KenBjork Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Som emnetittel sier, hvilke merker har 50hk 2-T og DFI? En venn skal kjøpe flunkende ny og ubrukt 50HK, og vil ha 2-takt, og vil ha innsprøytningsmotor. Og generelt er det vel da når det gjelder pris, hk 50 + 10.000, ca 60.000.- ? Hva er std medfølgende utstyr? Hva må kjøpes i tillegg som nødvendighet på disse små motorene? Evinrude 50 e-tec Tohatsu 50 tldi Flere merker? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Eneste jeg kunne finne var selva.... mariner/mercury har ikke så små dfi motorer, det har heller ikke yamaha, suzuki har kun 4-t, samme med honda. johnson har kun 9,9 2-t og resten er 4-t. Tror ikke jeg har glemt noen da Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Takk, ja jeg mener jeg har fått med de som er av 2-t og dfi. (hvertfall utfra jeg har fått sjekka etter jobb) Selva er yamaha men i italiensk innpakning Men ellers så er jeg enig med deg csViRuS Hvilken av de 2 vil du/dere da anbefale, når det gjelder helhet og pris og alt? Skal brukes på en silver viking 18.5 fot (planende) Her irundt så vet jeg om en tohatsu 50 tldi, den reiv seg men det var pga en oljeslange som løsnet. Samt også pga at eier brukte vanlig tcw3 olje og ikke DFI-olje (så obs obs folkens, har du dfi motor, bruk kun dfi-olje) Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Selva har 2-t dfi motorer, fra 40hk og oppover, men om de blir tatt inn til norge er en annen sak da. I og med at yamaha ikke har noe tilsvarende er jeg ikke sikker på om det er yamaha som produserer de modellene, vet at 4-t er samme men er litt usikker på 2-t. http://www.selvamarine.com/scheda_motore.jsp?cid=45&id=16 Endret 22. august 2007 av csViRuS Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Ja se der du, det var jeg ikke klar over csViRuS. siden jeg ikke viste det så er de sikkert ikke tatt inn til landet (Lidenskapen for båt og motor her i gården er stor ) Så nå ble hard-disken oppdatert med ny info gitt Endret 22. august 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Kom nettop over en annonse på finn med selva 2-t injectionline Var ikke noe spesielt billigere enn e-tec hvertfall, tror jeg heller vil gått for den (tohatsu har jeg ikke noe erfaring med) http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...6&pos=1&tot=614 Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 ja, skal tro hvilken motorfabrikat de bygger den der på... Nå har han som skal kjøpe motor, valg å kjøpe e-tec når den dagen kommer. Lenke til kommentar
trylore Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 suzuki har en 2-t 50 hk men den selges bare utlandet Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 suzuki har en 2-t 50 hk men den selges bare utlandet Har du link til dette? så gjennom suzuki sine sider men jeg fant ingenting der.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå