Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Ble forøvrig - fantastisk - skuffet over AI-en i går: Fienden var meg overtallig i 3 til 1, men fortsatt turte de ikke å angripe. Ergo måtte jeg provosere fram ett og ett angrep, helt til de dro hjem. I tillegg opplevde jeg også flere ganger at enhetene mine sluttet å fungere, de stoppet rett og slett opp mens de så på fienden - og ble dermed plukket en og en! Da lurte jeg ærlig talt på om utviklerne i det hele tatt har testet spilet sitt ...

 

Yep, join the club :p Alle har hatt det sånn-tar ikke lang tid før man oppdager hvor uferdig dette spillet egentlig er. Gledet meg sykt til dette spillet, men må si jeg er skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, ja har merket det dessverre. Classic bug... Finnes en annen og der de hopper opp/vekk fra tauet i akrobatiske bevegelser og dør:P

En annet klasskiker er når man beordrer en enhet som står på en mur å springe ned i borggården. Selv om de står ved siden av en rampe velger de alt for ofte å klatre ned på _utsiden_ av muren, og deretter løpe rundt fortet og til inngangen. :ermm:

Endret av strek
Lenke til kommentar

Har dessverre også fått gleden av samtlige hendelser som dere nevner ... I tillegg tror jeg min desiderte favoritt bug er om fiende har satt opp hindringer for hestene; selv om jeg kun sender hestene min såvidt i nærheten av hindringen kan jeg garantere deg at 4 av 5 prøver å hoppe over den ***** hindringen (som betyr den sikre død), selv om de ENKELT kunne tatt en omvei på 10 meter. Urk ...

Lenke til kommentar

Hmm, det har jeg forsåvidt opplevd - riktignok hvert tiende år, men likevel. Fryktelig lite spennende, de beilerer som regel en havn helt til jeg sender en hær til å kaste de ut.

 

Hadde forøvrig et fantastisk slag nettopp, mine kjære landsmenn sa seg misfornøyd med den allmektige Svenske-regjeringen og brøt ut i opptøyer. 400 mann mot mine 200 mann og 4 kanoner - resultatet var episk, og endte i slakt av de stakkars nordmennene. Neste gang de skal klage over skatten tror jeg de nøyer seg med å skrive et brev :devil:

Lenke til kommentar
Hmm, det har jeg forsåvidt opplevd - riktignok hvert tiende år, men likevel. Fryktelig lite spennende, de beilerer som regel en havn helt til jeg sender en hær til å kaste de ut.

Tror du missforsto litt. England er et godt eksempel for å demonstrere det LinoraN mente.

Hvis du ser bort på Storbritania, så vil du nok se en haug av soldater som står ved en britisk havn. Det disse soldatene venter på, er å få lov til å gå ombord på skipene, men dette har ikke AI'en lært.

Så et nybegynner triks (eller man vil ha et enkelt spill) er å spille som Storbritania, siden ingen av AI'ene kan invandere de britiske øyene (fordi AI'en kan ikke invandere land, via sjøen)

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke helt har forstått. Jeg angriper en by, har man så å så lang tid på seg til å ta over byen? for jeg blir defeata når jeg er inni i fortet og egentlig har kontrollen, og pluss at den "hvem-har- størst-sjangs-på-å-vinne-baren" på siden er 99% grønn, kommer det at jeg har tapt? Mulig jeg gjør noe jeg ikke skal gjøre, i så fall hva?

 

Begynner å bli dritt lei det så det hadde vært fint å finni ut av det =)

Lenke til kommentar
Hmm, det har jeg forsåvidt opplevd - riktignok hvert tiende år, men likevel. Fryktelig lite spennende, de beilerer som regel en havn helt til jeg sender en hær til å kaste de ut.

Tror du missforsto litt. England er et godt eksempel for å demonstrere det LinoraN mente.

Hvis du ser bort på Storbritania, så vil du nok se en haug av soldater som står ved en britisk havn. Det disse soldatene venter på, er å få lov til å gå ombord på skipene, men dette har ikke AI'en lært.

Så et nybegynner triks (eller man vil ha et enkelt spill) er å spille som Storbritania, siden ingen av AI'ene kan invandere de britiske øyene (fordi AI'en kan ikke invandere land, via sjøen)

 

Ahh, nettopp. Jeg har faktisk opplevd at en Prøyssisk hær dukket opp fra havet, men jeg så aldri noen skip - så for alt jeg vet brukte de magiske alvekapper ... Men når du sier det, urk :p

 

Total War leker med følelsene mine, i det ene øyeblikket er det på toppen av hva jeg noen gang har spilt - mens det i det neste øyeblikket kan føre til spontant hårtap ...

Lenke til kommentar
Synes ofte det er fordel med timelimits. Av og til opplever jeg bugs som gjør at fi setter seg fast. Da er det bare å vente på at tiden går ut.

Så lenge det er du som forsvarer seg er det greit. Andre vei derimot kan det bli et problem. HAr tapt en del slag på den måten også.

Lenke til kommentar
Men hvis du ikke klarer å drepe de som har såtte seg fast tar ikke slaget slutt før du slår retrett uansett. Så når du angriper har det egentlig lite å si.

Jo, selvfølgelig har det noe å si. Om tiden går ut når du forsvarer deg vinner jo du slaget, og fiendens hær flykter eller ødelegges. Det er i allefall det som har skjedd meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...