Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Samletråd for Empire: Total War

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har allerede installert etw på en annen pc, nå når jeg forsøker å installere spillet via DVD begynner steam å laste det ned istede. Er det noen mulighet til å omgå dette? har lite lyst til å vente i 8 timer på nedlastningen når jeg har dvd platene liggende foran meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah, dette spillet går mye mer i dybden enn noen av de andre total war spillene. Jeg bruker jo en evighet på å skjønne hva jeg skal gjøre for å tjene penger her. Blir nok veldig bra når jeg får satt meg inn i ting, liker at mye er nytt.

Men en ting, hvordan i alle dager får jeg opprettet trading med andre nasjoner? det er liksom ikke akkurat diplomater som gjør det denne gangen..

Lurer på det samme. Har spilt spillet i et par timer, spiller som Sverige, har skaffet meg norden nå men får absolutt ikke til trading og å skaffe trade agreements med andre land. Det står bare at mine ports er fulle...? Skal jeg bare flytte båtene ut på sjøen da eller?

Lenke til kommentar
Ah, dette spillet går mye mer i dybden enn noen av de andre total war spillene. Jeg bruker jo en evighet på å skjønne hva jeg skal gjøre for å tjene penger her. Blir nok veldig bra når jeg får satt meg inn i ting, liker at mye er nytt.

Men en ting, hvordan i alle dager får jeg opprettet trading med andre nasjoner? det er liksom ikke akkurat diplomater som gjør det denne gangen..

Lurer på det samme. Har spilt spillet i et par timer, spiller som Sverige, har skaffet meg norden nå men får absolutt ikke til trading og å skaffe trade agreements med andre land. Det står bare at mine ports er fulle...? Skal jeg bare flytte båtene ut på sjøen da eller?

Man må bygge trading ports.

En havn kan utvikles i tre varianter; Fishing, Naval dock og Trading port.

Siden du trenger fiskelandsbyer for å fø landet ditt, og verft for å forsvare det, blir handelshavner et knapphetsgode.

Da er det et veldig strategisk valg hvem du skal handle med.

Noen land er det mer penger å tjene på/med en andre. Og så er det utsiktene for krig.

Stort sett, som Sverige, hvor mesteparten av sjøhandelen går igjennom den engelske kanal, kan det være lurt å ikke være avhengig av handel med engelske fiender.

Lærte dette selv den harde måten. Hele østfronten ble lammet da det økonomiske grunnlaget for krigen ble revet bort når England og frankrike røk i tottene på hverandre.. Ble lite luksusbygninger for å si det sånn, alt gikk til kverna på østfronten.

Digger hvordan alt henger sammen på en mye større måte en før.

Edit: Gamezor, du har en diplomati knapp nederst til høyre, der kan man få til Handelsavtaler. Et lite grået ut skip viser at en sjøhandelsavtale er mulig

Endret av Moondawg
Lenke til kommentar

Konge. Tror det er også det spillet har fått så god mottagelse for. Jeg synes hele prosjektet virker genialt men jeg må liksom sette meg mer inn i det for å få smakt på hele pakka. Har Rome, men har liksom aldri spilt det noe særlig... Men Sverige skal bli verdens nye stormakt, det er sikkert og visst!

Lenke til kommentar
Man må bygge trading ports.

En havn kan utvikles i tre varianter; Fishing, Naval dock og Trading port.

Siden du trenger fiskelandsbyer for å fø landet ditt, og verft for å forsvare det, blir handelshavner et knapphetsgode.

Da er det et veldig strategisk valg hvem du skal handle med.

Noen land er det mer penger å tjene på/med en andre. Og så er det utsiktene for krig.

Stort sett, som Sverige, hvor mesteparten av sjøhandelen går igjennom den engelske kanal, kan det være lurt å ikke være avhengig av handel med engelske fiender.

Lærte dette selv den harde måten. Hele østfronten ble lammet da det økonomiske grunnlaget for krigen ble revet bort når England og frankrike røk i tottene på hverandre.. Ble lite luksusbygninger for å si det sånn, alt gikk til kverna på østfronten.

Digger hvordan alt henger sammen på en mye større måte en før.

Wow. Spillet høres helt fantastisk ut..

Synd jeg ikke får spilt det :(

Lenke til kommentar

For å være ærlig er jeg litt skuffet så langt, synes taktikker spiller en mindre rolle når to store styrker møter hverandre og plaffer løs til den andre ikke har fler folk.

Eneste man da kan gjøre er å sende kavaleri for å flanke fienden.

Har også merket en del bugs som er utrolig irriterende. Om man skal løpe ut av et fort for å møte fienden da med feks kavaleri, så blir ALLTID en hest sittende igjen i "døra" og lar den stå åpen.

Bortsett fra det synes jeg spillet er rotete, jeg klarer ikke å få et bilde av hva jeg må kjøpe og fokusere på for at jeg skal få bra økonomi og oppgradert forsvar.

Men jeg håper virkelig dette blir bedre med tiden når jeg har vent meg til ting, har akkurat spilt med sverige på normal/normal og har blir tatt ganske greit på de fleste fronter. Så tenker jeg prøver meg på ny med england eller noe slikt artig :)

EDIT: Når man oppgraderer alle de små "byene" rundt omkring, altså de gullminene, de pels"fabrikkene" og alle de små rundt omkring i landet. Gjør det så man får mer penger pr. runde eller mer penger på trading?

Endret av Gamezor
Lenke til kommentar
EDIT: Når man oppgraderer alle de små "byene" rundt omkring, altså de gullminene, de pels"fabrikkene" og alle de små rundt omkring i landet. Gjør det så man får mer penger pr. runde eller mer penger på trading?

Begge deler vel. Pels får man begger for og kan trade bort, mens f.eks fisk gir landet ditt mer mat så man ikke trenger å trade det med andre og innbyggerne blir mer fornøyd.

Lenke til kommentar
For å være ærlig er jeg litt skuffet så langt, synes taktikker spiller en mindre rolle når to store styrker møter hverandre og plaffer løs til den andre ikke har fler folk.

Jeg vil faktisk hevde det motsatte, dette er det spillet i TW serien som setter størst krav til taktikk. Så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det der.

Lenke til kommentar
Du sier at man KAN trade bort, må jeg velge at jeg skal trade det bort selv?

Isåfall, hvordan gjør jeg det?

Mener at det går av seg selv, alt er vel automatisk sånn.

Jeg bare hørte på rådgiveren min. Hun sa at det kanskje ikke var noen vits i å bygge ut pels fabrikker ellre hva man skal kalle fordi det var tilgang til masse billig pels i amerika. Da måtte jeg satse stort på det.

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk hevde det motsatte, dette er det spillet i TW serien som setter størst krav til taktikk. Så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det der.

Mener vel det fordi de taktikkene du bruker er at du velger hvor lang rekke med soldater du vil ha. Også skyter de til det ikke er mer folk, jeg vil si at formasjoner spiller en viktigere rolle enn taktikk om man kan si det på den måten.

Mulig jeg ikke har forstått helt greia enda, i og med at hittil har jeg spilt sjokkerende dårlig på lav vansklighetsgrad (normal/normal) og i medieval II så skjønte jeg mye lettere hvilke taktikker som ville lønne seg og hva jeg måtte gjøre.

Regner med at jeg kommer mer inn i det etterhvert og da vil endre mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...