Gå til innhold

Utskrift i Bergen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om noen steder i Bergen som kan lage gode utskrifter av foto?

9334671[/snapback]

Er mest fornøyd med Japan Foto for vanlige forstørrelser. Det tar litt tid ettersom dem printer i Oslo, men de gjør ingen snåle endringer på bildet i forbindelse med print, og prisene er greie. Støtter både jpeg og tiff med ProPhoto i tillegg til sRGB og Adobe RGB.

Ellers har du Allkopi som printer, setter og trykker i alle tenkelige formater. Her bør du avtale fargestandard og filformat før print.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noen steder i Bergen som kan lage gode utskrifter av foto?

9334671[/snapback]

Er mest fornøyd med Japan Foto for vanlige forstørrelser. Det tar litt tid ettersom dem printer i Oslo, men de gjør ingen snåle endringer på bildet i forbindelse med print, og prisene er greie. Støtter både jpeg og tiff med ProPhoto i tillegg til sRGB og Adobe RGB.

Ellers har du Allkopi som printer, setter og trykker i alle tenkelige formater. Her bør du avtale fargestandard og filformat før print.

9336515[/snapback]

Takk for svar! Hvordan blir kvaliteten sett i lys av en ganske god hjemmeprinter, f.eks. en Canon-printer til et par tusen? Blir det overlegent mye bedre eller nokså det samme?

Hvordan leverer du til JP?

Lenke til kommentar
Takk for svar! Hvordan blir kvaliteten sett i lys av en ganske god hjemmeprinter, f.eks. en Canon-printer til et par tusen? Blir det overlegent mye bedre eller nokså det samme?

Hvordan leverer du til JP?

9338036[/snapback]

Avhengig av programvare, printer og papirtype tror jeg nok man kan lage sammenlignbar kvalitet hjemme, men i min erfaring blir prisen langt høyere. Blekkskrivere er fantastisk dyre i drift.

Jeg leverer gjerne bildene personlig på CD eller CF til Japan Photo i Bergen, siden jeg likevel har kontor i nærheten. Alternativt kan man levere over nettet og hente i butikken. Om du har med bildene på minnekort brenner de en CD i butikken som deretter sender til print.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Best er nok Hassan som har lab ved Støletorget, i Stølegaten. Antonio Stasi i Lille Øvregate tar i mot ordrer, men du kan også gå rett opp til lab'en. Prisene er faktisk sympatiske. Det er ikke dyrere å ta turen til Lille Øvregate isteden for å klatre opp Steinkjellerbakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...