Tim Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Jeg ser disse kortene koster omtrent det samme. skal handle dataen i dag, og kortet med 256MB kan leveres med en gang, det andre må jeg vente nesten en uke på. Kan noen fortelle meg om det er noen reell ytelses forskjell i spill på disse to? Eventuelt en test av de to mot hverandre, jeg greide ikke å finne noen. Jeg har forstått at det er dette kortet som gir klart mest for pengene i 1000 - 1500kr klassen.. please help;) Endret 22. august 2007 av Tim Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvor stor oppløsning bruker du på skjermen din? Kjører du 1240x1024 så er det ikke nødvendig med 512mb utgaven. Det er kun på store oppløsninger at de ekstra mb'ene kommer til nytte. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Tja, når jeg spillte oblivion så brukte jeg opptil 3-450mb ram. Så helt unødvendig er det ikke med 512mb minne.. Hva skjer egentlig viss man har F.eks et g8800gts 3**mb og man kjører stor oppløsning og bruker over 300mb ram? Vil ikke det legge en demper på ytelsen? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Når man snakker om oppløsning og minne snakker man om framebuffer størrelsen der også fargedybde/HDR og AA kommer inn i rengestykket. Grafikkdata som texturer kommer i tillegg og beror da på spillet og her vil snart 512MB vise sin nytte selv med moderat oppløsning og AA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå