Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Nå var det spania som started denne krigen da. Men de skal få betale dyrt. Har nå tatt hispaniola og new andalucia. Men har hatt store problemer på hjemmefronten etter ett misslykket forsøk på å gi danmark en lærepenge.

 

En ting som forundrer meg er at maratha har 2 flåter stappfulle av soldater som ligger og henger i karibia. De har vert der i 5-10 år nå.

 

Mye mulig de liker seg i tropehavet der...

Kanskje det er et spøkelseskip! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gtx 275 og i5. Men bare 2gb ram atm-.- ett eller annet fuck når jeg ikke har 64 bit. Må kanskje ta ut en ram brikke så jeg får 4 gb. og kan brue 3. Men planen er jo at jeg skal greie å løse problemet med win7 64bit innstalasjonen :wallbash:

 

Noen som har funnet en løsning på CTD- problemet med nvidia nye drivere?=P

Lenke til kommentar

Er nytteløst for meg å ha over medium på graphic. blir bare masse lagg i slag, og til slutt så lagger det på campaign mapet også..

 

Har snart hele india under kontroll som maratha nå=) snart så skal vi nok få se en liten land kampanje mot marokko videre ta over spania =) Skal vi se hvordan uroen sprer seg i europa. Vil muligens gå svært sagt med tanke på religions konflikter og store områder.. Noen som har noen erfaringer med å ikke være kristen?

Lenke til kommentar

Jeg har Invadert Meste parten av USA, Og Europa, men sliter litt i østen, Maratha har virkligt steppet up Gamet etter den nye patchen,følest nesten ut som Iraq krigen slik de trodde den ville være. lol, Går ikke en eneste Turn uten at de angriper 1 eller flere byer, er rå gøy, Planlegger og sende flere folk fra england med båt over som forsterkninger, men har merket at de er ikke så effektiv der nede som de man kjøper der, Som Trade Company soldatene, Eneste klagen jeg har nå er at etter en hvis stund, så får jeg CTD når jeg skall in i en fight, altså under loade skjermen til fighten, noe som er ekstremt irriterendes nå når jeg må slåst så og si 1 til 3 ganger vær runde, Noen andre som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Lenge siden nå. Etter jeg fikk win7. Men uansett jeg får bank i india.

Først tapte ekspidisjons/invasjonshæren min mot ett overaskelsesangrep fra mughal. De var dårlig rustet til kamp etter mange år med fred. Generalen var blandt annet død.

 

Så de tok calcutta. Så jeg bygget opp en ny hær i den andre regionen jeg har der. Den fikke også bank. Da ca 20 stk av generalens livakter ble meid ned av eget artilleri, inkludert generalen.

 

Må lage meg en ordentlig offensiv der. Vurderer å sende ned ordentlige soldater. Er uansett lett i og med at jeg endelig har fått fred med spania.

Lenke til kommentar

Ha en hær som er god i nærkamp, og skyt fra flere rekker. burde kunne ta disse maratha ganske godt. Sørg for å bli angrepet, og bestem hvor du skal utføre slagene. Dette er taktikk du vinner på. Ikke nødvendigvis veldig enkelt. Har til og med møtt computere som drar den taktikken på meg. de plassserer seg, hvis jeg ikke angriper så tar de neste by og steller seg tilbake der de var. Jeg må da velge å bli ruinert eller angripe som kan få følger som brittene mot USA. Jeg vinner kanskje slaget, men til hvilken pris? masse døde soldater, og det tærer på en kampanje.(kilde: gunfreak)

 

Men ingen som har tatt en kampanje på europa? Situasjonen er slik at jeg regner med å holde på alliansen med ottoman empire og angripe spania og marokko. Få kontroll over malaga også. Et sjapt og brutalt angrep, få kontroll på handelen inn og ut av middelhavet. Muligens jeg vil faile ganske hardt. Økonomien er presset allerede ved å bare holde india, hehe.

 

Eller ta Ottoman og ha et sammenhengende rike og utvide som pest utover det pengeprodusernede kontinentet. Knuse all motstand. Vil nærmest bli en 1.første verdenskrig hvor det bare blir å flytte "skyttergropene" framover. Dette kan blir kjedelig og lite variabelt. meg mot røkla.

Lenke til kommentar

Er alliert med maratha. Er mughal som er den store fienden min. Problemet mitt har vert at india har blitt nedprioritert i flere år grunnet krig mot spania og frankriket. Så har blit jaget fra skanse til skanse i india. Har nå fått meg en full hær akkurat slik jeg vil ha hærene mine. Og snart skal de skittene inderne få smake brittisk bly. ^^

 

Frankriket skal forsovidt snart få igjen. Også. må bare forberede 2 invasjonshærer på canada.

 

Synes forresten europa er lite interesant. Har for det meste bare spillt brittania og russland. Og satset på handel og mer verdenomspennende riker.

Lenke til kommentar

Ja blir fort tull i europa. blir til at du må eurobre eller bli eurobret, og enten for enkelt eller for vanskelig. Hæren blir splittet. Derfor jeg har lyst til å være en ikke europeisk makt, for så å vise de selvgode europerne vi er at det kunne gått riktig annerledes(i hodet mitt selvfølgelig)

 

Mughal blir veldig gerillia stat veldig fort og det er ufattelig slitsomt. Jeg har ikke kommet veldig mye lengre nå. Ikke tatt noen land. men hatt noen større slag bygget opp økonomien. sliter litt med at jeg har måttet gitt stor skattelette til nærmest halvparten av regionene mine, men det er nå ordnet opp i halvparten av dem igjen. 1/4 lever nå skatte fritt. Det kan de ikke gjøre. Men på 1 time har jeg hatt 4 CTD. den siste nå måtte jeg restarte maskina 4 ganger for den kødda til grafikkortet ganske godt. Det er kjipt. Skjønner at mange blir lei, og syntes det er synd at expansions kommer før slike problemer..

 

Edit: En ting, er det bare europere som kan lære seg fire by rank? -.- Eller hva må jeg gjøre med soldatene for at de skal lære seg denne teknologien når jeg har lært den på treet?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Jaja men de er jo "line" infantery i sjangeren de også i følge spillet. Perserne tok nettopp en frekk en, først tar å stormer en ubeskyttet by inne i riket mitt som gir opp ganske fort da det bare er militia der. Så når jeg prøver å ta det til bake så tar de en CTD på meg og jeg tror det betyr at jeg bør gjøre noe annet. Lagger noe sykt etter vært, jeg kjører graphics på low. har i5, gtx 275, 3gb ram-.- Det er rammen som er flaskehalsen regner jeg med..

 

Tar vel å fortsetter på dette spillet neste uke. gledere meg allerede:P

Lenke til kommentar

Noen som vet om det faktisk er en ny patch på vei?

 

Edit: da var Første campaign fullført, ever:P og med Maratha. Synd at jeg ikk får bruke for all teknologien jeg lærer. Burde jo være mulig, har jo tross alt musketter jeg også.

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...