Cyberfrog Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor To veldig fine og gode videoer med Neil deGrasse Tyson Se filmen hos Youtube "Stupid Design" var ganske morsom. Anbefales! Interessant den andre også forsåvidt, men best sammen med del 1: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
nsl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg har vært gjennom samme prosessen Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Konsekvenser ved å melde seg ut av Statskirken: http://www.sosialhumanistene.no/statskirken.php Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Konsekvenser ved å melde seg ut av Statskirken: http://www.sosialhumanistene.no/statskirken.php Med mindre det nettopp har kommet en ny regel så har de glemt å nevne giftemål i kirken. Hvis ingen av de som skal gifte seg er medlem i statskirken, så kan de ikke kreve å få gifte seg der. De må finne en prest som sier seg villig til å gjøre det. Hvor vanskelig det er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Lenke til kommentar
nsl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Hvis du kjenner godt til Human-etisk forbund, så kommer det ganske greit frem på sidene til Sosialhumanistene hva som skiller dem fra hverandre... Men jeg kan jo dra de punktene jeg synes er viktigst: - Gratis medlemskap - Gratis seremonier - De gir 100 kr til UNICEF for hvert nye medlem - De har en adskillig mere saklig og oppegående debatt og holding til andre religioner. Det siste punktet er nok det som lokket mest. Det holder liksom ikke å sitte å si at kristne og muslimer er dumme som tror på en gud :-/ Det ligger i humanismens natur å godta at andre kan ha avvikende meninger Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Hvis du kjenner godt til Human-etisk forbund, så kommer det ganske greit frem på sidene til Sosialhumanistene hva som skiller dem fra hverandre... Men jeg kan jo dra de punktene jeg synes er viktigst: - Gratis medlemskap - Gratis seremonier - De gir 100 kr til UNICEF for hvert nye medlem - De har en adskillig mere saklig og oppegående debatt og holding til andre religioner. Det siste punktet er nok det som lokket mest. Det holder liksom ikke å sitte å si at kristne og muslimer er dumme som tror på en gud :-/ Det ligger i humanismens natur å godta at andre kan ha avvikende meninger Hæ? Mener du at HEF bare sitter og sier at kristne og muslimer er dumme som tror på en Gud og at HEF ikke godtar at andre har avvikende meninger? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Human etisk forbund er en gjeng syteræver. De er sure fordi de ikke har en Gud. Lenke til kommentar
nsl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Hvis du kjenner godt til Human-etisk forbund, så kommer det ganske greit frem på sidene til Sosialhumanistene hva som skiller dem fra hverandre... Men jeg kan jo dra de punktene jeg synes er viktigst: - Gratis medlemskap - Gratis seremonier - De gir 100 kr til UNICEF for hvert nye medlem - De har en adskillig mere saklig og oppegående debatt og holding til andre religioner. Det siste punktet er nok det som lokket mest. Det holder liksom ikke å sitte å si at kristne og muslimer er dumme som tror på en gud :-/ Det ligger i humanismens natur å godta at andre kan ha avvikende meninger Hæ? Mener du at HEF bare sitter og sier at kristne og muslimer er dumme som tror på en Gud og at HEF ikke godtar at andre har avvikende meninger? Nei, det er ikke det jeg sier. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Hvis du kjenner godt til Human-etisk forbund, så kommer det ganske greit frem på sidene til Sosialhumanistene hva som skiller dem fra hverandre... Men jeg kan jo dra de punktene jeg synes er viktigst: - Gratis medlemskap - Gratis seremonier - De gir 100 kr til UNICEF for hvert nye medlem - De har en adskillig mere saklig og oppegående debatt og holding til andre religioner. Det siste punktet er nok det som lokket mest. Det holder liksom ikke å sitte å si at kristne og muslimer er dumme som tror på en gud :-/ Det ligger i humanismens natur å godta at andre kan ha avvikende meninger Hæ? Mener du at HEF bare sitter og sier at kristne og muslimer er dumme som tror på en Gud og at HEF ikke godtar at andre har avvikende meninger? Nei, det er ikke det jeg sier. Hvor har du det fra? I kontekst av spørsmålet du svarte på så forstod jeg det slik. Lenke til kommentar
nsl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Hvis du kjenner godt til Human-etisk forbund, så kommer det ganske greit frem på sidene til Sosialhumanistene hva som skiller dem fra hverandre... Men jeg kan jo dra de punktene jeg synes er viktigst: - Gratis medlemskap - Gratis seremonier - De gir 100 kr til UNICEF for hvert nye medlem - De har en adskillig mere saklig og oppegående debatt og holding til andre religioner. Det siste punktet er nok det som lokket mest. Det holder liksom ikke å sitte å si at kristne og muslimer er dumme som tror på en gud :-/ Det ligger i humanismens natur å godta at andre kan ha avvikende meninger Hæ? Mener du at HEF bare sitter og sier at kristne og muslimer er dumme som tror på en Gud og at HEF ikke godtar at andre har avvikende meninger? Nei, det er ikke det jeg sier. Hvor har du det fra? I kontekst av spørsmålet du svarte på så forstod jeg det slik. I så fall er du rå på å generalisere. Kanskje HEF er tingen for deg? :-P Lenke til kommentar
nsl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Meldte meg ut av statskirka og inn i Sosialhumanistene http://www.sosialhumanistene.no/ Hva er forskjellen på de og Humanetisk forbund? Hvis du kjenner godt til Human-etisk forbund, så kommer det ganske greit frem på sidene til Sosialhumanistene hva som skiller dem fra hverandre... Men jeg kan jo dra de punktene jeg synes er viktigst: - Gratis medlemskap - Gratis seremonier - De gir 100 kr til UNICEF for hvert nye medlem - De har en adskillig mere saklig og oppegående debatt og holding til andre religioner. Det siste punktet er nok det som lokket mest. Det holder liksom ikke å sitte å si at kristne og muslimer er dumme som tror på en gud :-/ Det ligger i humanismens natur å godta at andre kan ha avvikende meninger Hæ? Mener du at HEF bare sitter og sier at kristne og muslimer er dumme som tror på en Gud og at HEF ikke godtar at andre har avvikende meninger? Nei, det er ikke det jeg sier. Hvor har du det fra? I kontekst av spørsmålet du svarte på så forstod jeg det slik. I så fall er du rå på å generalisere. Kanskje HEF er tingen for deg? :-P For å ta ditt tilsvar på forskudd, så vil jeg sitere Horn: "(...) den pubertale religionskritikken som Hedningsamfunnet tradisjonelt har båret fram, og som gjenfinnes i bøker som Guds lille brune og Allahs lille brune, utgivelser som uforståelig nok har fått støtte fra Human-Etisk Forbund. Disse religionskritikerne søker fellesskap med dogmatikere innen den enkelte religion, ved at religionens innhold tolkes så «brunt» som mulig. På den andre siden finner man dem som søker å finne forsonende trekk ved religionen, eller legge en annen tolkning til grunn enn dogmatikernes. (...) HEF i et nøtteskall ;-) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Dette illustrerer humanisme (sosial eller "vanlig") fra en gjeng engler kontra det sjefen deres klarer å komme opp med Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva blir omtalt som bibelens menneskerettighetserklæring? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 En ting jeg håper IKKE forsvinner om kristendommen svinner hén, er de mektige kirkebyggene (katedralene) og orgelkonserter. Det er helt fantastisk å sitte i Nidarosdomen og høre Bach spilles på barokkorgelet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har heller ikke noe i mot en del av kirkene, men trenger virklig oslo 100 av dem, de er over alt, Ja, del del av de er verneverdige og veldig fine, og bør helt klart bevares og brukes selv om det ikke fantes en enete kristen igjen i verden. eller norge. Men en god del av kirkene er der bare for å være der vi trenger dem ikke og de koster penger. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg skal kjøpe meg en "avkristnet" kirke bare fordi den har et TÅRN. Jeg har alltid drømt om å bo i et hus med tårn Siden vi bor i solidatitets og likhetsstaten Norge får jeg jo ikke lov til å bygge meg et bolighus med tårn på, fordi det skjemmer resten av husene rundt. Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hva blir omtalt som bibelens menneskerettighetserklæring? Gud skapte menneske i hans bilete så difor har alle like rettar. Også Jesus snakka om nestekjærleik (elsk deg sjølv som din neste) og han nemnte den gyldne regelen. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Tenkte jeg måtte dele en utrolig fascinerende dokumentar med dere. Conspiritus - The Satanic Illuminati Conspiracy. Se filmen hos Youtube Her er spillelisten foreløpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå