Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Det irriterer meg at slagene ikke lenger tar hensyn til geografien på stedene rundt deg. I rome ville man se havet om man kjempet ved kysten, og man kunne kjempe over broer, men det går jo ikke her.

 

Og så irriterer det meg at Russland har så sykt mye unødvendige landområder. Gidder aldri å invadere de, og dermed får jeg masse raiding langs grensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt Empire: Total War litt den siste tiden. Kjøpte det på releasedatoen, men PC-problemer har gjort at jeg måtte utsette spillingen.

 

Uansett, når jeg endelig fikk startet det ble jeg helt overveldet av spillet. Det er rett og slett for mye. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne når jeg skal spille, og jeg føler at jeg har ingen kontroll over hva som skjer.

 

Dette har gjort at det enda er ganske uspilt hos meg, noe som er kjipt. Forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Da har jeg fått mitt første crash etter patchen. Utvekslet noen skip mellom to flåter, samtidig. Det var nok ikke så lurt. Et skip om gangen tror jeg er stikkord her.

 

Uff hørest ikke bra ut, Burde jeg vente til en ny patch før jeg skulle gidde og begynne på en ny kampanje?

Lenke til kommentar

Jeg er ennå en lykkli eier av et total war spill som enda ikke har crasha.

 

En gang hengte det seg opp i 20 sek, men uten om det har det funket meget bra.

 

Eneste er almen bugs som AIns problemer med angrep av fort og ombordbåing i skip

 

 

 

 

Er det noen inne på forumet som ikke har opplevd leie crash ennå, eller er jeg the one and only ?

Lenke til kommentar
Det irriterer meg at slagene ikke lenger tar hensyn til geografien på stedene rundt deg. I rome ville man se havet om man kjempet ved kysten, og man kunne kjempe over broer, men det går jo ikke her.

 

Har hatt det samme problemet. F.eks, jeg møter en hær som kommer fra sør, samtidig som de får forsterkninger fra nord. Men på slagmarken, kommer den større hæren fra nord, mens forterkningene kommer fra sør, eller en annen tilfeldig retning.. Irriterende når man skal sette opp sin egen hær.

Lenke til kommentar
Har hatt det samme problemet. F.eks, jeg møter en hær som kommer fra sør, samtidig som de får forsterkninger fra nord. Men på slagmarken, kommer den større hæren fra nord, mens forterkningene kommer fra sør, eller en annen tilfeldig retning.. Irriterende når man skal sette opp sin egen hær.

 

Har ikke dette blitt fikset i den nye patchen som kom nå da?

Lenke til kommentar
Da har jeg fått mitt første crash etter patchen. Utvekslet noen skip mellom to flåter, samtidig. Det var nok ikke så lurt. Et skip om gangen tror jeg er stikkord her.

 

Uff hørest ikke bra ut, Burde jeg vente til en ny patch før jeg skulle gidde og begynne på en ny kampanje?

 

Har startet ny kampanje. Etter nederlaget med nederland har jeg begynt med britene igjen.

Har nå kommet til år 1717 eller noe sånt. Har akkurat klart å ta Cheroki nations. Virker som ting er blitt dyrere. Har elendig økonomi til tross for at jeg er en av de største handelsnationene. Bruker faktisk pikemen fordi jeg ikke har hatt råd til ordentlige soldater. Har nå satt kursen for feltoget nordover, for å legge under meg canada og Iroquois territoriene.

 

Spørs hvordan det går. Er i alle fall blitt mye vanskeligere. Tar ikke auto så mye lenger. Her teller vert slag. Når de løper starter kavaleri å slakte de ned. Viktig at ingen unslipper. Har liksom ikke råd til å miste men unødvendig.

 

Går heldigvis bedre på havet. Har stort sett herredømme over hele verden. Senket nettop danskene sin flåte i kjøbenhavn så jeg fikk i gang igjen handelen med svenskene. Bare det gjorde at jeg fikk dobblet overskuddet mitt.

 

Så forresten nettop at svenskene var på vei til island med en invasjonshær. Spillet er helt annerledes nå, så det er nok verdt å ta frem igjen ja.

Lenke til kommentar
Jeg har nå hatt slag ved broer hav osv. Når jeg tok Quebec første gangen lå til og med en av invasjonsskutene nede på sjøen.

 

Var dette etter siste patch?

 

Nei hele tiden fra da jeg fikk spillet. Har ikke sett det nå etter. Men så har jeg ikke vert i de situasjonene heller.

Lenke til kommentar
Jeg har også et par slag der hæren min har kjempet med ryggen mot havet, men jeg har aldri kjempet ved en bro. Det håper jeg at jeg får muligheten til, da det virker veldig kult.

 

Slag ved broer er som regel ekstremt blodig for ene parten. Slaktet 4000 spanjoler ved elven utenfor madrid for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...