Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Det står om den i dagens daily update:

 

Hi guys,

 

A number of you have messaged me asking about the contents of the recent hotfix that was released for Empire: Total War. The download contained the following fixes:

 

- Fixed issue with the virtual file system whereby on certain hard drives / raid configurations / partitions which were experiencing a crash with sound enabled.

 

- Fixed a boundary pathfinding crash.

 

Thanks,

 

Mark O'Connell

(aka SenseiTW)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet en skikkelig irriterende bug. Jeg bruker ganske mye artilleri. Og i slag der det er jeg som angriper liker jeg å møre opp fienden før jeg setter inn støtet. Men nå viser det seg at når jeg holder på med artilleri beskytning avanserer de mot meg. Men med en gang jeg trykker på hold fire så stopper de og trekker seg tilbake.

 

Greit nok at en maskin vet alt jeg gjør, men den kunne i alle fall gitt intrykk av det motsatte.

 

 

Blæ nå har jeg fått howitsere. Som er helt totalt ubrukelige. 350 i range? Er jo så vidt de skyter lenger en muskettene. Jeg trenger en patch som gjør spillet mer realistisk. Noen som vet om noe som passer?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Spørsmål til gunfreak eller andre med litt for stor intresse for dette: :p

Hvis en tropp med 50 man på første linje avfyrer en salve på en tilsvarende tropp hvor store blir tapstallene i virkeligheten da?

Spørs jo veldig på blant annet posisjon, våpen og moral. Soldater med lav moral kunne lade med altfor lite krutt fordi rekylen var så slitsom ;)

 

Tror det er ganske få faktisk, synes å huske at bajonetter tok livet av flere enn kuler.

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
Spørsmål til gunfreak eller andre med litt for stor intresse for dette: :p

Hvis en tropp med 50 man på første linje avfyrer en salve på en tilsvarende tropp hvor store blir tapstallene i virkeligheten da?

 

Under trening kunne 100 østrikere treffe et stor mål med 50% av kulene, de kunne også lade 5 skudd i minutet.

 

Under slag derimot var teff % ca. 4% på 100 meter. så 100 skudd ble 4 treff

Var også noen som regnet med at bare 1 av 200 skudd fra musketter traff, mens 1 av 20 fra rifler traff

 

Jo nærmere man er jo flere ble truffet.

På 30 meter kunne brittene slå ned store mengder fiender.

Under waterloo fyre av ca. 1400 britter av muskettene sine på under 50 meter mot franskmenn, da falt 300 av dem på sekundet, noe som var nok til at de stoppet opp, så fikk de en salve til og det var nok til at selv graden måtte løpe sin vei

Lenke til kommentar

Da spillet kom ut var det mange her på forumet som klagde på at spillet crasha hele tiden. Mitt funka helt supert helt til jeg måtte formatere pcen å instalerte spille¨t på nytt.

 

Nå crasher spillet ofte før og etter store slag. I tillegg crasher d bare helt plutselig av å til.

 

Noen som har klart å jort noe med sine problemer som kunne gitt meg noen tips?

 

Er drittkjipt å spille når jeg vet at alle store slag vil klikke.

 

Pcen er god nok, så det er ikke det det står på......

Lenke til kommentar
Jeg synes det virker som Skandinavia er alt for stort, som om de har tatt et kartbilde der våre land der det egentlig ikke stemmer pga av klodens form. Vet ikke hvordan jeg skal forklare men skandinavia er iallefall for stort på visse kart, noe som skyldes at kartene er som kloden bare "brettet ut".

Stemmer. De har brukt et Mercators projeksjon-kart. For eksempel så er Italia i virkeligheten 3 ganger så stort som Island, men på et slikt kart ser det ut som at Island er større. De bruker det fordi det skal se ut som om du spiller på et kart, og jeg tror dette er eneste måte å få det flatt på uten at det skal bli helt forvridd.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt "Fire and Advance - mode". Hva er vitsen, den er ikke særlig bra. Eller er det andre med andre meninger rundt denne taktikken?

Jeg liker heller ikke den taktikken. Holder meg til "Fire by rank" og senere "Platoon fireing", og til slutt et bajonettangrep.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt "Fire and Advance - mode". Hva er vitsen, den er ikke særlig bra. Eller er det andre med andre meninger rundt denne taktikken?

Jeg liker heller ikke den taktikken. Holder meg til "Fire by rank" og senere "Platoon fireing", og til slutt et bajonettangrep.

Jeg er litt ute av trenging (har ikke spilt Empire på en stund). Men mener å huske at disse elite folka skyter på en spesiell måte. Altså de begynner å skyte fra den ene siden, og så jobber de seg bortover (hvis dere skjønner). Hva er det godt for? De bruker jo evigheter på å skyte.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt "Fire and Advance - mode". Hva er vitsen, den er ikke særlig bra. Eller er det andre med andre meninger rundt denne taktikken?

Jeg liker heller ikke den taktikken. Holder meg til "Fire by rank" og senere "Platoon fireing", og til slutt et bajonettangrep.

Jeg er litt ute av trenging (har ikke spilt Empire på en stund). Men mener å huske at disse elite folka skyter på en spesiell måte. Altså de begynner å skyte fra den ene siden, og så jobber de seg bortover (hvis dere skjønner). Hva er det godt for? De bruker jo evigheter på å skyte.

Det er platoonfireing, og er etter min mening ganske smart. Da skytes det kontinuerlig mot en avanserende fiende da de som begynnte å skyte har ladet ferdig når siste gruppe i rekken har skutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...