Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War

Anbefalte innlegg

først og fremst vil jeg bare si at jeg kjønner hvorfor du har det brukernavnet du har :p nå fikk jeg ett helt nytt syn på det kommende Empire spillet (positivt) og no klør jeg etter å ta det i bruk. Dette var til stor hjelp for oss som ikke skiller mellom forskjellige soldater. takkar så mye :D;)

Endret av Michael-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre ting mer kompliserte,

Highlanders som var en type britisk soldat, var under 7 års krigen lett infanteri, mens under Napoleoins krigene var de både lett infanteri og linje infanteri,

En annen ting var at musketeers forsvarnt nesten helt på 1800tallet, russland var det eneste landet som hadde musketeer battaljoner.

En annen ting som gjør ting komplisert er at på 1800tallet, het linje soldater for frankrike fusiliers, det var den vanlige soldaten for frankrike, men for england, var fusilier en egen elite betegnelse på noen få battaljoner. Så for England var fusilier en æres betegnesle som bare noen få hadde lov til å kalle seg, mens i frankrike var det den vanligeste typen og ikke noe spesiell ære i det navnet.

Grenadiers og visse fusilier battaljoner hadde mitre cap

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Prussian_Grenadier_Cap.jpg

For mesteparten av spillet vill de fleste soldater bruke tricorne, så vil de go over til bicorne og til slutt shako

Lenke til kommentar

Gleder meg spesielt til sjøslagene. Håper bare disse blir realistiske, vil ikke se noe sid meyer's pirates lignende. Lurer også på hvordan taktikkene kommer til å bli, var det ikke vanlig å bare seile på to linjer å beskyte hverandre før man bordet? Det var jo det Admiral Nelson gikk bortifra under battle of trafalger, men hans taktikk var vel et sjanse spill med døden. Håper også man kan modifisere de forskjellige båten, f eks bestemme hvor mange kanoner og hvor mange pund kanonene skal være på. De forskjellige skudd typene bør også være priset, for det var vel de færreste som hadde råd til å fyre av bredside etter bredside med chain shots.

Skipene må jo også bli veldig dyre å bygge, spesielt 1 klasses ship of the line. Blir oppriktig lei meg hvis det blir enkelt å lage 20 stykker av disse på kort tid. Blir også spennende å se hvor store flåter man må ha får de kan lage trøbbel. En fregatt var jo nok til å være en trussel før i tiden, men ser jo at det kan bli utrolig mye å holde styr på hvis man vil ha masse single fregatter seilende rundt over hele verden.

Som seiler håper jeg også det blir mye fokus på vind og vindretninger. Det var jo tross alt noe av det viktigste da man sloss med seilskuter.

Lenke til kommentar

Ja 1st line bør bli latterlig dyre

Selv england som var den største sjø nasjonen hadde bare mellom 5 og 7 1st rates, sammenlignet med mellom 71 og 87 thrid rates, men dette er fremdeles lite i forhold til antall sloops de hadde som var 360.

Eller 5th rate Frigat som da hadde 123 England trengte 140 000 sjømen, marines og offiserer til å bemanne de 600 skipene de hadde.

Som var noe av grunnen til at de aldri hadde noe stor hær

Lenke til kommentar

Akkurat når det kommer til vind og vindretninger så tviler jeg litt på det. Kan jo hende, men tviler. Kanskje det vil ha litt å si, men ikke nok til at du taper slag pga det.

Men at det er sjø (bølger og regnvær osv) etc hadde vært kult

Og jeg håper at det blir dyrer med skip. Så du slipper å se hele havet fult av AI båter -.-

Lenke til kommentar

De har sagt at det er HELT NØDVENDIG å bruke vinden for å vinne sjø slagene så det blir med, hva som ikke blir med og er jævlig glad for det er bruket av alle seilene, det er mellom 12 og 40 seil på skipene alle brukes for spesielle ting og tank og alle har rare navn

Lenke til kommentar
Ja 1st line bør bli latterlig dyre

Selv england som var den største sjø nasjonen hadde bare mellom 5 og 7 1st rates, sammenlignet med mellom 71 og 87 thrid rates, men dette er fremdeles lite i forhold til antall sloops de hadde som var 360.

Eller 5th rate Frigat som da hadde 123 England trengte 140 000 sjømen, marines og offiserer til å bemanne de 600 skipene de hadde.

Som var noe av grunnen til at de aldri hadde noe stor hær

Leste litt på total war forumet her om dagen, kom over en diskusjon om hvilken flåter som var de mektigste i verden på 1700-1800 tallet. Ser ut til at noen har funnet bra dokumentert info om dette. England hadde rundt 1800 ca 150 ships of the line. England hadde den mektigste flåten. Ellers ser det ut til at Danmark-Norge hadde 11 ships of the line å var den 6 mektigste sjø nasjonen.

He he har faktisk blitt litt Danmark-Norge patriotisk i det siste, ikke "bare" Norsk patriotisk. I følge biografien om Tordenskjold så var nordmenn patriotiske ovenfor Danmark-Norge unionen på denne tiden. Ikke slik som vi lærte på skolen om 400 års natta. Den Dansk-Norske flåten besto også av rundt 70-80% nordmenn, alt fra deksgutter til admiraler.

Derfor blir jeg meget fornøyd om vi får muligheten til å spille som Danmark :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...