steinrr Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Er det noen som vet om noen steder i Bergen som kan lage gode utskrifter av foto? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Er det noen som vet om noen steder i Bergen som kan lage gode utskrifter av foto? 9334671[/snapback] Er mest fornøyd med Japan Foto for vanlige forstørrelser. Det tar litt tid ettersom dem printer i Oslo, men de gjør ingen snåle endringer på bildet i forbindelse med print, og prisene er greie. Støtter både jpeg og tiff med ProPhoto i tillegg til sRGB og Adobe RGB. Ellers har du Allkopi som printer, setter og trykker i alle tenkelige formater. Her bør du avtale fargestandard og filformat før print. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Er det noen som vet om noen steder i Bergen som kan lage gode utskrifter av foto? 9334671[/snapback] Er mest fornøyd med Japan Foto for vanlige forstørrelser. Det tar litt tid ettersom dem printer i Oslo, men de gjør ingen snåle endringer på bildet i forbindelse med print, og prisene er greie. Støtter både jpeg og tiff med ProPhoto i tillegg til sRGB og Adobe RGB. Ellers har du Allkopi som printer, setter og trykker i alle tenkelige formater. Her bør du avtale fargestandard og filformat før print. 9336515[/snapback] Takk for svar! Hvordan blir kvaliteten sett i lys av en ganske god hjemmeprinter, f.eks. en Canon-printer til et par tusen? Blir det overlegent mye bedre eller nokså det samme? Hvordan leverer du til JP? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Takk for svar! Hvordan blir kvaliteten sett i lys av en ganske god hjemmeprinter, f.eks. en Canon-printer til et par tusen? Blir det overlegent mye bedre eller nokså det samme? Hvordan leverer du til JP? 9338036[/snapback] Avhengig av programvare, printer og papirtype tror jeg nok man kan lage sammenlignbar kvalitet hjemme, men i min erfaring blir prisen langt høyere. Blekkskrivere er fantastisk dyre i drift. Jeg leverer gjerne bildene personlig på CD eller CF til Japan Photo i Bergen, siden jeg likevel har kontor i nærheten. Alternativt kan man levere over nettet og hente i butikken. Om du har med bildene på minnekort brenner de en CD i butikken som deretter sender til print. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Best er nok Hassan som har lab ved Støletorget, i Stølegaten. Antonio Stasi i Lille Øvregate tar i mot ordrer, men du kan også gå rett opp til lab'en. Prisene er faktisk sympatiske. Det er ikke dyrere å ta turen til Lille Øvregate isteden for å klatre opp Steinkjellerbakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå