Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har klaget gjennom tråden at det er for lett, hvorfor klager dere over at det har blitt vanskeligere.

 

For min del er det viktigere om AIen har blitt bedre og ikke nødvendigvis vanskligere. Det er ingen vits om man har gjort den mer aggresiv og om den bare sender flere tropper så lenge alt er like dårlig som før.

Lenke til kommentar

Jeg er GB, Driver på og leker meg rundt i USA og er venner med alle jeg kan, Men disse villmennene angriper meg støtt og stadigt, Iruaqis og noen andre jaja det er jo fint tenker jeg, og starter med og ta over landet deres, Nå har det komt til et punkt, hvor i vær runde, Iriques vil spørre om en peace treaty med meg, Men også at jeg skal betale en ugudelig pris i tilegg, Så jeg lager et counteroffer og sier, nei, jeg vil ikke betale så mye penger, men vi kan godt ha fred, Men det går de ikke med på. Noe som er utroligt rart siden de er så nærmt utrydelse at man skulle tro at de hadde noe basiskt overlevelses instinkt til og ta mitt forslag istedenfor og være så utroligt krevendes,Men er jo fortsatt gøyt og skyte ned villmen som har øks i hendene, så det eneste kjipe med og utrydde de er jo at det nå bare blir vanlige kamper hehehe:)

Lenke til kommentar

Når man har beleiret en by over lang tid å de endeli angriper får man hestefeller , dekkning til kanoner og dekkning til infanteri.

 

Eneste jeg er nyskjerrig på er hva de 2 tomme rutene er for noe.

Man får jo opp 5 ruter, men de 2 rutene til venstre inneholder bare noen prikker.

 

Kan jo henne at det bare er 3 typer av dekkning, men hvorfor i helvette har de 5 ruter da og ikke 3 ?

 

Noen som vet noe ?

Lenke til kommentar

En av de er noe landminelignende saker. Kun i slutten av spillet du kan få de, og jeg tror det kun er riflemen/jaegers etc. som kan sette dem ut.

 

EDIT: Har lest litt rundt, og tror jeg kan ha svaret. Det er to kriterier for å legge dem ut:

1. Kun lett infanteri som kan legge ut landminer (fougasse tror jeg de heter).

2. Hæren din må være befestet. Altså at den har stått i ro på kampanjekartet i to(?) runder slik at den har trestaker rundt seg.

 

Som sagt _tror_ jeg dette stemmer.

Endret av strek
Lenke til kommentar
En av de er noe landminelignende saker. Kun i slutten av spillet du kan få de, og jeg tror det kun er riflemen/jaegers etc. som kan sette dem ut.

 

EDIT: Har lest litt rundt, og tror jeg kan ha svaret. Det er to kriterier for å legge dem ut:

1. Kun lett infanteri som kan legge ut landminer (fougasse tror jeg de heter).

2. Hæren din må være befestet. Altså at den har stått i ro på kampanjekartet i to(?) runder slik at den har trestaker rundt seg.

 

Som sagt _tror_ jeg dette stemmer.

 

takker ;)

 

noen som har peiling på den siste ?

Lenke til kommentar

Jeg har en teori om hvordan man kan få spilt som Norge:

 

Sørg for å okkupere Kristiania, før du tømmer byen for soldater. Deretter gjør du byen til hovedstad før du setter skattene skyhøyt opp. Da blir alle sikkert pissed off, og du vil få et rebellion. Siden det er hovedstaden, vil du få tilbud om å være på opprørernes, altså Norges, side. Om du sier ja, og okkuperer Kristiania, så burde jo dette funke?

 

Har ikke giddet å prøve dette selv, men jeg fikk spille som en eller annen liten tysk nasjon når Berlinerne ble sint på meg. Virker logisk at det skulle funket for Norge og. Noen som vet om dette faktisk kunne funket?

Lenke til kommentar
Jeg har en teori om hvordan man kan få spilt som Norge:

 

Sørg for å okkupere Kristiania, før du tømmer byen for soldater. Deretter gjør du byen til hovedstad før du setter skattene skyhøyt opp. Da blir alle sikkert pissed off, og du vil få et rebellion. Siden det er hovedstaden, vil du få tilbud om å være på opprørernes, altså Norges, side. Om du sier ja, og okkuperer Kristiania, så burde jo dette funke?

 

Har ikke giddet å prøve dette selv, men jeg fikk spille som en eller annen liten tysk nasjon når Berlinerne ble sint på meg. Virker logisk at det skulle funket for Norge og. Noen som vet om dette faktisk kunne funket?

 

Bør funke det ja. Prøvde det samme som skottland, men det var ikke gøy. Kunne ikke bygge soldater eller noen ting. Men jeg prøvde ikke sjikkeli så vet ikke helt hvordan det funker

Lenke til kommentar
Jeg har en teori om hvordan man kan få spilt som Norge:

 

Sørg for å okkupere Kristiania, før du tømmer byen for soldater. Deretter gjør du byen til hovedstad før du setter skattene skyhøyt opp. Da blir alle sikkert pissed off, og du vil få et rebellion. Siden det er hovedstaden, vil du få tilbud om å være på opprørernes, altså Norges, side. Om du sier ja, og okkuperer Kristiania, så burde jo dette funke?

 

Har ikke giddet å prøve dette selv, men jeg fikk spille som en eller annen liten tysk nasjon når Berlinerne ble sint på meg. Virker logisk at det skulle funket for Norge og. Noen som vet om dette faktisk kunne funket?

 

 

Jeg synes ideen var god, og bestemte meg for å teste.

 

Startet en ny campaign med prøyssen. I løpet av de første 3 rundene hadde jeg sendt en full hær og tatt norge. Jeg disbandet så all hær i de resterende territoriene. De ble tatt av polen og sachsen i løpet av et par runder, og jeg fikk tildelt Christiania som ny capital city. Jeg flyttet så hele hæren ut av byen, økte skattene til max og ventet i spenning et par runder. Den 3. runden etter at jeg økte skattene brøt det ut et norwegian rebellion. Dessverre fikk jeg ikke anledning til å velge side - det artet seg kun som rebellion i hvilket som helst territorie, ikke som en revolusjon i hjemlandet. Jeg lot rebellene vinne - og tapte campaignen. Dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg har en teori om hvordan man kan få spilt som Norge:

 

Sørg for å okkupere Kristiania, før du tømmer byen for soldater. Deretter gjør du byen til hovedstad før du setter skattene skyhøyt opp. Da blir alle sikkert pissed off, og du vil få et rebellion. Siden det er hovedstaden, vil du få tilbud om å være på opprørernes, altså Norges, side. Om du sier ja, og okkuperer Kristiania, så burde jo dette funke?

 

Har ikke giddet å prøve dette selv, men jeg fikk spille som en eller annen liten tysk nasjon når Berlinerne ble sint på meg. Virker logisk at det skulle funket for Norge og. Noen som vet om dette faktisk kunne funket?

 

 

Jeg synes ideen var god, og bestemte meg for å teste.

 

Startet en ny campaign med prøyssen. I løpet av de første 3 rundene hadde jeg sendt en full hær og tatt norge. Jeg disbandet så all hær i de resterende territoriene. De ble tatt av polen og sachsen i løpet av et par runder, og jeg fikk tildelt Christiania som ny capital city. Jeg flyttet så hele hæren ut av byen, økte skattene til max og ventet i spenning et par runder. Den 3. runden etter at jeg økte skattene brøt det ut et norwegian rebellion. Dessverre fikk jeg ikke anledning til å velge side - det artet seg kun som rebellion i hvilket som helst territorie, ikke som en revolusjon i hjemlandet. Jeg lot rebellene vinne - og tapte campaignen. Dessverre.

Du testet det ialefall på perfect måte, Med bare Norge som landet ditt, Bekrefter at det må en modd til dessverre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...