Gå til innhold

Svidd av Silver?


Anbefalte innlegg

Kan for mye Artic Silver svi av CPU?

 

MSI K7T266 Pro-R, socketA

AMD T-bird 1,2 GHz(266)

Taisol GCK760 + Artic Silver II

 

To dager etter montering ble maskinen ustabil. Ingen tunge programmer ble kjørt. Tredje dagen stoppet den helt, og LED på hovedkort indikerer CPU-feil...

Tar så av Taisol'en og studerer CPU:

 

Rundt to av sidene på prosessorkjernen ligger det en 3mm krans av overflødig kjølepasta. Rundt denne igjen en viss mørkere misfarging. Brent...?!?!?

 

1.Kan den overflødige kjølepastaen ha ledet noe av

varmen tilbake til CPU, og dermed overhetet den?

2.Rundt prosessorkjernen er det også endel

"utvokster" som minner om gamle dør-magneter.

Hva er disse, og hvor følsomme er de?

 

Har noen peiling?

 

 

(Godt nytt år? - I don't think so!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse utvekstene er ganske følsomme. Antar at CPUen ville være ubrukelig om noen av disse ble knust/fjernet på et eller annet vis.

CPUKJERNEN er VELDIG ømfintlig og tåler nesten ingenting. Har du sjekket om denne kan være knust ?

Artic silver blir ikke svidd. Dem smelter isåfall da det er mellom 69-72% rent sølv i den. Så det er ikke Articen som er svidd. Og Artic silver som ligger rundt CPU skal heller ikke være farlig sålenge det ikke er for mye.... Artic silver II leder som kjent ikke betydelige mengder strøm !

Lenke til kommentar

Takk for svar, folkens!

 

Nei, jeg tror ikke jeg sølte noe som helst.

Var bare litt redd for å bruke for lite kjølepasta...

Dette var jo jomfruprøven for min del,og jeg var nok dessverre litt for generøs med pastaen.

 

MEN, når jeg nå har studert CPU'en litt til så ser jeg jo at denne "misfargingen" er klin lik på alle AMD'ene.

 

Prosessorkjernen ser forøvrig helt fin ut, ingen skjevheter, sprekker eller manglende hjørner.

 

Leste forresten om en som hadde kortsluttet "broene på CPU" ved at Thermal Pad'en smelta. Er det det disse "kjøkkenmagnetene" er? Broer?

Disse så forresten fine og rene ut etter demontering, men det er kanskje her skaden allikevel kan ha skjedd...usynlig pasta...grrrrrrrrrr.

 

Jeg skal teste ut prosessoren på HK til en kompis.

Hvem vet, kanskje det er MSI'et mitt som koko.

Uansett må jeg før eller siden kontakte Databutikken.com. Gleder meg ikke til det akkurat...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...