BA1 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har lenge hatt problem med ustabilitet i Windows XP. Fått ørten blåskjermer med IRQL_Not_Less_Or_Equal. Blåskjermene har også kommet helt tilfeldig, til og med under kabal! 8) Etter å ha prøvd mye rart, m.a. ISDN kortet (et Billion kort som jeg ser mange på forumet har hatt problem med) så avinstallerte jeg driverpakken på musen. Gjorde det søndag og har ikke hatt en blåskjerm siden. Så nå tror jeg jeg har funnet løsningen på mitt problem... Andre som har opplevd det samme? Musen min er en optisk A4Tech mus med 5 knapper (WOP-35) Andre som har hatt problem med denne musen i WinXP? Det viktigste er at dataen er stabil, men ønsker også å ha driverpakken installert, for ellers kan jeg ikke bestemme hva de ulike knappene skal brukes til... eller kan jeg det? Er det noen som har en løsning? *venter på oppdaterte drivere fra A4Tech" Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Har nå installert driverpakken igjen og det ser ut som XP er stabil. Har nå funnet ut at kanskje det som løste problemet var at jeg skiftet fra PS2-porten (er det det den heter?) til USB.... Dette er mitt råd til andre som får feilmeldingen IRQL_Not_Less_Or_Equal.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Har nå installert driverpakken igjen og det ser ut som XP er stabil.Har nå funnet ut at kanskje det som løste problemet var at jeg skiftet fra PS2-porten (er det det den heter?) til USB.... Dette er mitt råd til andre som får feilmeldingen IRQL_Not_Less_Or_Equal.. Når du får den feil meldingen er det som regel dårlige drivere eller dårlig cmos(the problem with your computer is with a faulty device driver or bad cmos.) Irq konflikt er lite sansynlig årsaken. PnP har tatt over controllen med irq konflikter, er ikke så mye problemer lenger med at mangen komponenter deler samme irq. Win95/98/me måtte ha egne irq'er for å funke, sikker mangen som husker at det kunne skape mye problemer på pc'ene. Netverk og lydkorte Lenke til kommentar
Jarod_24 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hadde samme problemet en tid tilbake, oppdaget at Windows hadde identifisert Nettverks-kortet mitt som et Realtech Kort, noe som det ikke var. Etter å ha innstallert de korrekte driverne (Unex) igjen så funket alt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå