tjalla Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mmmm...blaxploitation Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Overraskende nok finnes det ingen tråd for dette allerede (ikke som jeg fant i allefall).Men her tenkte jeg vaffal at man kunne slenge filmcover eller -plakater som virkelig fortjener betegnelsen 'eyecandy'. Begynner med disse: Dvd-cover - Le Silence de la Mer Plakat - Chinatown Plakat - Day of the Jackal (polsk tror jeg. Uansett fantastisk) Plakat - Mean Streets http://img230.imageshack.us/img230/2236/meanstreets9qw.jpg Plakat - Anatomy of a Murder Plakat - Vertigo fyfaen så stygge plakater! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Day of the Jackal og Chinatown er fine, resten har jeg lite til overs for. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 fyfaen så stygge plakater! Hehe, hver sin smak. Jeg må innrømme at Silence de la Mer-coveret ikke ser like bra ut som det gjorde da jeg postet det. Jeg liker stilen på de to siste. På Anatomy of a Murder er det mest konseptet det går på. Vertigo også egentlig, kult design. Day of the Jackal er en genistrek uten like. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Veldig stilig. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 fyfaen så stygge plakater! Hehe, hver sin smak. Jeg må innrømme at Silence de la Mer-coveret ikke ser like bra ut som det gjorde da jeg postet det. Jeg liker stilen på de to siste. På Anatomy of a Murder er det mest konseptet det går på. Vertigo også egentlig, kult design. Day of the Jackal er en genistrek uten like. Utrolig at noen kan finne Veritgo og Anatomy of a Murder stygge. Dette er jo cover som ofte havner på listen over de beste filmplakatene i historien. Jackal-coveret er utrolig flott. Polakkene hadde jo en egen plakattradisjon i mange år. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Nevnt tidligere. Tydelig inspirert av Hoppers House by the Railroad (under), men også andre amerikanske malere innenfor den realistiske tradisjonen, slik som Wyeth. Endret 14. desember 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Plakat - Anatomy of a Murder Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Computerwelt: Det DOH-coveret er fantastisk. Lett. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Finnes det et favorittcover, så er det Criterions Days of Heaven. Har en hedersplass i min lille filmhylle George Stevens Giant er vel også verdt å nevne når det gjelder Malicks inspirasjonskilder til huset og settingen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Et par flotte Criterions jeg ikke hadde hatt noe imot å hatt; Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Mye fint her ja, spesielt Rashomon er kult. Det Sjunde Innseglet synes jeg derimot ikke var noe å hoppe i taket over. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hmm. Synes det er kult nok jeg, hadde likt å ha det som plakat. Er helt enig angående Rashomon, helt klart den kuleste der. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Seventh Seal-greia er og blir stygg. Et av de første til Criterion da, så de er vel unnskyldt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå