Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Men hvis du ikke klarer å drepe de som har såtte seg fast tar ikke slaget slutt før du slår retrett uansett. Så når du angriper har det egentlig lite å si.

Jo, selvfølgelig har det noe å si. Om tiden går ut når du forsvarer deg vinner jo du slaget, og fiendens hær flykter eller ødelegges. Det er i allefall det som har skjedd meg.

Tror han mente at hvis du angriper så spiller det ikke noen rolle hvis du har uendelig med tid eller en timelimit, for du taper uansett, men om du forsvarer er det timelimiten som gjør at du vinner, for med uendelig med tid må du trekker deg ut for å få avsluttet slaget...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde en merkelig bug her om dagen, fienden skulle klatre ned fra en halvveis ødelagt mur, når de kom til bakken døde de og ble kastet langt langt opp i luften! Og jeg kommer ikke forbi år 1756 elller noe sånt, trykker jeg på end turn krasjer spillet. :(

 

Prøv å gå tilbake ett par år og gjør ting litt annerledes. Jeg fikk samme problemet med nederland i 1727, gikk tilbake til 1725. Var litt nøyere med slagene så ikke stillingen ble den samme 2 år etter. Og sendte flåten til å mose noen pirater i stedet for å sende den hjem som jeg hadde gjort første gangen. Sjøslaget ble en stor fiasko. Senket noen skip men flåten gikk i bunn og grunn tapt, takket vere elendig moral på skipene mine. Uansett det klikket ikke i 1727 og jeg er nå kommet til 1738 eller noe sånt.

 

Men hvis du ikke klarer å drepe de som har såtte seg fast tar ikke slaget slutt før du slår retrett uansett. Så når du angriper har det egentlig lite å si.

Jo, selvfølgelig har det noe å si. Om tiden går ut når du forsvarer deg vinner jo du slaget, og fiendens hær flykter eller ødelegges. Det er i allefall det som har skjedd meg.

Tror han mente at hvis du angriper så spiller det ikke noen rolle hvis du har uendelig med tid eller en timelimit, for du taper uansett, men om du forsvarer er det timelimiten som gjør at du vinner, for med uendelig med tid må du trekker deg ut for å få avsluttet slaget...

 

 

Yes my point exactly.

Lenke til kommentar

Spiller litt på British Campaign. Legger merket til at Frankrike sender 0 penger fra Amerika til Europa, og det er ingen som blokkerer noe. Spania derimot tjener flere tusen.

Er det en bug med den franske AI'en? De andre gangene jeg har spilt campaigns så har aldri Frankrike vært mye til bry.

Lenke til kommentar
Men hvis du ikke klarer å drepe de som har såtte seg fast tar ikke slaget slutt før du slår retrett uansett. Så når du angriper har det egentlig lite å si.

Jo, selvfølgelig har det noe å si. Om tiden går ut når du forsvarer deg vinner jo du slaget, og fiendens hær flykter eller ødelegges. Det er i allefall det som har skjedd meg.

Tror han mente at hvis du angriper så spiller det ikke noen rolle hvis du har uendelig med tid eller en timelimit, for du taper uansett, men om du forsvarer er det timelimiten som gjør at du vinner, for med uendelig med tid må du trekker deg ut for å få avsluttet slaget...

 

 

Yes my point exactly.

Da er vi jo enige.

Lenke til kommentar

Hvis noen vil spille noe annet, mens de venter (forgjeves) på empire-fiks:

EU3

 

(Ja, jeg er bitter... Elendig AI og noe/mye bugs på både medieval2 og empire...)

 

 

Edit: Take command 2nd manassas, som nevnt av gunfreak under, anbefales også. Gunfreak skal også ha takk for å ha tipset meg om spillet for et års tid siden. Fås på gamersgate for prisen av en utepils.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Skal du ha et taktisk spill vil jeg anbefale Take Command 2nd manassas, har en Ai som er så bra du vil tro du spiller mot mennesker.

Grafikken er ikke noe serlig å snakke om, men funker til det spillet gjør, spillet finnes nå å få på steam.

 

Du kan enten spille histiske kamper som tar for seg alt fra noen hundra mann til flere titusen, hver "mission" tar for seg en historisk teffing fra slaget, så du får med deg alle kamper fra 2nd manassas, dette er ren historie time på boks, spiller man alle de 30 missionene kan man fint skrive et ser emne om slaget og få en 6er på vidergående.

Den andre delen er open battle, der kan du velge mellom 3 brett og begge fulle hærer som tok del i slaget, du velger selv om du bare vil kontrolere en brigade eller en hel hær, velger du bare en brigade styres resten av hæren av ai. så du er aldri alene.

Det finnes også masse modre til spillet, som har gitt ut masse nye kart, nye hærer, og ja hele mods som flytter spillet fokus.

 

Vil du apille stragegisk anbefaler jeg spillene til AGEOD, de er like som Europa universales, men konsenterer seg om det militære, flytting av tropper og oppbygging av hører.

Anbefaler spesielt Civil war spillet og Napoleon spillet.

Civil war spillet fordi du styrer nasjoner og ikke bare krigen selv, pluss at du har stort fint kart, og ikke minst MANGE muligheter for å flytte hærer på kartet, som elver, hav, og jernbane

Lenke til kommentar
Noen som aner status på neste patch? Jeg har kiket litt rundt på de offisiele forumene, men det er såpass mye hyling og klaging at det er umulig å få noe fornuftig svar. Har lagt spillet litt på is inntil AI-en fikses ... spillet per nå er både for lett og samtidig frustrerende.

 

Dette er ståa':

 

April 23rd

 

Final version of the gameplay upgrade patch is being distributed to the beta testers shortly, the complete executable build has just been finished here at CA and is going live to them in the next few hours, all being well.

 

The new naval group behaviour and collision avoidance logic is all in, and the new naval combat group UI is also up and running. The dreaded 'Indian pathfinding campaign save' corrupt bug was isolated and fixed, removing one of the big save game corruption issues.

We've removed the zone of control for navies blockaded inside ports and also changed the shader model 2 fixes for shadows on the campaign map. This is in addition to the raft of crash and stability fixes which have been added.

 

A fuller changelist will be available in the actual release, naturally.

 

Thank you all for your patience, we're almost there with this one.

 

Kind regards,

Kieran

 

Ser ut som det kan komme en patch neste uke, eller hvis vi er evig heldig idag :whistle:

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål :

 

Jeg prøver å bygge opp en hær med masse erfaring, men jeg får maks 2 " streker " der ranken viser. Første runden etter et slag har jeg ofte 3-4 streker, mens neste runde er de tilbake på to igjen.

 

Er det sånn der funker, eller er det bugg ?

Lenke til kommentar
Når du får nye uerfarene soldater i regimentet ditt vil gjennomsnittsnivået på soldtatene også synke. Altså etter en til to runder når du har fått de nye går antal vinkler ned.

 

Takk :D

Da har jeg taktikken klar før jeg tør å prøve meg på det ottomanske riket :p

Lenke til kommentar

Hvis folk ikke vet det så vil den "store" patchen sannligvis komme idag kl 20. Og er man redd for å prøve den ut, til tilbakemeldingene kommer, er det lurt å spille med steam i offline mode ettersom steam visstnok laster ned uansett om du har slått av auto-oppdateringer eller ikke..

Lenke til kommentar
Hvis folk ikke vet det så vil den "store" patchen sannligvis komme idag kl 20. Og er man redd for å prøve den ut, til tilbakemeldingene kommer, er det lurt å spille med steam i offline mode ettersom steam visstnok laster ned uansett om du har slått av auto-oppdateringer eller ikke..

 

20 norsk tid?

Lenke til kommentar

Og da fikk jeg offesielt nok av Empire. Spillet krasjer cirka hver andre runde, musikk og lyder forsvinner periodisk, og av og til når jeg skal flytte enheter på kampanjekartet kan det ta opptil et minutt før spillet reagerer. I tillegg stinker den kunstige intelligensen, både på kampanjekartet og i slag.

 

Dette er rett og slett for mye. Ser at det kommer en patch snart, og den _bør_ være bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...