tore_v1 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg er på jakt etter et nytt kamera.. Jeg vil ha minst 4x zoom, antall megapixler er jeg ikke veldig opptatt av, så lenge det er mer enn fem så holder det til mitt bruk. Jeg har ganske store hender, så ergonomi er litt viktig. Kameraet skal være med på byen, på tur i marka, på reiser, så jeg trenger noe som kan ta gode bilder i de fleste situasjoner. Diskusjonen her har dreid seg rundt Canon A570IS, som virket kurant. Det var fler kamera som ble anbefalt også, og jeg har satt opp disse tre som de som "leder" for min del: Prisguiden Kan noen komme med litt mer innspill på disse sett opp mot mitt bruk? Hjertelig takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg har hatt en A75 - en tidlig forgjenger av A570IS og syntes at ergonomien var veldig bra. Menysystemet er fornuftig lagt opp, og du har litt avanserte moduser som P, Av, Tv, og M. Tom Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Så du ville ha valgt det? Jeg er ikke en veldig avansert fotograf, men kjenner megselv godt nok til å vite at jeg ville ha lest meg opp på kameraet, sikkert tatt ett og annet makro-bilde og slikt. Men, jeg kan fint lite om hva den praktiske forskjellen er mellom, eksempelvis, disse tre kameraene. Noen som vet hvordan de oppfører seg innendørs? Lenke til kommentar
sulfur Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg kjøpte 570IS før sommeren og er så langt meget fornøyd. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så du ville ha valgt det? 9335063[/snapback] Jeg hadde nok gått for Canon G9 Men jeg hadde nok anbefalt A570IS til min mor. De andre kameraene kjenner jeg ikke; men de har ikke dukket opp på radaren de gangene jeg har sjekket. Tom Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Hvor mye mer kamera får jeg for pengene om jeg går opp til 2000? Og, finnes det nettbutikker som har forsikringsordninger tilsvarende "idiot-forskringen" til elkjøp? Jeg skal som nevnt ha med kameraet på byen og slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå