Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ANTIKRIST 2011 :innocent:Den falske Messias

Dagen før møtet kjente jeg Herren velsignelse for å fortelle hva Gud tidligere hadde vist meg. Jeg tenkte at dette ville bli kraftig kost og ville helst unnvære det. Dagen kom og jeg ønsket fortsatt ikke å tale om det. Men etter innledningen fortsatte jeg raskere en tenkt å tale ukontrollert Herrens Ord: Jeg hørte meg selv si at tallet 11 er Satans tall og ondskapens høyborg og at den falske Messias kommer i 2011, og at han allerede er på jorden som et menneske og venter på sin time. Jeg ble litt sjokkert, men tenkte: da ble det ikke min vilje. Så inviterte jeg dagens taler og da fikk jeg et nytt sjokk. Dagens taler var Nils Pettersen. Han kom frem og sa: Jeg har noe og si som jeg egentlig har bestemt meg for å ikke si! Men på bakgrunn av det vi nettopp har hørt har jeg ikke mulighet for å holde det for meg selv. I natt drømte jeg at Herren talte til meg og sa: I morgen skal du stå frem og si at den falske Messias kommer om 2 år."

Jeg skal ikke påstå at dette er fra Herren, men jeg følte ro for den og synes den var såpass interessant at jeg ønsket å dele den. Så vil jo tiden vise! Jeg vet at det har vært mange som har forsøkt å sette tider og tidspunkt for ting, og hatt feil, men samtidig så er jeg overbevist også at like før store ting vil skje, så ønsker Herren å si i fra til sin kropp, for de som ønsker å høre!

Nå var jo Wilkerson ute med en profeti og en advarsel. Og det står "Den kloke ser ulykken og skjuler sig, men de uerfarne går videre og må bøte" ords 22. Og derfor må vi alltid ha våre åndelige ører og øyer åpne, så vi kan lese tegnene som Herren sender, selvfølgelig uten å vandre i frykt. Men Gudsfrykt er alltid bra!

"Og fariseerne og sadduseerne gikk til ham og fristet ham, og bad at han vilde la dem få se et tegn fra himmelen. Men han svarte og sa til dem: Når det er blitt aften, sier I: Det blir godt vær, for himmelen er rød; og om morgenen: Idag blir det uvær, for himmelen er rød og mørk. Himmelens utseende vet I å tyde, men tidenes tegn kan I ikke tyde" Matt 16

--------------------------------------------

http://www.kristenblogg.no/?p=1994

--------------------------------------------

............................................................................................................................................................................................

Så hva skal egentlig skje?

Verdens samfunn og nasjoner, skal bli ført bak lyset av antikrist, som selv skal fremstå som en stor fredsfyrste og reddene engel for en verden som er inne i kraftig turbulens og forvirring. Det hele skal begynne bra, men ende i ett "helvete".

Bibelen advarer kraftig hvert enkelt individ på jorden, om å samarbeide og følge antikrist. Han skal bl.a også innføre ett handelsystem, der hvert individ som ikke har hans merke (chip?) under huden får lov til å handle mat og varer i butikkene etc. Bibelen sier at han skal føre på merke (dyretsmerke/chip?) på alle mennesker, enten på høyre hand eller i pannen. Og alle som nekter må lide "martyr" døden. Alle som tar imot dyretsmerke fra antikrist sitt "verdensregime", skal gå fortapt sier Bibelen.

Antikrist venter på å stå frem, inntill verden har kommet inn i kaos. Slik at antikrist (satan`s sønn) skal benytte muligheten til å lure verden, til å tro at han skal skape fred og herlighet på jorden. Hans hensikt er stikk motsatt, hans hensikt er å øydelgge for Guds plan med vår jord. Til slutt skal antikrist samle alle verdensnasjoner til krig mot Jerusalem og jødenasjonen Israel, med det mål å øydelgge jødestaten. Gud skal nemlig bruke Israel, til velsignelse for alle verdens nasjoner, der Jerusalem skal være verdens midt punkt der lov og orden går ut til verden fra. Og jødene skal drive med omfattende misjon i hele verden.

Gud skal adskille det gode og det onde engang for alltid. Etter tusenårsriket på jorden, skal han skape en ny himmel og ny jord. Høres det utrolig ut? Han har nemlig gjort det før, skapt planeter. Men hvor havner du? Når han skal adskille det gode og det vonde engang for alltid! Han ser at det er best å gjørde det slik, selv om det virker brutalt at mennesker havner på begge sider av adskillelsen. Visst du ønsker å havne å havne i samfunn med det gode, så må du ta imot frelseren som har makt til å kjøpe deg fri fra alle synder, Jesus Kristus Guds sønn, slik at du ikke går til helvete, der du vil oppleve ett samfunn totalt uten Gud.

Vi lever i endetiden, en svært spennende tid ifølge Bibelen. Der Bibelens "siste" profetier skal gå i oppfyllelse. På denne tiden skal menneskenes teknologi komme svært langt. Bl.a skal hele verden samtidig kunne se hva som foregår i Jerusalem. OI? Det er umulig!! NEI, fordi idag vet vi det ikke er umulig lenger. Bibelens profeter hintet til TV, RADIO, INTERNET. Ja folkens, idag har vi faktisk høyteknoligiske satelitter i verdensrommet, som lar NETTOPP DEG se hva som foregår i Jerusalem på direkten. Og ikke nok med det, alle verdens TV nyhets stasjoner har sine kameraer i Jerusalem. Så du skal ikke være redd for å gå glipp når sannhetens time kommer, da Jesus Kristus kommer dalende ned på oljeberget sammen med alle de frelste som ikke fornekter sannheten, og som ble rykket vekk fra jorden før den store trengsel kom over jorden. Nett som han rykket bort sine folk fra sodoma og gomora før byene ble satt i brann. Fordi folkens, det vi aller først venter på er ikke Jesu gjenkomst, det er faktisk bortrykkelsen av de frelste på jorden, etterfulgt av en grusom tid på jorden bl.a der antikrist skal regjere i mange år.

Om antikrist kommer i 2011, det vet ikke jeg så mye om egentlig. Men, vær beredt! Fordi snart kommer det KAOS over jorden, ett kaos som gjerne starter allerede I ÅR. Hva skjer visst Israel må angripe Iran? Blir det kaos da tror dere? Vi for se, jeg stiller iallfall døren åpen for at bl.a det kan hende. Som du kan lese mer om her

------- https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1101445&hl= -------

Naturkatastrofer som vesten aldri hadde trodd kom til å ramme her, ja det skal nok skje ja. Der selv Norge blir rammet av kanskje flodbølger som rammer hele Norske kysten? ja godt mulig. Skjer det i år? tja, ikke sikkert det. Skjer det ganske snart? Ja det kommer til å skje mye raskere enn folk flest er klar over!

...kommer jeg til å være her da? Forhåpentligvis ikke, da jeg sattser på å være med i opprykkelesen, der millioner av mennesker verden over som har satt sin lit til Gud og hans ord om frelseren Jesus Kristus, skal bli rykket vekk fra jorden før elendigheten for alvor begynner på jorden. Men skal selv de frelste oppleve endel? Ja godt mulig de frelste som skal forsvinne sporløst fra jorden, for å feste i himmelen, kommer til å oppleve begynnelsen på jorden store trengsel, som innebærer bl.a enorme naturkatastrofer, kriger, epidimier.

Hva er tegnene på at endetiden er her? Jo for å nevne bitte litt, så er tegnene bl.a at verden skal miste sin gode moral, der nesten alt som før ikke var lov skal bli offentlig tillatt av myndigheter. Med andre ord, ett samfunn i i fritt fall utfor stupet. Som du kan lese mer om her ------ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=948247&hl= ------

Let the show begin! Og ikke kom i etterkant, å si at du ikke ble advart. Bibelen taler klart som ett åpent manus, hva fremtiden bringer. Det har fått rett hele veien, helt frem til dags. dato. Tørr du å ta sjansen på at Bibelen tar feil i fortsettelsen? Isåfall er ikke Bibelen nådig med det individet, som forkaster sannheten den blir forkynnt. Brutalt? Ja okey, så er kanskje Gud litt brutal da.

Og hva om ingenting av dette skjer i 2009-2011? Da skal du vite at du trenger ikke å juble for tidlig, visst du ikke tror på at disse hendlesene skal bli oppfylt. Fordi dette skal skje innen svært få år, om året er 2009, 2011 eller 2017 er bagateller. Det vi med sikkerhet vet, er at alt har lagt seg til rette, for at disse tingene kan skje når som helst. Og det vi også vet med sikkerhet, er at det skal skje innen få år.

Bibelen sier bl.a også at den generasjonen som var vitne til at jødene fikk igjen staten sin (1948), den generasjonen skal ikke dø ut, før Jesus Kristus kommer dalende ned fra "universet" med alle det frelste, midt i Jerusalem. Det står i Bibelen at oljeberget i Jerusalem skal deles i to, med stort brak. Bibelen sier det skal bli som en stor dal der. Eksperter og forskere sier at det er ett tids spørsmål før det kommer ett større jordskjelv der, da det ligger ett jordskjelv senter under bakken der, som kan bryte ut når som helst.

Bli frelst nå, så har du ingenting å frykte eller tape. For nåtid eller fremtid: ----- http://discover.godrev.com/?/7/as-easy-as-prayer -----

Å gå fremtiden i møte, i denne verden, uten å være frelst. Er ikke å anbefale. Spesielt ikke i disse tider. Da ting skal skje fort, brått og raskt.

For store omveltninger skal skje snart, om det skjer i 2009 eller i 2015 spiller ingen rolle. Det skal skje uansett, og vi vet med sikkerhet utifra alle Bibelens profetier at det skal skje snart. I den siste tiden, skal profetiene skje i hu og hast, og det skal komme ganske så brått på. Etter at "verden" har våre inne i en forholdsvis lengre fredsperiode (helt siden 2.verdenskrig).

Antikrist? Ja selv under og mirakler skal denne mannen gjøre, nett som Jesus gjorde. For å prøve å overbevise verden om at han er verdenfredsfyrste. Selv Israel skal inngå en 7 års fredsavtale med antikrist, som skal bli avbrutt etter 3 1/2 år. Antikrist skal sikkle etter å ha Jerusalem som sin hovedbase. Noen mener ganske bestemt at antikrist faktisk skal være jøde. Han skal bl. a bygge opp igjen jødenes tempel i Jerusalem.

...får jeg oppleve det? Nei det tror jeg ikke, da jeg tror jeg skal være med i opprykkelsen av verdens frelste folk, rett før den verrste og størrstee trengselen i verden sitter inn. Da blir det fest i himmelen, menst jorden bryter løs i galskap. Hvorfor er jeg frelst? Fordi jeg har sagt til Jesus, at han er velkommen inn i mitt hjerte. Slik at jeg kan komme inn i himmelen, siden han har makt til å ta vekk all min synd. Da ikke en eneste person, selv med den minste synd har mulighet til å komme inn i Guds eget rike.

Vær beredt - alltid beredt.

post-160065-1242064094.jpg

Lenke til kommentar

Ehhh hva ønsker du å oppnå egentlig med dette innlegget?

Ende tiden har jo vært siden dag en da de fant opp denne historien og dette har jo kristenmann trodd var nært forestående i snart to tusen år. At vi skal være tekologisk avansert er jo ikke noe mål i seg selv, da de som levde på 1800 tallet sikkert ble MEKTIG imponerte første gangen de så et tog også videre, så dette er jo bare tull. Det kan være NÅ eller om to tusen nye år.

Det som jeg finner betimelig er at folk tror på dette.... De tror ende tiden er nær, men jeg skal vedde hodet mitt på at ingen noen gang får oppleve den da endetiden har vårt siden tiden de skrev bibelen...

Men hva ønsker du EGENTLIG å oppnå med dette? At vi som ikke tror skal bli så redde at vi omgående melder oss inn og begynner å råtro? He he... ;)

Aha!

Nå skjønte jeg det, du ER IHS forkledd som IDF nå.... :p At jeg ikke så den... :blush:

Lenke til kommentar
dette har jo kristenmann trodd var nært forestående i snart to tusen år

Skjer det ikke i 2011, så skjer det ett annet år. Så ikke gled deg for tidlig :) Men at det snart skjer noe, det er like sikkert som at du nettopp leste dette. Uansett hva folk har trodd eller ikke, så har ikke tiden stått stille i 2000 år. Og det skjer ikke, før det skal skje.

Etter at vi ser Bibelens profetier gå i oppfyllelse, bl.a at jødestaten ble gjenomopprettet i 1948, så er det ingen tvil om at ting skjer snart.

Visste du at den generasjonen som fikk oppleve at jødestaten Israel ble gjenopprettet i 1948, at den generasjonen ikke skal dø ut ifølge profetiene, før bortrykkelsen skjer, antikrist kommer, den store trengsel over jorden og Jesus kommer igjen med alle de frelste :)

..den generasjoen er vel i 60 årene nå. Og ifølge Bibelen så er alderen på en generasjon tja...hva var det? 70år eller noe :) Men du velger nå selvsagt selv hva du ønsker å tro eller ikke.

Ting skal skje brått, i hu og hast i endetiden før tusenårsriket begynner. Etter at "verden" har vert inne i en forholdsvis lang fredsperionde (siden 2.verdenskrig).

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Nei vet du hva, dette er hugga bugga av verste sort, funnet på for å dra de ignorante ende lenger inn i garnet som heter tankefengslet kristendom... :no:

Du må lenger ut på landet enn Norge er jeg redd for at folk skal bli skremt av noe slikt vås som dette. Blir bare atter en konspirasjons teori dette, bare uten hold i NOE annet enn eventyr boka bibelen. Sorry, men dette blir litt for drøyt.

Men skal bli gøy og se hvor mange kristenmenn som kommer til å sitte med sjegget fullt av postkasser etter 2011 da... Gleder meg allerede jeg til å peke nese til de mest ignorante av dem... :D

Som jeg kommer til å peke nese av ALLE de som har en eller annen teori om endetid ved år 2011-2012....

Bare vent skal d se hvor feil dette vissvasset er. Så får du endelig bevis på hvor stupid dette er. Gled deg! :D

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Antikrist var en drage btw.

Jeg er satanist forresten. Gjør det meg til et dårlig menneske?

Vil jeg overleve? Hvis jeg er et dårlig menneske, hvorfor er kristne bedre mennesker enn meg?

Kun fordi de har en gudetro?

Ehm... Hvordan kan du være satanist uten å tro på Gud? Er ikke de to liksom fra samme eventyrverden a?

Lenke til kommentar
Antikrist var en drage btw.

Jeg er satanist forresten. Gjør det meg til et dårlig menneske?

Vil jeg overleve? Hvis jeg er et dårlig menneske, hvorfor er kristne bedre mennesker enn meg?

Kun fordi de har en gudetro?

Ehm... Hvordan kan du være satanist uten å tro på Gud? Er ikke de to liksom fra samme eventyrverden a?

Uhm, som signaturen din sier. "be-openminded".

Les om satanisme før du sier noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg bare spurte jeg. Trodde satan var guds falne engel? Eller er satanisme en uavhengig tro? Du kan jo fortelle litt om dette da, kan du ikke?

Signaturen min sier ikke så mye, men filmen den linker til derimot sier veldig mye.

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

NTB/TV2: Færre tror på gud

Tallene virker skremmende høye ved første øyekast. Ved litt nærmere undersøkelser viser det seg å være en tydelig vridd tolkning av resultatene fra en partisk undersøkelse.

Aftenposten: Færre nordmenn sier de har en gudstro – flere sier de er ikke-troende.

UNDERSØKELSEN

ISSP Religion 2008 er en spørreundersøkelse utført av Norsk samfunnsvitenskapelig datatjeneste for Stiftelsen Kirkeforskning (KIFO).

Ca.2700 nordmenn ble spurt, og ca. 1100 svarte på den skriftlige undersøkelsen.

Undersøkelsen gjennomføres i den norske befolkning hvert tiende år.

- Kun 41% av de spurte har svart på undersøkelsen. Likevel konkluderer de med at hele 68% tror på en gud. Feilen ligger i at de 68% ikke er av de spurte men av de som svarte. I slike undersøkelser kan man slett ikke ta utgangspunkt i at de som ikke svarer har samme statistiske standpunkt. Det er nok høy sannsynlighet for at troende religiøse har en større tendens til å svare på slike undersøkelser enn de som ikke tror. Hadde aftenposten tolket dette riktig så ville de sagt at kun 27,7% av de spurte hadde svart at de trodde på en gud.

- Videre er det stiftelsen kirkeforskning som er oppdragsgiver for undersøkelsen. Bare dette skaper mistanke om partisk vinklede spørsmål.

- Aftenpostens journalister prøver så godt de kan å vinkle en synkende andel troende som negativt. Hvilket avslører deres standpunkt og agenda.

Her er noen av svarene på undersøkelsen:

post-3851-1242072543_thumb.jpg

Her er selve undersøkelsen uten den norske tilleggsmodulen.

- For 3 år siden hadde aftenposten en lignende artikkel med navnet "vi tviler mer" Noe som ikke bare er en negativ vinkling men også helt feil. Tro handler om å ikke vite. Stadig flere velger å vite i stedet for å tro. Dette handler altså ikke om å tvile mer, men å tvile mindre. Her er HEFs svar på den artikkelen.

- Når under en tredel av befolkningen tror på en gud og djevel er det ikke urimelig heretter å betrakte kristendommen som en minoritetsreligion i Norge. Dersom spørsmålet om du tror at Jesus er Guds sønn, ville andelen av befolkningen som svarte bekreftende vært enda mindre, sier han videre.
2006: 29 prosent tror på Gud (undersøkelse utført av Norsk Respons for A-magasinet).

Dette er tall som ligner langt mer på de 27,7% av de spurte som svarte at de tror på en gud. Det er tydelig at Aftenpostens to journalister og stiftelsen kirkeforskning er på ville veier når de tolker resultatene som at 68% tror på en gud. Mon tro hva de har slags agenda med slik feilinformasjon? :hmm:

Lenke til kommentar
Eller er satanisme en uavhengig tro?

Det finnes to typer satanisme, "religiøs" satanisme og filosofisk satanisme. Kun filosofisk satanisme (a.k.a. LaVeyensk satanisme) regnes som en offisiell religion. "Religiøs" satanisme er ikke en offisiell religion, og det meste innen "religiøs" satanisme er basert på, og jeg siterer Wikipedia;

teorier og myter, skrekkhistorier, filmer og bøker
Så den satanismen som mange tror er satanisme som offisiell satanisme er egentlig bare oppspinn oppfunnet av kristne for å skremme vekk folk fra ikke-kristne ideer.

Og der sparte jeg deg for noen få minutter med lesing på Wikipedia

Lenke til kommentar

Slike spørreundersøkelser generelt synes jeg er ganske dumme, man kan egentlig ikke kan si noe presist om hele befolkningens livssyn såfrems man ikke spør et antall mennesker som er i næheten av landets totale befolkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...