Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En forklaring på TWcenter.net som jeg syntes opplyste meg litt. (anngående fire-drill)

 

"There are some situations in battle when platoon fire is more useful than rank fire and other when I definitely prefer rank fire.

When AI line infantry marches towards my battle line and starts shooting at my infantry I prefer units with platoon firing drill. They are more effective than those with rank firing drill. They keep firing all the time while those with rank fire regroup after they suffer some losses. Usually AI line infantry break and run when they`re down to ~50 men (large unit size, 120). My elite infantry unit in this type of fight typically lose 20-30 men.

When AI send its cavalry to attack my artillery (protected by line infantry) I find units with rank fire much more useful because they can kill more horsemen in that short time than units with platoon fire ever could."

Lenke til kommentar

Ikke helt riktig den posten fra twcenter. Infanteri skyter uansett sporadisk mot kavalleri, de bruker ikke firing drills mot dem uansett hva slags firing drills du har anskaffet deg.

 

Firing drills fungerer kort sagt slik:

PLatoon firing: Fire soldater skyter om gangen, fra venstre til høyre. Mest skudd over tid, men er kinking pågrunn av at alle må reloade og begynne fra venstre av igjen hvis du flytter på dem, altså kaster du bort uskutte skudd hvis du flytter dem halvveis i en volley. Ingen mobil firing drill altså.

 

Fire by rank:Hele linjer avfyrer samtidig, først første, så andre og til slutt tredje (har du laget en fjerde eller femte linje kommer de ikke til å skyte).Ikke like mange skudd over tid som platoon firing, og mindre nøyaktig ettersom mange kuler treffer samme folk, siden hele linjer avfyrer samtidig. God til å gjøre mye skade på kort tid, men lang reloadtid mellom volleys etter tredje linje har avfyrt.

Lenke til kommentar
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=276496

 

har egentli ikke peiling på modes å sånt, men den virker jo bra

 

Har nå testet denne ut. Og det ser veldig bra ut. Men siden den endret unit sizen så takler ikke maskinen min den. Hvordan få størrelsen på regimentene ned til 120 igjen?

 

 

Nvm fant ut av det. Men måtte visst starte ny campaign for å få forandringer.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Har nå fått testet ut ett par slag. Og det er mye bedre nå. selv demi cannons har en rekkevidde som gjør de nyttig. Dog er treffsikkerheten på store avastander minimal. Men av og til treffer de bra. Fikk inn en fulltreffer på et svensk hesteregiment. Og sendte dermed alle svenskene på dør uten å miste en eneste unit. Da gjenstår det å se om diplomacy inteligensen er brukbar.

Lenke til kommentar

Beste modden jeg har testa når det gjelder combat, BAI, CAI og fixes generelt er Darthmod. Den øker unitsizes men jeg tror du kan få dem ganske lavt hvis det skulle være ønskelig. Selv foretrekker jeg å ha 10-15 tusen soldater i en kamp (selv om pathfinding kan være slitsomt av og til på maps med mye bygninger).

 

Forresten: Hvis du vil mikse og trikse unitsizes så er det to måter å gjøre det på. En avansert og en lett. Det avanserte er å laste ned packfilemanager og åpne patch.pack filen i empire mappa, og så endrer du stats på hvert regiment selv, på den måten kan du lage litt mer realistiske regimentstørrelser i forhold til nasjon.. f.eks. maratha og ottoman burde ha mye større regimenter, mens britene ikke burde ha like store regimenter som franskmennene. Den enkle måten er å gå inn i Application data mappen i windows (den er skjult), så finner du The creative assembly mappen og finner script filen til empire. Åpne den og se etter en linje som heter campaign_unit_multiplier:1. For å få fler units i alle regimenter forandrer du 1. F.eks 1.25 vil gjøre at du får 200 units i et vanlig regiment istedenfor 160. 1200 Mann i hvert regiment er vel det best en kan få til før spillet krasjer uansett hvor bra hardware du har.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Enhetene i spillet representerer ikke regimenter(egentlig representerer de ingen ting med virkligheten, men om de skulle gjøre det er det battaljoner de forestiller, en battaljon var alt fra 200 man under den amerikanske revolusjonen, til over 700 man under 7 års krigen.

 

Et regiment besto av fra 1-4 battaljoner alstå kunne et regiment være fra 1200 under Napoleoins krigene(selv om helt ned i 500 var vanlig) til over 3000 mann.

 

Det som avgjorde størrelsen var tilgjenlighet av menn og hvor lenge en enhet hadde vært på kampanje, en battaljon startet kanskje med over 1000 man, men ville i løpet av kort tid falle til under 800.

Etter over et år ville tallet kanskje være 550 om de ikke fikk forsteringer.

Når tallet falt under 500 ble battaljonen regnet som ikke kampdyktig og ble oppløst eller sent tilbake til hjemlandet for å få flere soldater i seg før det ble sent tilbake til fronten.

 

Under Amerikanske revolusjonen ble battaljoner kalt regimenter med untak av de gangene du faktisk hadde flere enn 1 battaljon.

Mens 23rd og 33rd hadde bare en battaljon i amerika og ble kalt regiment, hadde 71st 2 battaljoner(første battaljon ble utslettet ved cowpence) og battaljonene var da kjent som første eller andre battaljon av regimentet sitt.

 

Under den amerikanske revolusjonen forsvant også battaljon i store deler, alle Volunteer regimentene het regimenter selv om de teknisk sett var battaljoner, untaket var viss store regimenter som var del opp i to battaljoner, disse var det få av, det andre untaket var regulære enheter fra hæren, altså proffe soldater og ikke frivillge disse hadde også battaljoner.

