Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt litt med den nye patchen. Spillet funker helt fint. Er ikke noe Empire veteran, så kan egentlig ikke uttale meg så mye om annet.

 

Har opplevd to bugs i battle.

 

Ene var at folkene mine ikke kunne gå ut av fortet (og jeg hadde soldatene mine på "veggene").

 

Andre var (i en annen kamp) at cavaleriet bare døde som fluer, og det var ingen fiender i nærheten som kunne skade dem. Når jeg zoomet inn, så jeg det var en haug av sabler i løse luften.

Lenke til kommentar

Hei, har spilt no med dei nye 14 unitsene og dei extra 14 DLC som går an å kjøpe og må seie at dei er konge :)

 

Er ein liten bug med at navne til dei 14 DLC unitene vises ikkje ingame. Men det blir sikkert fiksa.

 

Noko anna som eg har fått med meg er at BAI (Battle AI) lager linjer no :) og går ikkje til melee angrep med ein gong. Problemet her er at linjene til dataen er ganske store.

Lenke til kommentar
Ser ofte at folk sier No mortars. Er disse over powered? Tenkte jeg skulle teste de ut i campaign. Men de bommer no jævelig. Jeg hadde en unit med mortar, og etter en kamp hadde de klart å drepe hele 12 mennesker.

 

Er jo spesiellt i multiplayer mortar-spam blir sett ned på.

Det er med percussion shells de virkelig gjør skade

2 mortars er ikke direkte op. Har du derimot 8 av de med perc shells i armeen din, vil du merke forskjell. Har også litt med at rekkevidden er lang i vanilje.

Lenke til kommentar

Her er mine erfaringer om patchen.

 

jeg startet ny campaign med france etter patchen. Så jeg har ikke kommet så langt. Men har erfart litt.

 

Optimalisering: Det ble lovet bedre ytelse. Dette har jeg ikke merket noe sæerlig til. Loading i starten går faktisk tregere synes jeg. Mulig jeg merker mer når jeg kommer ut på 1760-tallet. Da tenker jeg spesielt på valg av flåter. Men til nå er det ingen forskjell.

 

Tweaks: Noen uniter har fått mer range. Dette synes jeg er bra. er en del andre twaks også. Har ikke kommet til mortars så det vet jeg ingenting om. Men så langt virker det lovende.

 

En annen ting er at iregulars er faktsisk det nå. Slutt på fine linjer for indianere og rangers.

 

Units: Det er også posetivt med 8 nye uniter.

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe forbedring i Ai, kjørte et slag bare for å prøve og de løp rett inn i mele som de altid gjør, problemet er at jeg med vilje ga motstanderen milita som er elendige i mele fordi jeg ville at de skulle oppføre seg skikkelig, men fremdeles løper de rett på mine beste mele units med sine elendige milita. Ente jo med at jeg hadde to units som drepte noe som 600 finder hver.

Lenke til kommentar

For meg så er BAIen (Battle AI) mykje bedre no. Har prøvd mange slag no på VH og AIen lager faktisk linjer, sjølv om dei kan være litt for lange.

 

Er dessverre ein bug når det gjelder dette. Melee units går ikkje til melee med ein gong, dei sirkler unitsene mine heile tida, så eg må snu dei for å treffe.

 

For å sjekke om AIen faktisk prøvde noko taktisk, så sto eg stille ein runde, og AIen gjekk derfor bak unitsene mine og angrep med melee frå baksida. Sikkert pga. den nye moral tingsen som gjer sann at units router fortare om dei blir charga frå baksida.

Lenke til kommentar

De fleste, inkludert meg personlig, har opplevd bedre flyt av spillet etter som den nye patchen har optimalisert spillet for CPU med 2 eller flere kjerne. Jeg har også opplevd bedre BAI med mindre mele fra AI. I tillegg er CAI blitt mer aggressiv spesielt i forhold til å angripe trade spots. Det betyr at man må sende større flåte for å beskytte "trade ships".

 

Det som de IKKE har fikset, til min store fortvilelse, er diplomati delen av spillet. CAI er fremdeles dum som et brød. De bryter avtaler uten grunn, de erklærer krig i alle retninger, de aksepterer ikke fredsavtaler til tross for store konsesjoner i deres favør, de klarer ikke å holde på allianser mellom seg, de klarer ikke å skrive fredsavtaler i mellom seg, de favoriserer ikke økonomi utvikling noe som resulterer i at spillet ikke lenger er morsomt og alt for lett etter 10-15 år, og de opptrer aldeles irrasjonelt i de fleste situasjoner. Jeg er ferdig med dette spillet frem til en ny mod dukker opp som totalt renoverer CAI. Syns spillet generelt sett er tre ganger verre enn MTW2.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er for dumt med ikke noe AI i egne enheter. En virkelig linje ville ikke blitt stående med ryggen til fiender som løp rundt dem. At du skal detaljstyre slikt blir kun et irritasjonsmoment. Hadde du derimot klart å snike deg rundt med en mindre gruppe ville det vært mer realistisk at de ikke snur seg før overaskelsesmomentet kommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...