Christian86 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg vurderer å flytte til Usa for noen år, men lurte litt på hvor mange år jeg må bo der sammenhengende før jeg kan importere bilen min derfra til Norge uten særlig kostnader? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det ble dessverre slutt på flyttebilordningen for noen år siden. Så uansett hvor lenge du bor i utlandet kan du ikke importere bil til Norge uten å betale avgiftene. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Det ble dessverre slutt på flyttebilordningen for noen år siden. Så uansett hvor lenge du bor i utlandet kan du ikke importere bil til Norge uten å betale avgiftene. 9334860[/snapback] kanskje jeg bare skal emigrere uansett Men får se hva jobbsituasjonen blir Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 trenger ikke være så dumt. Hvor i USA er det du skal flytte til? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 trenger ikke være så dumt. Hvor i USA er det du skal flytte til? 9334942[/snapback] Har ikke bestemt meg, men vurderer nede ved Florida. Vil bare ha noe variasjon, og jeg tenkte jeg kunne spare en del frem til den tid. Formuen er vel på drøye 250 k nå, og blir vel ikke før om 4 år ca, men får se Får jeg jobbtilbud så blir det jo greit. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hørte det var bare pensjonister i Florida,så tror ikke det er noe gøy der.Jeg vil heller flyttet til LA eller NY. Lenke til kommentar
Sam47 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) ] Hørte det var bare pensjonister i Florida,så tror ikke det er noe gøy der.Jeg vil heller flyttet til LA eller NY. 9337303[/snapback] Errr.....ya......bare....kjedlige.....gamle.......pensjonister.... "Florida has 14 of the 100 fastest-growing counties in the United States, more than any other state, according to a study released Thursday by the US Census ..." Endret 23. august 2007 av osamede Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det ble dessverre slutt på flyttebilordningen for noen år siden. Så uansett hvor lenge du bor i utlandet kan du ikke importere bil til Norge uten å betale avgiftene. 9334860[/snapback] når ble dette endret? og hvor står det? husker det ble økt til 5 eller 6 år for en 5 år siden. hvis jeg kan huske riktig da:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det var tidligere 5 år, samt noe med min eiertid før import på 6 mndr, og min antall kjørte km i tillegg. Husker ikke når dette ble borte, men det er noen år siden nå. Forøvrig er det ikke bare turister i Florida, og klimamessig er staten ideell for de som ikke liker vintre. Høy luftfuktighet på sommeren, noen orkaner på høsten, men ellers helt topp. Husk å ta en tur til Daytona Beach i spring break! Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) vel, florida tror jeg er et av de beste feriestedene... og partystedene.. Miami Beach man hvis det er som på baywatch med masse babes så er det vel relativt bra Endret 23. august 2007 av vofif Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Det ble dessverre slutt på flyttebilordningen for noen år siden. Så uansett hvor lenge du bor i utlandet kan du ikke importere bil til Norge uten å betale avgiftene. 9334860[/snapback] når ble dette endret? og hvor står det? husker det ble økt til 5 eller 6 år for en 5 år siden. hvis jeg kan huske riktig da:P 9341552[/snapback] I stand corrected:Motorkjøretøy som flyttegods(toll.no) jeg tok feil og peilepinnen hadde rett :edit: leifx2 Endret 23. august 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Akkurat denne gangen skulle jeg ønske at jeg tok feil... Lenke til kommentar
tZar Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 vel, florida tror jeg er et av de beste feriestedene... og partystedene.. Miami Beach man hvis det er som på baywatch med masse babes så er det vel relativt bra 9342927[/snapback] Vel, nå var Baywatch fra Santa Monica i LA, men det endrer ikke det faktum at Miami er et sted der jeg trives godt, er absolutt ikke bare pensjonister der. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) vel, florida tror jeg er et av de beste feriestedene... og partystedene.. Miami Beach man hvis det er som på baywatch med masse babes så er det vel relativt bra 9342927[/snapback] Vel, nå var Baywatch fra Santa Monica i LA, men det endrer ikke det faktum at Miami er et sted der jeg trives godt, er absolutt ikke bare pensjonister der. 9345008[/snapback] Det stemmer forsåvidt at mange pensjonister flytter til Florida men det er også et populært feriested for ungdom. Spesielt "spring break". Hva man liker er jo opptil hver enkelt men personlig syntes jeg Miami var et skikkelig høl. Key West deriomot var et mye finere sted. Endret 23. august 2007 av Vice Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ikke meninga å fyre igang en gammel tråd, men syntes det var unødvendig å starte en ny når temaet var såpass nærliggende; Så til saken. Jeg bor for tiden i Sverige og eier en bil her. Vi flytter sannsynligvis snart til Norge og jeg kunne derfor tenke meg å ta med bilen over. Jeg er fullt klar over at avgiftene blir så og så mye, og det er ikke noe problem. Men hvordan blir det med momsen når jeg allerede eier bilen? Regner man ut momsen fra listeprisen på bilen her i Norge, eller slipper jeg momsen fullstendig? Kan legge til at jeg kjøpte bilen for 28 000 her borte, så momsen blir i så fall ikke skyhøy uansett, men aldri feil å spare noen tusenlapper. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ikke meninga å fyre igang en gammel tråd, men syntes det var unødvendig å starte en ny når temaet var såpass nærliggende; Så til saken. Jeg bor for tiden i Sverige og eier en bil her. Vi flytter sannsynligvis snart til Norge og jeg kunne derfor tenke meg å ta med bilen over. Jeg er fullt klar over at avgiftene blir så og så mye, og det er ikke noe problem. Men hvordan blir det med momsen når jeg allerede eier bilen? Regner man ut momsen fra listeprisen på bilen her i Norge, eller slipper jeg momsen fullstendig? Kan legge til at jeg kjøpte bilen for 28 000 her borte, så momsen blir i så fall ikke skyhøy uansett, men aldri feil å spare noen tusenlapper. 9454800[/snapback] Jeg tror faktisk at det er salgsummen momsen regnes utifra uansett. Vet derimot ikke om den justeres etter hvor lenge du har eid bilen fra kjøp til import. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå