolonier så får du mye penger og du vil være tilbake med samme problem. Når krigsmaskineret er igang så blir det fort ingen stopp. Prøv å utfordre deg selv med å kjøre krig i både øst og vest av riket ditt. Det vil være en utfordring.

 

Når du er i nordøsteuropa er du også avhengig av fred i den engelske kanal og når england og frankrike krasjer sammen så faller økonomien din også.

 

Rett meg hvis jeg er på jorde:)

Lenke til kommentar
Har hatt en liten pause fra dette spillet nå, tenkte jeg skulle kjøre på litt idag igjen. Forrige gang ble det litt for lett, spilte som United Provinces og det var jo gøy i starten, men etterhvert når jeg tok over store deler av india kunne jeg bare bruke så mye penger jeg ville, og jeg tok _alt_ uten problemer. Så tror vanskelighetsgraden må økes litt denne gangen.

Noe spesielt dere vil anbefale med tanke på vanskelighetsgrad og hvilken faction jeg burde spille som?

 

Last ned en mode som lar deg spille som minor factions. Utfordring så det håller når man spiller som Hannover, Georgia, Bavaria osv osv osv

Uten skoler, miliære muligheter, handelsmuligheter + at du er et gunstig mål for alle store nasjoner.

 

Men så tar men noen naboland å så har man plutseli noe man skulle ha sagt.

 

GØY!!!

Lenke til kommentar

1 - 2 månader. BTW takka være å være ein av sjefene i Napoleon Total War Fan Group (Støreste gruppa på steam) så har eg mange av CA DEV's på friends :) SenseiTW ++.

 

Han sa det burde være ferdig om 1-2 månader. Spillet er i siste test stadiet no btw.

Endret av MPC
Lenke til kommentar
1 - 2 månader. BTW takka være å være ein av sjefene i Napoleon Total War Fan Group (Støreste gruppa på steam) så har eg mange av CA DEV's på friends :) SenseiTW ++.

 

Han sa det burde være ferdig om 1-2 månader. Spillet er i siste test statiet no btw.

 

Likes!! :thumbup:

 

Positivt overrasket!

Lenke til kommentar

Dette merker ikke jeg noe av. Bortsett fra om skipet allerede har kollidert, så må du vente til at det minste skipet blir dyttet vekk.

Hvilke land er det som er mest intressant å spille på våpen sia? er det prussia med størst variasjon på artilleri? eller er Britannia det du må velge hvis du vil ha god variasjon?

Lenke til kommentar
Hvilke land er det som er mest intressant å spille på våpen sia? er det prussia med størst variasjon på artilleri? eller er Britannia det du må velge hvis du vil ha god variasjon?

 

Prussia er min favoritt, en av fraksjonene med flest forskjellige typer soldater og det er en liten utfordring å spille med dem, spesielt på starten. Prøver å være alliert med så mange som mulig, men det er ikke lett å bevare alliansene når man skal ekspandere. Få muligheter for inntekt utenom å bygge ut åkrene og lignende. Nytter ikke med handel til sjøss da jeg alltid blir blokkert av Sverige. Når jeg tar over byene til alle de andre småstatene kommer jeg også i krig med Polen-Litauen og Østerrike fordi f.eks Saxony og Württemberg er Østerrikes og Poles protectorate eller hva det nå enn heter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...