Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

[...]

 

Spillet klikket når jeg prøvde å ta print screen. Men er trade jeg tjener hovedsakelig på ja, har over 300.000 income hver runde og bare 20.000 på tax. Hovedsaklig bomull, pels og sukker jeg selger. (Spiller på hard jeg og.)

 

Men noen som har noen tips på hvordan jeg skal få andre nasjoner til å like meg? Alle andre nasjoner (inkludert de jeg har trade agreement og allianse med) har meg som hostile, så får ikke gjort så mye diplomati. Har begynt med å gi ut state gifts, men forholdet ble ikke så mye bedret av det.

 

 

Øhøhø.. :roll:

Yeah Right :p:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var jeg oppe i 300.000 igjen og klar for storkrig mot Spania. Digger dette spillet!

 

Har forøvrig funnet ut grunnen til at alle landene hater meg, kongen gir meg minus i diplomatic relations. Er det bare enten å vente på at han dør eller revolusjon som er mulighetene for å bli kvitt han? Og hvordan får du til revolusjon? Bare få folk i hovedstaten misfornøyd? Prøvde istad med å rive kirkene og bygge skoler og å sette på maks skatt, men ble fortsatt kun 0 på der du ser hvor fornøyde de er.

Lenke til kommentar

Ja, som Karlson sier bør du velge en av de landene. Skaff deg så mange trade ports som mulig på de forskjellige trade theatrene. Få tak i en del provinser i India/Amerika (jeg har bare tatt i Amerika) bygg masse trade ports der og oppgrader sukker, bomull, krydder, pels og det som selger. Også må du ha noen trade agreements (har selv bare 3, men sikkert bedre jo flere du har).

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt spillet enda siden jeg er opptatt med et prosjekt i forbindelse med jobben, samt at jeg fremdeles holder meg underholdt med MTW 2-SS6.

 

Men når jeg ser på det bildet som Sindre postet litt tidligere, så klarer jeg ikke unngå å stille spørsmålet: Hvorfor i herrens navn gidder de ikke å bruke den store mappen som mange mods fra MTW 2 bruker, som for eksempel SS6 bruker? Den mappa i ETW ser stusselig i forhold til den meget innholdsrike mappen på SS6. Når en gjeng med amatører klarer å lage så innholdsrik og nøyaktig mappe så er det litt trasig at profesjonelle spill-utviklere ikke klarer å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Her er et screenshot fra noen runder senere (ca runde 40). Har mista to trade agreements på grunn av at alle hater meg (så gått ned en del på trade inntekt) og brukt opp plenty av penger på state gifts, men har jo fortsatt 2,5 mil og ganske god inntekt. post-76260-1237136998_thumb.jpg

Det der kan da umulig være på vh/vh. Som Østerrike sleit jeg ræva av meg bare for å få noen tusenlapper i overskudd. Og dette med en veldig liten hær og ikkeeksisterende flåte. Og når jeg reduserte hæren litt for å komme i overskudd, ble det storopprør så jeg mistet halve rike mitt...

Lenke til kommentar

Shicca: Det er når jeg går inn på den trade taben at spillet klikker. Blir helt hvit skjerm også kommer det opp sånn at Empire Total War har sluttet å fungere.

 

Rincewind: Ja, det er godt mulig. Det forklarer jo en del. Går buggen bort automatisk hvis jeg begynner med andre nasjoner? Litt småkjipt hvis den buggen er der hele tiden, blir jo som om jeg skulle spilt med koder.

 

Edit: Om det er bug så gjelder den isåfall for alle fiendene mine også, for de tjener ca. like mye på sine provinser som jeg gjør.

post-76260-1237201539_thumb.jpg

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Eg har heile NA, CA, Halve europa (nesten alt) under meg og godt sagt alle mine teknologier er researched, og alle mine bygninger er fult utbygt.

 

Eg har berre trade agreement med ottomans og marahtma og har ca 6-7 indiamen som trader (er lite ja :/) Har ca 50 000 soldater som er spredt over verda og ein flåte på 30 båter.

 

Eg tener kun 130 000 gull kvar turn og er i året 1806. Så eg lurar på kva eg har gjort feil :/ er berre 2 major factions igjen og 4 mine på campaignen min.

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...