Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Nei, de fungerer ikke sammen. Men jeg er 90% sikker på at blood and smoke modden som er integrert i darthmod funker sammen med EW. Blood and smoke er en fin mod som skaper mer atmosfære på slagmarken, nå tenker jeg spesielt på røyken siden blodet ser heller urealistisk ut.

 

Her er en liten smakebit på hva en kan få til ved å modde unitsizes.

post-135599-1249980618_thumb.jpg

post-135599-1249980656_thumb.jpg

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir tullete med så mange da du ikke kan lage lines, de blir bare blocker, og da forsviner jo hele følelsen fra den tiden

 

Darthmod gjør at du kan lage lengre linjer. Men jeg er til en viss grad enig i at det kan være irriterende å ikke kunne bruke musa til å strekke ut formasjoner, men du kan lage lange linjer, på en litt ukonvensjonell måte dog (uten mods ja). Og som du sikkert vet var det flere nasjoner som brukte kolonner istedenfor lange linjer, spesielt frankrike.

 

Jeg spiller vanligvis ikke med så mange folk selv, men bildet var mest ment som hva som er mulig.

 

Hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg nå at det å ha regimenter (det er det de representerer uansett hvor mye du terper på historiske fakta) med 160 folk og slag med rundt 3000 soldater er mer ødeleggende for følelsen fra den tiden (rettere sagt hva jeg tror følelsen for den tiden var) enn kolonner.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Det er ikke regimenter, enten battaljoner eller brigader regimenter er ikke en felt formasjon.

 

 

Etter mye trisking og mixing med MM greide jeg å få european war til å funke med røyk og blod modden samt større enheter.

 

Så nå har jeg BATTALJONER med med 250-500 mann, riktige uniformer(eller mer riktige) samt fin røyk

 

ryk.jpg

 

Riktig uniform på de franske

ryk2.jpg

 

ryk3.jpg

ryk4.jpg

ryk5.jpg

Elsker howitsers med de nye effektene

ryk6.jpg

Lenke til kommentar

Haha "knuste" Spania for fjerde gang da spillet hoppet ut i desktop igjen. Elsker 24 - lb Howitzer med percussion shells.. Crippler dem spanske armeen til h...ete.... Dessverre så hoppet den ut som sagt og det var spania som angrep meg, kan jeg derfor ikke save etter at jeg har vunnet over dem. Mangler bare Spania så har jeg tatt over Europa

 

Btw: Riflemen VS line infantry = :love:

 

Har 4gb ram + 8800 GX etterellerannet 1gb skjermkort minne såe...

 

Sikkert det samme problemet som de fleste andre har...

Lenke til kommentar

Hadde et stort slag nå, 4 hærer, tilsammnen 14650 mann, 137 kanoner.

 

Hadde vært en hardere kamp om det ikke var for at de teite svenskene slåss i blokker noe som gjorde at de ikke var spesielt effektive.

 

Men det er hærlig med et grand battery med 40 kanoner som opner ild.

 

Spiller for det meste early period da jeg liker de uniformene bedre pluss at det er gøy med en mix av faste kanoner og mindre lette kanoner

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette bare er mitt problem, eller om det er spillet som er laget på denne måten, men begynner egentlig å bli lei.

 

På 1.0 versjonen synes jeg egentlig det meste fungerte fint, bortsett fra noen små bugs. Nå har jeg oppdatert til 1.3, og jeg synes faktisk at hele spillet er blitt mindre morsomt, direkte dårligere.

 

AI'en er problemet. Jeg spilte på hard uten problem på 1.0, men prøver jeg det samme på 1.3 blir så å si alle nasjonen i spillet i krig mot meg, og det virker heller ikke som om de kriger med hverandre. Jeg er glad i en utfordring, men det blir rett og slett slitsomt og lite gøy å spille, direkte lite realistisk at absolutt alle er i krig mot meg hele tiden, og at det virker som om de heller ikke kriger mot hverandre.

 

De lager også 15 tropper på 1 unit hver, som løper rundt i territoriene mine og lager helvete i weavers cottage, ports, mines etc. Ikke at det er vanskelig å få tatt dem, men det er det at det konstant kommer nye hele tiden absolutt kontinuerlig. Ingen normal motspiller spiller på denne måten. Det er irriterende, og ødelegger mye av det jeg liker med TW spillene.

 

Så jeg prøver å sette vanskeligheten ned til medium, - uten noe særlig hell. Det er ikke samtlige på hele brettet som kriger mot meg, men når jeg spiller som f.eks frankrike, starter polen-litauen, russland, prøyssen og diverse andre stater krig mot meg, - helt uten noen form for landegrenser som presser mot hverandre, eller noen andre uenigheter av noe slag. Vi kriger, men det er flere nasjonene jeg er i krig med jeg ikke engang støter på.

 

Igjen føler jeg her at det er alle som kriger mot meg, uten noe grunn for å gjøre det, og de så å si ikke er borti hverandre. Jeg overlever, og kommer meg sakte videre, men jeg synes det er en stressende måte å spille på, og en urealistisk en. Istedenfor å komme mot meg med en stor hær, kutter de den opp i 20 små og sender de rundt territoriene mine slik jeg må jage de rundt som en jævla barnehagetante.

 

Det er irriterende, og jeg liker ikke å spille spill på denne måten. Har brukt mange timer på både rome og medieval 2, og i disse spillene var det ikke på noen som helst slags måte noe likt dette.

 

Opplever dere også at alle land, i alle fall samtlige nærmeste naboer går til krig mot dere, når dere spiller på medium?

 

Opplevde ikke dette på 1.0, da synes jeg det var morsomt å spille, men etter 1.3 synes jeg at AI'en oppfører seg på en merkelig, og svært stressende måte som gjør hele spillopplevelsen ikke bare veldig vanskelig, men kort sagt irriterende og urealistisk.

 

Jeg gidder ikke sitte med ett spill som går ut på å jage ut en og en unit av infanteri ut av småbyene mine.

Lenke til kommentar
Er det mulig å rekrutere Miltia osv i landsbyer rundt i kontinentene.. Mener at jeg har lest at man kan gjøre dette?

Og er det co-op Campaign?

 

Kun i hovedstaden av teritorier man kan rekrutere soldater. Men milits får man over alt. Men det er utdisiplinerte og dårlige soldater og duger ikke til annet enn politi spør du meg.

 

Den sagnomsuste co-op campaignen glimrer fremdeles med sitt fraver.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med det samme jeg gjorde med Medieval 2, nemlig at jeg blir veldig fort lei campaign.

 

Jeg har fremdeles ikke fått runna en eneste runde med kampanje, jeg spiller en viss stund og blir lei, så begynner jeg på et annet land og blir lei det også.

 

Rekorden min er 45 år ut i spillet før jeg ble lei, nå greier jeg bare 10-12 runder før jeg ikke gidder mer, jeg tror jeg rett og slett spilte meg lei av total war med rome.

Lenke til kommentar

Merker mye av det samme. Når man er kommet så langt ut i spillet er man overlegen alle andre nasjoner. Og utfordringene står ikke akkurat i kø lenger. Jeg spiller nå russland. Og har som mål å overta america før usa noen gang blir en trussel ^^

 

Jeg håper dette blir vanskelig i og med at jeg har muslimer som sloss mot meg i sør. Et europa som tydeligvis hater russere i vest. Og samtidig er ikke russland akkurat den store sjøfartsnasjonen. I alle fall ikke enda.

 

Foreløbig har jeg bare 2 hærer, noe som er i minste laget for en stor nasjon som russland. Men til gjengjeld er kanskje dette de beste soldatene verden har sett. Hvert eneste slag har jeg vunnet så langt med disse. Georgerene gav meg riktignok en liten støkk. Men det var mot streltzy hærer som ble reist i hui og hast for å stagge krigshisserene fra sør. Men så kom elite hæren og valtset over de.

 

Men hadde AI'en kommt seg hadde ting fort blitt bedre. Begynner å bli lei av diplmoti mot stater som tydeligvis er styrt av kvinner og barn. Kvinner fordi de endrer mening annet hvert sekund og samme hva du gjør så er det ikke godt nok, barn fordi de er utrolig naive og sender mange unge menn i døden mot den store russiske bjørnen.

Lenke til kommentar
Nå av installerte jeg hele greia, ustabil dritt, plutteslig uten grunn begynner slag å kreshe får noe dritt om memory loss.

 

Setter seg og venter på histwar

 

Er du sikker på at alt var updata?

 

Kva står det på menuen nede til venstre? Skal stå V1.3 eller noko.

 

Fungerer heilt grei med meg, har ikkje krashja sida patch 1.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...