De gikk også bort fra å fjerne disse Regimentene(battaljoner) når de falt under 500, så lenge soldatene hadde skrevet kontrakter for 3 eller 5 år, så måtte de være med så lenge selv om deres regimenter falt langt under de 1000 de hadde til å begynne med, det var ikke uvanlig å finne regimenter under 200 man, og under 100 var ikke uhørt.

Lenke til kommentar
prøvde Darthmod i dag, men når jeg spiller campaign er størrelsen den samme 160 som ellers, 300 gjelder bare i single battle

Det var rart. Er de samme størrelsene i kampanjen som i custom battles til meg.

Digg at Russland har 450 på linjeinfanteri og 500 på kosakiske infanteri.

Endret av Huskarl
Lenke til kommentar
Som jeg sa så representerer de ingen da orginalt var det ingen enheter som var 160 man sterke.

 

Skjønner godt hva du mener, men om ingen regimenter var 160 mann sterke har ingen betydning for hva "units" representerer. Regimentet blir representert av 160 mann på battlemappet og hele hærer blir representert av en liten mann med et flagg på campaign mappet. Bulkeleys regiment er et lite eksempel på hva jeg vil fram til.

Lenke til kommentar

Viss et regiment skulle være 160 man måtte enheten være delt opp mer, da man ikke hadde enkelt enheter som regiment, et regiment er bare en adminirastriv del.

 

Kamp enheten på den tiden var en battaljon.

 

Bulkeleys regiment finner jeg bare via empire men wiki linker til Irish brigade når man goggler Bulkeleys regiment

Det var en del av Irish brigade, Bulkeleys regiment vil enten bestå av 2 eller flere battaljoner eller være en en battaljons regiment, men vil fremdeles være en battaljon

 

England hadde også regimenter men hadde altid minst EN battaljon av regimentet hjemme, det betyr at de refererte til 33rd regiment of foot, men det er fremdeles bare en battaljon, Frankrike hadde hele regimenter i felt, men det var fremdeles delt opp i battaljoner, og i feltet hadde regimenter ikke noe å si, det var en adminirastiv sak, battaljoner kjempet som egene enheter på slagmarken.

 

Så selv om frankrike kanskje hadde 13th legere regimentet i felt, var det altid delt opp i 2 eller flere battaljoner.

 

Det du kan gjøre i empire er jo så klart å ha 2-4 enheter av samme farge og kalle det et regiment, men det er fremdeles battaljoner som er enkelt enheter.

 

Hærer deles opp i battaljoner ikke regimenter,

 

Se på denne siden

http://www.kronoskaf.com/syw/index.php?tit...attle_of_Minden

 

Her ser du selv om enheter kalles regimenter deles de opp i battaljoner

 

Noen regimenter har bare en battaljon, andre har opp til 4, eneste disse 4 battaljonene hadde tilsammen var fargen på uniformene.

 

Regimenter hadde ofte ikke en gang noe commanding officer.

Du hadde en obersst lønytant eller oberst på hver av battaljonene, og ingen offiser for regimentene(noen ganger hadde de en oberst og han hadde en staff som drev med det anminirastive)

Ofte gikk det rett fra oberst løyntant for en battaljon rett til en brigader som kontrolerte brigader battaljonene tilhørte.

 

Noen ganger hadde den regimentale obestern kontrol over den battaljonen med høyest senioritet, men han hadde ikke kontrol over de andre battaljonene i regimentet.

 

Så på slagmarken er enheter battaljoner, brigader, divioner og korps, regimenter var bare i navn ikke noe med ekte effekt

 

On topic

 

EW har helt klart de beste uniformene, blant annet har frankrike endelig riktige uniformer, men darth mod har ektremt gode effekter, spesielt røyk

Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke uenig når det gjelder hvorden en hær er oppdelt i virkeligheten. Hvor mange menn det er i hver unit i spillet er uinterresant, spilleren kan selv velge hvor mange det skal være, så å sammenligne med realistiske tall blir bare tull. At en ikke kan dele opp hver unit i mindre deler er et designvalg når det gjelder gameplay. Det jeg litt klønete prøver å si er at selv om tall og størrelse eller chain of command ikke samsvarer med virkeligheten, så representerer de fleste units et regiment. Men i bunn og grunn er det uinteressant hva de representerer. Men jeg må nesten si takk for informative posts om struktur innenfor en hær, interessant lesestoff :)

 

European Wars har som Gunfreak sier lagt mer vekt på tidsriktige uniformer etc, så om det er viktig for deg kan det være en ok mod. Det skal sies at jeg aldri har spilt en hel campaign med modden. Det viktigste for meg for øyeblikket er at vanilla campaign AI-en er heller vrang, derfor har jeg valgt darthmod selv, den får nasjoner til å legge mer vekt på store hærer istedenfor å splitte alt opp i små skirmishtropper, og mye annet (ikke så aggressiv etc). Deilig å bli angrepet av flere fulle stacks når du får en av de større nasjonene på nakken. Darthmod forandrer også battle AI'en og får fienden til å være flinkere til å angripe som en helhet, modden fungerer ikke alltid like bra på dette punktet, men det er den beste jeg har funnet så langt.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at et regiment er ikke en hel enhet, den bestor av battaljoner, regimenter er enkelt og greit ikke en stridene formasjon det er en adminirastriv formasjon.

 

Man kan så klart si at hver enhet er en brigade(2-8 battaljoner)

Eller man kan si det er et kompani(bare med orginale størresler)

 

Det eneste det ikke kan være er regimenter, enten kompani, battaljon eller brigder, ikke regimenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...