Gå til innhold

Ramslotter på Asus A7N8X ?

fredde

Anbefalte innlegg

Har nå bestillt meg et Asus A7N8X. Jeg ser at ramslottene er laget slik at 2 stk. er inntill hverandre og 1 er litt lenger bort. Mener å ha lest her et sted tidligere om at dette har med "dual channel ddr support" å gjøre, og at dersom man skal ha 512 mb ram så skal man kjøpe 2 stk. 256 brikker å sette en i hver blå slot, stemmer dette ? Dette for å unngå et 10 % stort ytelsestap...

Eller er dette bare noe jeg har drømt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell 10% var et litt stort tap. Det var det Nvidia brukte før det ble sluppet. I praksis er ikke tapet på mer en 0-3%. Kjøper du 1*256 nå så har du sener mulighet til å ta inn en 512 Mb brikke. Da vil du få 512Dual(2*laveste brikke) og 256 single. Så kan du eventuelt hvis det blir nødvendig kjøpe en ekstra 512 og få 1024dual(2*512) og 256 single. Eller så kan du kjøpe en 512 nå, å få 1024 dual, for så eventulet kjøpe endå en, og få 1024 dual og 512 single. Men over 1024 blir vell neppe nødvendig noen gang.

Se her

Lenke til kommentar
Du skylder meg 1254,- NOK muahahaha :-)

Kommer du til meg og henter pengene? :rofl:

Hvis du bor i nærheten så :-) Nei du er sikker styggsvær å super sterk, så jeg lar det være :D

Takk for tipset iallefall, selv om det kostet meg dyrt....

Lenke til kommentar

Skal du kjøre dual er det mest vanlig å putte en brikke i spor 1 og en i spor 3. Spor 1 og 2 er på minnekanal 1 og spor 3 er på minnekanal 2.

Det du godt kan gjøre hvis du sikter etter 512Mb totalt minne idag er å kjøpe 2*256Mb idag. Så kan du senere supplere med en 512Mb brikke for å få 1Gb hvis det er ønskelig. Da setter du begge 256Mb brikkene i spor 1 og 2 (minnekanal 1) også setter du 512Mb i spor 3 (minnekanal 2).

Da vil du få "2"*512Mb dual minne.

Det som er viktig når du kjører dual er at minnekanal 1 = minnekanal 2 i størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...