Gå til innhold

Bruke 24-pinskabel til å skjøte 20-pins

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å bytte ut en 20-pins plugg med dårlig kontakt, og jeg har en 24-pinskabel av den typen som går fra strømforsyninger med løse kabler, som jeg kjøpte ved en feil. Dermed kan jeg også få forlenget dingsen. Den lille ekstrapluggen med fire pinner er løs på denne, så den kan settes rett inn i 20-pins skjøtekabel. Men det er ett problem: På denne løse kabelen er pinne 3, som her er oppført som "COM Black Ground", tom. Det er flere andre som har samme betegnelse. Kan jeg bare la denne stå tom og koble de andre, eller vil dette skape problemer for noe? Kan jeg kanskje kjøre en spleis på hovedkortsiden (der det altså står en skjøtekabel), så jeg kobler sammen "COM Black Ground" på pinne 7 eller 5 med den tomme pinne 3? Håper dette var klart nok til at noen forstår det, det er så vidt jeg forstår det selv...

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det blir å tyne den? I så fall er det kanskje best å legge til en ekstra kabel i strømpen som jeg tjuvkobler inn på den riktige siden? Eller kanskje jeg bare skal koble først, se om det funker og sette på ekstra kabel hvis den blir ustabil.

Edit: "Geniet" fant en løsning! Jeg skar ut en av pinnene fra den ekstra firepluggeren til 24-pinskontakten og satte den inn. No probloemo! :)

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...