Gå til innhold

PC for Flightsimulator X (Fsx)


Gjest Slettet-CJjYZ1fR

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CJjYZ1fR

Jeg har tenkt å kjøpe en pc for å kjøre FSX (flightsimulator x).

 

Hva synes dere om dette oppsettet

 

Antec Performance One P180 Miditower, Sort Aluminium (Uten Stømforsyning)

Arctic Silver ArtiClean 1 & 2, 2x30ml, Renser og klargjør termiske overflater

Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 384bit

Asus P5K Deluxe, P35, Socket-775, DDR2, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, S 775/754/939/940

2xWestern Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM (Skal kjøres i raid0)

 

Pris på komplett.no - 15100,-

 

Leste i en annen tråd at FlightSimulator og benytter alle 4 kjernene. Kunne det kanskje derfor vært lurt å satsa på det i stede for den jeg har plukket ut her?

 

Hva er flaskehalsen i dette systemet? Og kan det være lurt å vente til starten av neste år, da det kommer nye cpuer (45nm), og prisen på de gamle vil gå ned.

 

Har søkt i en del andre tråder, men ikke funnet et godt svar, derfor laga jeg en egen tråd.

Endret av Slettet-CJjYZ1fR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CJjYZ1fR
PC'en er sikkert grei den.

Anbefaler i tillegg Naturalpoints TrackIR.

Har slik selv, og bruker den til Combat flight simulator og Armed Assault.

...som en fattigmanns erstatning for 3D briller med innebygd gyroskopisk tracking.

9335277[/snapback]

 

Ja, TrackIR skal jeg ha. Tror jeg.

 

Jeg bruker nemmelig Triplehead2go akkurat nå:

IMG_0038.jpg

 

Og da vet jeg ikke om TrackIr er nødvendig.

 

Men det er mest PCen jeg er opptatt av da.

 

Er det noen flaskehalser i dette oppsettet? (feks på ram?)

Bør man gå for 2 eller 4 cores?

Bør man vente til 45 nm cpuer finnes i butikkene?

Bør man vente til Direct X 10.1 kort er å oppdrive?

Endret av Slettet-CJjYZ1fR
Lenke til kommentar
Er det noen flaskehalser i dette oppsettet? (feks på ram?)

Bør man gå for 2 eller 4 cores?

Bør man vente til 45 nm cpuer finnes i butikkene?

9335518[/snapback]

 

FSX bruker 2 kjerner etter service pack 1, siden teamet angivelig har forsøkt å splitte ut enkelte funksjoner til separate tråder (rendering vs fysikk osv), men jeg tviler på at 4 kjerner vil ha en betydning. Har ikke funnet noe entydig svar på det, men selv ville jeg jo kjøpt quad-core basert på antakelsen om at en vil se at programmer vil kunne mer fleksibelt bruke flere kjerner, samt at en kan overklokke en billig quad-core nesten like høyt som en dual core CPU.

 

CD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR
Er det noen flaskehalser i dette oppsettet? (feks på ram?)

Bør man gå for 2 eller 4 cores?

Bør man vente til 45 nm cpuer finnes i butikkene?

9335518[/snapback]

 

FSX bruker 2 kjerner etter service pack 1, siden teamet angivelig har forsøkt å splitte ut enkelte funksjoner til separate tråder (rendering vs fysikk osv), men jeg tviler på at 4 kjerner vil ha en betydning. Har ikke funnet noe entydig svar på det, men selv ville jeg jo kjøpt quad-core basert på antakelsen om at en vil se at programmer vil kunne mer fleksibelt bruke flere kjerner, samt at en kan overklokke en billig quad-core nesten like høyt som en dual core CPU.

 

CD

9335555[/snapback]

 

Vel, se her: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...20#entry9335107

Svaret til PCP160 der.

Han kjører med 4 kjerner og det ser ut som FSX benytter seg av dem alle.

 

Nå jobber jo MS med en DX10 utgave av FSX. Mon tro om de da vil benytte seg bedre av 4 kjerner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR
Bare så du er klar over det - Western Digital Raptor 150GB + Vista produserer visst endel problemer og bør ikke kjøres sammen. Det ble diskutert i en annen tråd her som jeg ikke finner i farta .. hørte at det muligens ble fikset i SP1 til Vista?

9335515[/snapback]

 

Ah.. Takk for tips. Tror jeg kjører XP i starten uansett.

Lenke til kommentar
Vel, se her: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...20#entry9335107

Svaret til PCP160 der.

Han kjører med 4 kjerner og det ser ut som FSX benytter seg av dem alle.

 

Nå jobber jo MS med en DX10 utgave av FSX. Mon tro om de da vil benytte seg bedre av 4 kjerner.

9335614[/snapback]

 

Du har så rett- jeg fant dette:

 

http://www.fsinsider.com/tips/Pages/SP1How...uInstallIt.aspx

 

FSX kan benytte seg av så mye som 32 kjerner :-).

 

CD

Endret av CoolDuckie
Lenke til kommentar
“Multi-core technology is already opening up a new world of significant possibilities with the Service Pack1 release for Microsoft Flight Simulator X. SP1 contains multi-threaded code for terrain loading and in-flight generation of terrain textures; as well as for the batching of Autogen vegetation and buildings. This code is written to allow SP1 to use all available cores.

 

Multi-core Performance Work

Moved DEM loading to threads.

Moved terrain texture synthesis to threads.

Moved Autogen batch rebuilds to threads.

That’s 15 different work items.  We had five engineers, and the work wasn’t spread evenly, but you get the idea that everyone had a lot of work to do. Note, for the terrain texture synthesis the process itself is documented in Adams' Global Terrain Technology for Flight Sim paper, see the bit about the layers and texture synthesis.

 

Guess that kind of settles it.

 

Kjøp deg Q6600, du.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR
“Multi-core technology is already opening up a new world of significant possibilities with the Service Pack1 release for Microsoft Flight Simulator X. SP1 contains multi-threaded code for terrain loading and in-flight generation of terrain textures; as well as for the batching of Autogen vegetation and buildings. This code is written to allow SP1 to use all available cores.

 

Multi-core Performance Work

Moved DEM loading to threads.

Moved terrain texture synthesis to threads.

Moved Autogen batch rebuilds to threads.

That’s 15 different work items.  We had five engineers, and the work wasn’t spread evenly, but you get the idea that everyone had a lot of work to do. Note, for the terrain texture synthesis the process itself is documented in Adams' Global Terrain Technology for Flight Sim paper, see the bit about the layers and texture synthesis.

 

Guess that kind of settles it.

 

Kjøp deg Q6600, du.

9335687[/snapback]

 

Kan se ut som det er lurt ja.

 

Hva med RAM? Det er jo så mye forskjellige ramtyper som passer til dette hovedkortet. Jeg er ingen overklokker, men går det an å tyne litt ut av dette uten å putte pcen i frysern så vil nok det bli prøvd på :)

Lenke til kommentar

Hva med RAM? Det er jo så mye forskjellige ramtyper som passer til dette hovedkortet. Jeg er ingen overklokker, men går det an å tyne litt ut av dette uten å putte pcen i frysern så vil nok det bli prøvd på :)

9335980[/snapback]

 

 

Crucial Balistix pc6400

 

Denne rammen er veldig bra til klokking. Er ikke nødvendig med såpass for lettere klokking, men hvis du får ånden over deg for å klokke godt over 3ghz så er disse brikkene veldig glad i frekvensen som skal til.

 

Uten å sjekke for nøye så mener jeg å huske at det er egen tråd på overklokkingsdelen av forumet om hvor raskt man får nettop disse balistix-brikkene til å klokke..

 

De du har valgt klarer nok også å nå hastigheter for å oppnå 3ghz på cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...