Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Totalwar.com

 

Jeg vet nå med sikkerhet at jeg må spare ferie til dette kommer. Tenkte kanskje TW-delen av forumet trengte en egen post. Kom med Screenshots, art, og info.

 

Starter med 3 bilder

 

 

 

gc-2007-empire-total-war-concept-art-20070822004743324.jpg

gc-2007-empire-total-war-concept-art-20070822005103775.jpg

gc-2007-empire-total-war-concept-art-20070822005105447.jpg

 

 

 

Etter ørten diskusjoner tar jeg nå et standpunkt i første post:

 

Spillet foregår i det 17. og 18. århundre, altså fra vår kalender 1600-1799. År 1800 er det 19. århundre, og 1500-1599 er det 16. århundre.

 

Da burde dette være avklart en gang for alle.

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ut som de har valgt riktig tid, spillet begynner på 1600tallet og forsetter inn i 1700 ser det ut til,

det er mye forbedringer på den tiden, man går fra luntelås til flintlås men går fra ikke noe bajonett til sokkel bajonett.

 

noe som vil betyr at de første som lager disse forbedringene vil ha en stor fordel på slagmarken

Lenke til kommentar
er 1600-1700 tallet, husk at på engelsk regner de rart.

 

1700 century er 1600 tallet og 1800 century er 1700tallet

9336969[/snapback]

 

 

Yes. Er klar over det, men leste utdraget herifra:

 

Empire: Total War™ is set in the 18th century a turbulent era that is the most requested by Total War’s™ loyal fan base and a period alive with global conflict, revolutionary fervour and technological advances. With themes such as the Industrial Revolution, America’s struggle for independence, the race to control Eastern trade routes and the globalisation of war on land and sea, Empire: Total War™ promises to be amongst the richest and most dynamic PC RTS games of all time.

 

Så da er det jo 1700tallet og utover,ikke sant??

Lenke til kommentar

jeg leste det sto slutten av 1700 century til 1800 century

 

alsåt 1600-1700 tallet.

 

og Medieval 2 slutter i 1530 eller noe så det er jo bare 50+ forskjell fra slutten av M2 til begynnelsen av Empire.

 

I begynnelsen av spillet vil infanteri være en blanding av pike men og muskeers. så vil bajonetten og flintlåsen komme inn og pike men forsvinner helt.

Lenke til kommentar
jeg leste det sto slutten av 1700 century til 1800 century

 

alsåt 1600-1700 tallet.

 

og Medieval 2 slutter i 1530 eller noe så det er jo bare 50+ forskjell fra slutten av M2 til begynnelsen av Empire.

 

I begynnelsen av spillet vil infanteri være en blanding av pike men og muskeers. så vil bajonetten og flintlåsen komme inn og pike men forsvinner helt.

9337361[/snapback]

 

 

Ja det er jo bedre hvor tidligere de begynner sånn at vi følger utviklingen av våpen som du skriver. Har drømt om et slik spill lenge. Håper de får til den politiske og handel delen av spillet bedre enn forgjengerne.

Lenke til kommentar

vel de har jo fortalt at slag vil bli helt anderdes, de holder seg riktige takktikker seg det ut som,

 

den gammle stein saks papir saken som var i alle de andre spillene er nå borte, det er ikke archers lengre så cav er ikke laget for å ta dem lengre,

 

cav har mistet mye av makten sin, inf er mye bedre til å stå mot cav, kommer inf inn i square formasjon skal det nesten være umulig for cav å ta dem, men da er da man må bringe frem kannoner eller andre inf så da kan skyte på dine soldater i square.

 

dette blir helt nytt for total war. ikke noe blir likt, og jeg tror dette var det riktige valget, på tide å fornye seg

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
vel de har jo fortalt at slag vil bli helt anderdes, de holder seg riktige takktikker seg det ut som,

 

den gammle stein saks papir saken som var i alle de andre spillene er nå borte, det er ikke archers lengre så cav er ikke laget for å ta dem lengre,

 

cav har mistet mye av makten sin, inf er mye bedre til å stå mot cav, kommer inf inn i square formasjon skal det nesten være umulig for cav å ta dem, men da er da man må bringe frem kannoner eller andre inf så da kan skyte på dine soldater i square.

 

dette blir helt nytt for total war. ikke noe blir likt, og jeg tror dette var det riktige valget, på tide å fornye seg

9337780[/snapback]

 

Men på den tiden var det jo omtrent like mange sjø-slag, og de var like viktige.

 

Men da må man ha med nasjoner som Nederland og Preussen (og andre tyske nasjoner)

Lenke til kommentar

jepp, jeg renger med div tyske stater vil dukke opp, der Prussia og Austria som de store,.

 

på begynnelsen har man jo fremdeles holy roman empire også men den går i oppløsnig.

 

de italienske statene forsvinner som militære stormakter og blir nesten bare kjøpmans byer. England blir sterkere og sterkere, og med untak av tap i amerika går de frem i full fart, england blir også til storbritania i løpet av denne tiden og vil være det første landet(og enete i nesten 50år) som gjennom går den industrielle revolusjonen.

frankrike mister en del makt for å så gjennvinne den litt, for å så gjennom gå en revolusjon selv som ender i napoleons krigene der frankrike blir et empir og dominerer hele europe med unak som storbritania som alene står i mot(skjer ofte i hisotorien det)

 

det som ikke kommer med er vel slutten av napoleons krigene som gjør england til den enete supermakten i verden i nesten 100år.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

YESS!! 1700-talls total war har jeg drømt lenge om :dribble: Her kommer formasjoner muligens til å spille enda større rolle enn tidligere. Det vil f.eks. bli viktig å time når man skal fyra av første salve; skal man skyte så fort som mulig eller vente til fienden kommer nærmere for så å gjøre mer skade. Gleder meg til å se tusenvis av musketerer fyre av og danne enorme kruttrøykskyer!

Lenke til kommentar

Empire: Total War will be the greatest and most awe-inspiring Total War experience ever. This is a total revolution of the Total War series, featuring a brand new graphics engine and technology. The new, advanced graphics engine will include staggering real-time seascapes, new advanced landscape and flora systems, dynamic weather and new battle choreography and occupy-able and destructible battlefield buildings.

 

* Empire: Total War will not only be the most visually stunning Total War game, it will also feature a huge array of new features and gameplay. These add rich new layers of grand strategy to the formula and yet, despite this, E: TW will be the most accessible Total War game in the series.

 

*

The game is set in the years 1700 to the early 1800’s, a turbulent age of gunpowder, revolution, discovery and Empire Building. This period has all the ingredients for a great Total War title: fascinating changes in warfare and its technology, a large number of competing factions hungry for power, and gloriously exciting and colourful battles. This is a time when an old world is being swept away at a tremendous rate by the juggernaut of the industrial age. Revolutionary ideas are in the air, and at least one monarch meets a bloody end!

 

*

Against a backdrop of key historical themes such as the French Revolution and the American War Of Independence, the player’s aim is to create the greatest Republic or Empire the world has known, spanning not just a continent but the world! Can you hold on to lands in the New World, or establish a rich trading empire in the Indies?

 

* Empire: Total War contains a revolutionised Total War campaign spanning 3 continents and featuring new, enhanced systems for Trade, Diplomacy, Missions and Espionage. There will be an all-new fully animated campaign map with all buildings and upgrades visible. The campaign will also feature a huge cast of historical figures including Peter The Great, Malborough and Charles XII of Sweden. The game will include 10 playable factions including Britain, Prussia, France, Spain, America and the massive Ottoman Empire.

 

* New Real-Time 3D Naval Warfare takes Total War’s unparalleled battle action to the high seas with players commanding single ships or vast fleets. These will be the most exciting and realistic sea battles ever seen in a PC game. They will feature a realistic sailing model, cannon and musket fire, boarding actions, fully destructible sails, rigging and hulls and a full range of weather effects to influence battles. These will play out on stunning, ultra-realistic seascapes, as cannons and muskets blaze away, cutting through the smoke and fog to splinter, pierce and shatter hulls, sails and masts, laying waste to crew members and sending them to Davy Jones’ Locker.

 

* Empire: Total War’s revolutionised graphics engine will be put to work on land battles that will feature heavy artillery in the form of cannons, mortar and early rocket launchers, with bouncing cannonballs slicing through drifting gunsmoke to tear up lines of infantry. Bagpipes, drummers, flautists and trumpeters will fill the air with play out over the crack of musket fire, the boom of artillery and the thunderous charge of cavalry. Generals will bark out orders to their regiments as the player orchestrates the battle utilizing formations, unit abilities and drills. Weapons will jam and misfire, cannons will seize up and explode as the field of conflict becomes strewn with the bodies of wounded and dying men, lacerated and dismembered by pike, bayonet and shot.

 

* Empire: Total War will be the most accessible Total War game ever. Enhanced auto management, revolutionized UI, improved advice system and tutorials all combine to introduce new players to the concepts of Total War, quickly and easily.

 

* Empire: Total War will boast a full re-write of the AI with a wider range of strategies and tactics, providing a formidable opponent on land, sea and on the campaign map.

 

* A brand new multiplayer component will include player rankings, leagues and ladders and completely new gameplay modes.

 

 

Her får vi jo svar på mye.... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...