Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Samletråd for Empire: Total War

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velg Flåten (Skipet) Og gå til tab'en som heter army.

Velg alle (CTRL-A) og høyreklikk på land.

Verdt å merke seg: Passasjerene bruker "movement points" på sjøen også, og de går oftest tom før skipene, så det kan hende at du må vente en runde ved kysten.

Har også oppleved at jeg ikke får gått i land uansett, tror dette har noe med fiendens "zone of control" å gjøre. Men ikke undersøkt det så nøye.

Lenke til kommentar

Ja det er riktig, bare å plassere båten helt inntil land og deretter velge de soldatene du vil skal i land.

Noen ganger bugger det seg litt hos meg og jeg må ta en liten runde med båten for at jeg skal kunne komme meg i land igjen men, slik gjøres det hvertfall.

Jeg må også spørre, hvordan unit size bruker dere?

Krever det MYE mer å kjøre den på størst mulig?

Har nå 120 mann i hver unit men vurderer å gå siste steget.

Lenke til kommentar
Hva skal til for at jeg kan forske på mer enn bare en ting om gangen?

Du trenger flere skoler. Det får du enten ved å rive eksisterende bygninger, vente til prvinsen blir større, eller å ta nye områder. Viktig å merke seg at skolene i motsetning til hva en skulle tro, foråsaker misnøye med "øvrigheta" så det abefales ikke å ha flere i samme provins. Eller provinser der misnøyen er høy i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget en ganske irriterende liten ting som har ødelagt sinnsykt mye for meg et par ganger.

Når en fiende bruker får forsterkninger som har med seg stasjonært artilleri hender det seg at jeg rett og slett ikke finner disse enhetene på kartet, noe som fører til at tiden renner ut og jeg taper slaget.

Jeg har forsøkt å sende hestene min ut for å finkjemme kartet. Sendt infanteriet mitt til å gå manngard og _hele_ hartet, uten at jeg har funnet de siste enhetene? Noen andre som har vært borte i dette problemet?

Lenke til kommentar
noe som fører til at tiden renner ut og jeg taper slaget.

Du kan skru av tidsbegrensninger i slag.

Som igjen ikke fører til noe annet enn at han må vente til han slår retrett og alikvell taper slaget. Hadde tilsvarende problem med fiendens infanteri forsterkninger. De hadde satt seg fast rett utenfor kartet(Den røde linjen). Heldigvis var det jeg som ble angrepet og tidsbegrensningen gikk i min favør.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting,jeg kjører ETW med high settings i 1920*1200(Asus 8800 gts 512 og E8500*4,1Ghz) og alt ser egentlig lekkert ut..MEN..hva slags kort og prosessor har dere som kjører på ultra??Lurer på å invistere i Gpu, så jeg kan kjøre alt i ultra sjø.. :yes:

PS..kommer patch idag!!Patch

DEN ER UTE!

Fixed Alt-Tab issue which prevents players from switching away from a fullscreen window

Fixed text rendering for certain resolutions

Fixed localized font overrun issues

Fixed a variety of crash and memory leak issues

Fixed a variety of multiplayer client lock

Fixed trade nodes for those nations with resource in home region which caused unprofitable trade theatre routes eg: Sweden and Marathas

Endret av Tobruk
Lenke til kommentar
Units in ETW are hugely improved over Med2, each unit can have variants of each body part modelled- torso, legs, arms, head, hat, cross-belts, hair, cuffs, face hair, and hands. It’s a huge number of variations to render and a challenge to efficient instancing.
Til de som mener grafikken er som i M2.
Lenke til kommentar

Hadde en lei bug i sted,, Hadde et lite slag mot en hær som raidet et av villagene mine. Hære min var kanskje dobbelt så stor som fienden sin(som bestod av 2 + 2 i reinforcements). Tok hele den første hæren, men da reinforcments kom kunne jeg ikke angripe, og de angrep ikke meg. For å drepe dem, måtte jeg altså gå "gjennom" deres linjer, og på den måten angrep soldatene hverandre. Etter 30 minutter med max stressende slag så stod det tre soldater igjen i et hjørne av mappet, og dit kom jeg ikke til med noen soldater.. Da ble det quit, og gjøre alt på nytt..

Lenke til kommentar
Hadde en lei bug i sted,, Hadde et lite slag mot en hær som raidet et av villagene mine. Hære min var kanskje dobbelt så stor som fienden sin(som bestod av 2 + 2 i reinforcements). Tok hele den første hæren, men da reinforcments kom kunne jeg ikke angripe, og de angrep ikke meg. For å drepe dem, måtte jeg altså gå "gjennom" deres linjer, og på den måten angrep soldatene hverandre. Etter 30 minutter med max stressende slag så stod det tre soldater igjen i et hjørne av mappet, og dit kom jeg ikke til med noen soldater.. Da ble det quit, og gjøre alt på nytt..

Opplevde dette selv. Prøvde å slå retrett gjennom de 3 soldatane så de ble drept på veien. Men klarte ikke å ta ut alle.

Lenke til kommentar

En liten historie om to grenadierkompanier

Hadde et slag mot Russland, meg som Sverige, og var underlegen og defensiv.

Hadde en reinforcement hær som kom til unnsetning bak fiendens linjer bestående av 2x Dragooner og 2x Grenadier.

Dragoonene ble sendt i høy fart for å hjelpe forsvaret mitt på andre siden av kartet, grenadierene derimot hadde ikke mulighet å komme seg så langt fort nok, da de ble avskåret av russisk linje infanteri.

Så, imens hovedstyrken min forsvarte seg mot de russiske hordene stod 2 grenadierkompanier alene i ingenmannsland. Russerne sendte linjeinf og kosakker etter de gang på gang, men gang på gang blei de grundig slakta ved hjelp av en enkel taktikk som inngår å la de komme, fyre av en salve, rykke inn, hive granater 1-3 ganger, så charge fienden.

For å avslutte, etter slaget stod hvert av grenadierkompaniene igjen med rundt 35 mann hver (Jeg spiller på ultra) og med rundt 270 kills. Hver!

Dette ble gjort uten imp grenades og bajonettdrill og grenadierene hadde ingen vinkler. Bare en liten påminner sånn at ingen undervurderer grenadierer. (det er en god grunn til at de har granater og guardmode disabled som default)

Endret av Sjofel_Imperium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...