Pricks Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 NTB/TV2: Færre tror på gud Tallene virker skremmende høye ved første øyekast. Hehe, et øyeblikk trode jeg du mente at "tallet på de som ikke tror på Gud virket skremmende høye" Lenke til kommentar
pululf Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Her er noen av svarene på undersøkelsen: Å NEI! Vi blir smartere og smartere!!! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hank Von Helvete synes Jesus er tøff: http://www.bt.no/webtv/?id=18217 Han er også tung rusmisbruker, og digger scientologenes metoder. Drugsa har tydeligvis skadet hjernen hans permanent. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Slike spørreundersøkelser generelt synes jeg er ganske dumme, man kan egentlig ikke kan si noe presist om hele befolkningens livssyn såfrems man ikke spør et antall mennesker som er i næheten av landets totale befolkning. Antallet har jeg ikke noe å si på så fremt det er et statistisk representativt utvalg. I de fleste SSB-undersøkelsene bruker de ~2000 personer. Dette er en anerkjent statistisk metode. Problemet med denne undersøkelsen er tolkningene, medias fremstilling av den og den mistanken om ikke-nøytalt vinklede spørsmål pga oppgragsgiveren. Her er noen av svarene på undersøkelsen: Å NEI! Vi blir smartere og smartere!!! Død og pine, vi må løpe å hjemme oss før intelligens og viten forpester hele verden! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vi må passe på at vi ikke bli for smarte, tenk på en skolemaskerer med en hjemmelaget nuke i stede for automat våpen. "det var en skole masaker i en skole i new york city i dag, 12 millioner er døde" Mannen bak masakeren er antatt å være en av de døde. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) *Sitter under bordet med et håndkle over hodet* Har Intelligens og Viten gått hjem? Er det trygt å komme ut nå? Endret 12. mai 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 En ting jeg merker meg med lattermildhet er at det er flere som tror på himmel enn helvete. Ønsketenkning paret med kognitiv dissonnans er mitt tips, hehe Det er også slik at en har en generell økning I IQ hos folk, den såkalte Flynn-effekten. Det betyr at snørrunger på knapt 13 har fått ~6 mer i IQ enn meg helt gratis det er passe irriterende, hehe Så, du får bare krype tilbake under bordet, tulle håndkledet rundt hodet og kjøre sonde-ekstraherings duppditten inn i nesa for å fjerne sporingsmekanismen som "the man" har plassert der Mirzá Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hank Von Helvete synes Jesus er tøff: http://www.bt.no/webtv/?id=18217 Han er også tung rusmisbruker, og digger scientologenes metoder. Drugsa har tydeligvis skadet hjernen hans permanent. Er han det fortsatt? Jeg mener å ha hørt at han har sluttet (eller i det minste i en peride). Ikke at det har noe å si da. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Klassekampen har på fredager en fast bokanmeldelse. I dag var det Jobs bok fra bibelen som ble anmeldt. Ble litt satt ut da det vanligvis er anmeldelser av litt nyere bøker, men var artig lesing. Anbefales! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Får relgion så jævlig opp i vranghalsen når jeg ser sånn som dette http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=543219 Her har du en kreftsyk gutt som tror han er frisk fordi foreldrene har fortalt ham at det og spise noen urter fra bakken vil redde ham. Fuck legene liksom de gikk sikkert 10 år på skole for ingenting. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Dett er et fenomen som går igjen blant de som fornekter ting som moderne legevitenskap, vitenskapelige teorier og liknende. De menneskene som gjør dette overvurderer sine egne forståelsesevner til de grader, mens de på samme tidspunkt undervurderer ekspertisen til fagfolk. Det ser jo ut som ren skjer idioti for oss andre som ser på dette utenifra, og man kan nesten begynne og lure på hvordan disse menneskene klarer å spise selv i hverdagen. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Får relgion så jævlig opp i vranghalsen når jeg ser sånn som dette http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=543219 Survival of the fittest, de dumme dør ut. Det hadde nok vært bedre, for menneskeheten generelt, om han ikke ble tvunget til cellegift, for da kan han ikke påføre sine egne barn slik fatal vranglære. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor i all verden skal et barn måtte dø unødvendig bare fordi han har foreldre som burde vært sperret inne? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor i all verden skal et barn måtte dø unødvendig bare fordi han har foreldre som burde vært sperret inne? Tenkte mest på overskirften: Daniel (13) tvinges til cellegift - ville ha naturmedisinOg:Daniel tror ikke han på det nåværende tidspunkt er syk Såklart jeg generaliserer som bare det, og hadde jeg vært dommer så ville jeg også ha tvunget ham til cellegift. Det kan jo hende at han en dag forstår dette. Men hvis han ikke gjør det så er det ingenting som hindrer ham fra å påføre andre barn slik fatal vranglære. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hva får deg til å mene at en 13-åring er i stand til å ta det ansvaret på egenhånd? Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Det er en ting som må taes i betraktning her. Det er en menneskerett å tro på det man vil. Jeg vet det kanskje høres kynisk ut, men å tvinge på ham en medisinsk behandling som kan redde livet hans er et alvorlig inngrep i hans suverenitet og rett til å praktisere sin egen tro. Ingen må utsettes for tvang som vil kunne innebære et inngrep i hans frihet til å ha eller slutte seg til en religion eller tro etter eget valg. Jeg vet at det første argumentet som slår inn her nå er at han er hjernevasket av foreldrene, og ikke vet bedre selv. Men er det ikke det som er tro og religion? Endret 17. mai 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg vil ikke si at hjernevask er et veldig passende ord. Kunnskapsforlaget om hjernevask: metode til å bryte ned et menneskes psykiske motstandskraft og gjøre det mottakelig for ideer og meninger det før var motstander av el. fremmed for, hjernevasking krigsfanger og politiske fanger utsettes ofte for h- / intens påvirkning i denne saken drev opposisjonspressen den rene h- Hvis han vokste opp under foreldrene og ikke hadde andre innvendinger som liten er det, per def. ikke hjernevask. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Påvirket da, han er påvirket av foreldrene og dermed ikke istand til å se objektivt på situasjonen. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det er vel få 13-åringer som er istand til å se veldig objektivt på sin egen situasjon kreft-syke. Men da er det bra at han ikke har myndighet til å bestemme akkurat dette. Men jeg skjønner ikke staten kunne pålegge de å ta cellegift? De betaler jo for sykehusopphold der. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ja, det er også mange voksne som heller ikke er istand til det. Fordi de har blitt påvirket fra et religiøst ståsted og er derfor ikke istand til å ta en objektiv avgjørelse av hva som er best. Nei, jeg skjønner heller ikke hvordan staten kan gjøre dette. Det strider jo imot FNs menneskerettigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå