Vaughn Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Trenger nytt skjermkort, og 8800GTS høres omtrent rett ut. Jeg hart hørt at det ikke er noen særlig forskjell på 320MB og 640MB-utgaven (har 1280x1024 skjerm) - stemmer det? Men bortsett fra det.. jeg ser fire eller fem ulike produsenter av kortet på komplett. Hva skal jeg velge? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Hedgehog1337 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Hei! Jeg kjøpte meg GeForce 8800GTS 320MB. Dette fordi jeg leste at det var ikke så stor forskjell på 640MB og 320MB. Hadde jeg hatt større skjerm så hadde jeg nok gått for 640MB. 640 versjonen er bedre på høye oppløsninger. Jeg hadde også problemet med å velge hvilken produsent jeg skulle velge =S.Jeg leste på HW.no om produsenten XFX. Det viste seg at 320MB versjonen av 8800GTS som XFX hadde, er klokket ferdig fra fabrikken. Koster litt mer enn de andre, men jeg gikk for den . Jeg er storfornøyd med dette kortet! XFX GeForce 8800GTS 320MB XXX Endret 22. august 2007 av Kåsen Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Kjøp det billigste du. Evt. Asus sitt da får du med masse ekstra stasj Lenke til kommentar
Hedgehog1337 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Kjøp det billigste du. Evt. Asus sitt da får du med masse ekstra stasj 9334425[/snapback] Hm, er det spillene du tenker på? Ville heller kjøpt det som er det beste innen 8800 kategorien enn at man kjøper et kort som er litt dårligere pluss at du får med Drivers & Utilities, Ghost Recon , 3DMark06, Race The WTCC Game. Eneste plusset med Asus kortet er at det er 1 x HDTV-utgang 2 x DVI-I (dobbeltlenke) - 29-pin kombinert DVI Og minuset er at den ikke støtter to skjermer. Ikke at det er et must, men kjekt å ha. Men hans valg selvfølgelig ^^, Du kan se sammenligningen her: Sammenligning Asus og XFX Håper det hjalp litt =) Endret 22. august 2007 av Kåsen Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Du kan da ikke mene at det er verd 500 kr får å få et overklokket kort? Et "dårlig" overklokket kort også ? jeg kan overklokke mitt kort høgre en det xxx kortet til xfx på under 1 minutt. Lenke til kommentar
Hedgehog1337 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Du kan da ikke mene at det er verd 500 kr får å få et overklokket kort? Et "dårlig" overklokket kort også ? jeg kan overklokke mitt kort høgre en det xxx kortet til xfx på under 1 minutt. 9336210[/snapback] okei, men! det er ikke dårlig kort?? fan, det er jo nesten like bra som det asus greiene du snakka om? Ikke mye forskjell =S isåfall, like "dårlig" kort som du mener. Det finnes også folk som ikke skjønner åssen man klokker, som feks meg =S Så da kjøpte jeg meg et kort som var klokket fra før av. Endret 22. august 2007 av Kåsen Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Du kan da ikke mene at det er verd 500 kr får å få et overklokket kort? Et "dårlig" overklokket kort også ? jeg kan overklokke mitt kort høgre en det xxx kortet til xfx på under 1 minutt. 9336210[/snapback] okei, men! det er ikke dårlig kort?? fan, det er jo nesten like bra som det asus greiene du snakka om? Ikke mye forskjell =S isåfall, like "dårlig" kort som du mener. Det finnes også folk som ikke skjønner åssen man klokker, som feks meg =S Så da kjøpte jeg meg et kort som var klokket fra før av. 9336593[/snapback] Kortet er meget bra ja, men å betale 500kr mer for et klokket kort er ikke akkurat det "beste" kjøpe. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 3000+ for et 320MB 8800GTS synes jeg er mye. PSData har forøvrig MSI 8800GTS 640MB OC (575/1700) til rundt samme prisen. Jeg har det kortet og er fornøyd. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Trenger nytt skjermkort, og 8800GTS høres omtrent rett ut. Jeg hart hørt at det ikke er noen særlig forskjell på 320MB og 640MB-utgaven (har 1280x1024 skjerm) - stemmer det? Men bortsett fra det.. jeg ser fire eller fem ulike produsenter av kortet på komplett. Hva skal jeg velge? Hva er forskjellen? 9333930[/snapback] I utgangspunktet så lager nVidia alle skjermkort sjølv, de ulike "produsentene" klistrer bare sitt eget klistremerke på kjøleren, og legger kortet i sin egen eske, med sin egen "bundle" med spill og programmer. Men alle kortene er i utgangspunktet kliss like. XFX forandrer litt på BIOS for å overklokke kortene de selger. EG har XFX sjølv, ett overklokket kort med kjøler uten vifte. Disse kortene er sortert ut for å klare å klokke over standard frekvenser med vifteløs (dårlig) kjøling. Mitt klokker veldig godt med vannkjøling Men bortsett fra de som kommer ferdig overklokket er alle like og du bør kjøpe det kortet som er billigst eller har den beste spill-pakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå