Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

For ikke spilt online battles med en kamrat, grunnen er at jeg ikke for connect med host. Det fungere helt fint for han. Jeg lest litt rundt på flere forum, står noen steder at det er et problem som flere sliter med.

Noen som har samme problem eller vet noe mer om det?

Lenke til kommentar

Par spørsmål for de som har tid til å svare.

 

Under ”naval battle” har jeg merket meg noe forunderlig. Når jeg beveger mine skip i formasjon (som regel pre-set ”stright line” formasjon) så får jeg ikke full retningslinje (den hvite linjen som indikerer retningen og kursen til det fremste skipe i formasjonen), slik som mange andre får når de beveger flere skip i formasjon, men først en avkuttet linje før den full linjen (har virkelig problemer å forklare dette konkret, men jeg håper dere forstår hva jeg vil frem til). Dette gjør slagene på sjøen meget vanskelig for meg siden jeg har mindre bevegelses frihet (må vente til skipene har fullført manøver i forhold til den avkuttete linjen før jeg kan gi ny kurs), noe som resulterer at jeg ikke kan kontrollere skip i formasjon men må styre hvert skip for seg. Er det noen som har hatt lignende problemer og har løsningen på det samme?

 

Spørsmål nr to: Har det kommet noen gode mods på TW forumet som folk her har testet og som kan anbefales? Hvis ja, kan noen gi meg en kort oppsummering hvilke endringer moden inkluderer. Går ut i fra at Darth har allerede vært ute med en ny mod, spørsmålet er bare hva moden innebærer. Har ikke vært aktiv på lenge på TW forumet så en kjapp oppdatering, før jeg går løs og leser alt, hadde vært behjelpelig.

Lenke til kommentar
Par spørsmål for de som har tid til å svare.

 

Under ”naval battle” har jeg merket meg noe forunderlig. Når jeg beveger mine skip i formasjon (som regel pre-set ”stright line” formasjon) så får jeg ikke full retningslinje (den hvite linjen som indikerer retningen og kursen til det fremste skipe i formasjonen), slik som mange andre får når de beveger flere skip i formasjon, men først en avkuttet linje før den full linjen (har virkelig problemer å forklare dette konkret, men jeg håper dere forstår hva jeg vil frem til). Dette gjør slagene på sjøen meget vanskelig for meg siden jeg har mindre bevegelses frihet (må vente til skipene har fullført manøver i forhold til den avkuttete linjen før jeg kan gi ny kurs), noe som resulterer at jeg ikke kan kontrollere skip i formasjon men må styre hvert skip for seg. Er det noen som har hatt lignende problemer og har løsningen på det samme?

 

Spørsmål nr to: Har det kommet noen gode mods på TW forumet som folk her har testet og som kan anbefales? Hvis ja, kan noen gi meg en kort oppsummering hvilke endringer moden inkluderer. Går ut i fra at Darth har allerede vært ute med en ny mod, spørsmålet er bare hva moden innebærer. Har ikke vært aktiv på lenge på TW forumet så en kjapp oppdatering, før jeg går løs og leser alt, hadde vært behjelpelig.

 

Den stiplete linjen kom etter siste patch, og indikerer at skipene er litt mindre manøvrerbare.

Er tross alt ikke joller det her, noe de oppførte seg som før patch.

Du kan styre skipene mer direkte ved å gi de individuelle ordrer.

Merk også at "manuellt" avfyrte bredsider er kraftigere enn om AI skyter selv.

 

Siden du nevner Darthmod, regner jeg med at "TW forumet" er TWcenter.

 

Har selv god erfaring med Darthmod Empire. Siste versjon gjør svært lite med campaign AI, men masse med land og sjøkamper, fra bedre AI til unitstats. Slagene blir utrolig mye bedre.

Ellers er vel "Smoke and blood mod" et must uansett mod eller vanilje.

Lenke til kommentar
Den stiplete linjen kom etter siste patch, og indikerer at skipene er litt mindre manøvrerbare.

Er tross alt ikke joller det her, noe de oppførte seg som før patch.

 

Helt enig at ikke bør har samme manøvrerbarhet som en jolle. Jeg ville bare forsikre meg om at dette ikke var en feil som kun gjaldt meg. Jeg kjøpte spillet etter den siste patchen så jeg hadde ikke en sammenlignbart grunnlag.

 

Du kan styre skipene mer direkte ved å gi de individuelle ordrer.

 

Klar over dette, men det er vanskeligere å holde skip samlet eller på samme linja som under formasjon.

 

Merk også at "manuellt" avfyrte bredsider er kraftigere enn om AI skyter selv.

 

Har fått med meg at mange gjør dette manuelt på bakgrunn av større presisjon, spesielt i nærkamper. Bruker dette selv.

 

Siden du nevner Darthmod, regner jeg med at "TW forumet" er TW center.

 

Ja, forumet på TW center :thumbup:

 

Har selv god erfaring med Darthmod Empire. Siste versjon gjør svært lite med campaign AI, men masse med land og sjøkamper, fra bedre AI til unitstats. Slagene blir utrolig mye bedre.

Ellers er vel "Smoke and blood mod" et must uansett mod eller vanilje.

 

Danke! :)

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Empire total war funka fett og jeg opplevde aldri crash.

 

Så måtte jeg instalere spillet på nytt, og nå crasher spiller av å til.

 

Noen som vet om det kan hjelpe å avinstalere spiller igjen `?

 

Husket du og patche? ellers har jeg ingen ide, spillet er jo buggete som F. da. Eventuelt kan jo du alltids prøve og Opdatere Driverene dine

Lenke til kommentar
Empire total war funka fett og jeg opplevde aldri crash.

 

Så måtte jeg instalere spillet på nytt, og nå crasher spiller av å til.

 

Noen som vet om det kan hjelpe å avinstalere spiller igjen `?

 

Husket du og patche? ellers har jeg ingen ide, spillet er jo buggete som F. da. Eventuelt kan jo du alltids prøve og Opdatere Driverene dine

Men steam oppdaterer jo automatisk uansett?

 

Du kan prøve å defragmentere cache filene dine.

 

Gå til properties>local files>defragment cache files.

Lenke til kommentar

Har det blitt noen forbedringer i det siste? Hadde jeg tenkt å spørre dere om. Men jeg fant jeg kunne finne ut av det selv. Og 22. juni kommer ny patch. Patch 1.3. Og her har de tatt tak i mye ser det ut som. Så da får vi se. Jeg gleder meg litt :)

 

 

Empire: Total War Upgrades to 1.3

A much anticipated patch for Empire: Total War has been announced today. Update 1.3 will be available on Monday 22nd June, and will implement multi-threading, which will benefit players using multi core processors. In addition, the update will greatly improve performance on single core machines.

 

The Creative Assembly has also added 14 new units to the game, in order to add to the diversity of the playable factions within Empire: Total War. These 14 units will replace generic equivalents to give each faction a distinct presence on the battlefield.

Hi guys,

 

Update 1.3 will be released for Empire: Total War on 22nd June 2009. Ahead of its release, here are the major features coming to the update:

 

We’ve worked on implementing the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help increase performance on single core machines.

 

Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.

 

14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace ‘generic’ equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:

 

Prussian Grenadiers

 

Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.

 

Spanish Guardias de infateria

 

These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.

 

Swedish lifeguard horse

 

This cavalry regiment forms part of the monarchs’ household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.

 

Holland Horse Guard

 

Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.

 

Prussian Garde Du Corp

 

The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.

 

Prussian Life guard

 

The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.

 

Russian Grenadiers

 

This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!

 

Spanish Guardias De Corp

 

The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.

 

Spanish Grenadiers

 

These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.

 

Swedish ‘Lifeguards of foot’

 

These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.

 

Holland Guard

 

The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.

 

Scots

 

The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.

 

Swiss Infantry

 

Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.

 

Mamelukes

 

Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.

 

Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.

 

Audio:

 

Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of ’stuttering’. Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we’ve added more sound variation for unit deaths and musket fire.

 

Campaign:

 

- Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.

 

- Various optimisations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.

 

- When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.

 

- Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.

 

- The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.

 

- We’ve fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.

 

- Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.

 

- AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.

 

- Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.

 

- Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactial retreat).

 

- Fixed rare inability to attack certain ports.

 

- Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.

 

- Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.

 

- Fixed various movement extent crashes.

 

- Changed background income for minor factions.

 

- Fixed diplomatic relations with emergent factions.

 

- Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.

 

- Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.

 

- Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.

 

- Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.

 

- Fixed government change diplomatic effect.

 

- Improved commerce raiding display on trade screen.

 

- Faction specific text is now used in diplomacy.

 

- Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.

 

Balance changes

 

Units

 

- Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.

 

- Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.

 

- Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.

 

- Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.

 

- Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.

 

- Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction’s line infantry.

 

- Movement speed of all unit types reduced by 10%.

 

- Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.

 

Land battle morale

 

- Charge morale bonus reduced from 10 to 4.

 

- Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.

 

- Rear and flank exposed morale penalties increased.

 

Fatigue

 

- Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.

 

- Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.

 

Artillery Changes

 

- Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.

 

- Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.

 

- Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.

 

- Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.

 

- Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.

 

- Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.

 

Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.

 

Thanks,

 

Mark O’Connell

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å sette opp " hestefeller " og legge ut miner å sånt i custon battles. Eller går det kun på campain når hæren din har fått staker rundt ?

 

Tenkte å eksprimentere litt med fort og miner, men er vanskli å få motstanderen til å angripe der jeg vil til rett tid under campainen

Lenke til kommentar
Hvilken mod burde jeg velge?

DartMod Empire eller Imerial Splendour? Og hva er forskjellen mellom disse?

 

Alt er avhengig av subjektive preferanser. Darthmod er rettet mot BAI mens IS er mer "overall" mod men tyngde på CAI.

 

Du kan lese om endringene av IS her: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1138

 

Du kan lese om endringene av DM her: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1126

 

Forresten, ny patch er ikke kommet enda. Kommer sikkert i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...