Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo bare melde deg ut. Du må ikke være medlem noe sted.

Meld deg evt inn i en organisajon som faktisk ønsker å gjøre verden litt bedre; fremtiden i våre hender, turistforeningen eller noe annet. Bare ikke en relgion.

Lenke til kommentar
Jeg trenger noe som er nesten helt likt, men ikke påvirket politisk. Hva kan jeg "melde" meg inn i?

EDIT: Jeg antar at det bare er Statskirken som er politisk, var litt uklar i formuleirngen ovenfor.

Så du MÅ tro på den kristne guden? Hva er vitsen med å melde seg ut et sted for å tro på akkurat den samme guden et annet sted? Er du ikke sterk nok til å bestemme selv over dine egne valg? Eller er du bare generelt i mot homoseksuelle? :grin:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

"Human evolution, or anthropogenesis, is the part of biological evolution concerning the emergence of Homo sapiens as a distinct species from other hominans, great apes and placental mammals. It is the subject of a broad scientific inquiry that seeks to understand and describe how this change occurred. The study of human evolution encompasses many scientific disciplines, most notably physical anthropology, primatology, linguistics and genetics.

The term "human", in the context of human evolution, refers to the genus Homo, but studies of human evolution usually include other hominins, such as the australopithecines. The Homo genus diverged from the australopithecines about 2 million years ago in Africa. Scientists have estimated that humans branched off from their common ancestor with chimpanzees — the only other living hominins — about 5–7 million years ago. Several typological species of Homo, now extinct,[1] evolved. These include Homo erectus, which inhabited Asia, and Homo neanderthalensis, which inhabited Europe.

Archaic Homo sapiens evolved between 400,000 and 250,000 years ago. The dominant view among scientists is the recent African origin of modern humans (RAO) that H. sapiens evolved in Africa and spread across the globe, replacing populations of H. erectus and H. neanderthalensis. Scientists supporting the alternative hypothesis on the multiregional origin of modern humans (MTO) view modern humans as having evolved as a single, widespread population from existing Homo species, particularly H. erectus. The fossil evidence is insufficient to resolve this vigorous debate,[2] while studies of human population genetics have largely supported a recent African Origin explanation."

"The wide range of evidence of common descent of living things strongly indicates the occurrence of evolution and provides a wealth of information on the natural processes by which the variety of life on Earth developed. This evidence supports the modern evolutionary synthesis, which is the scientific theory that explains why life changes over time."

Så da blir spørsmålet; Hva er mest troverdig ?

human_evolution.jpg?w=350&h=197

Menneskets utvikling gjennom millioner av år ?

(Tonnevis med beviser)

200812314411973499.jpg?w=350&h=230

Eller skapelsesberetningen som foregår på en seksdagers periode.... ?

(Ikke et eneste lite mikroskopisk bevis)

Kilde: Wiki,Wiki.

Lenke til kommentar
Og jeg ser deg likevel ikke skikket til å diskutere programmets essens og fremgangsmåte når du ikke har sett det.

Men du diskuterer jo evolusjon Ozi?

Det er rett at jeg ikke har sett evolusjon, ja. Men det har vel ikke noen andre her heller så jeg føler jeg diskuterer med likemenn.

Lenke til kommentar
Men du mener at vi ikke fortjener å få diskutere et program med deg, siden du er mer kvalifisert til å diskutere om det programmet, enn det vi er?

Jeg vil ikke diskutere programmets fremgangsmåte, som en nesten må se selv, om er kristenpropaganda eller om det gjør det til et kristent program.

Spesielt her er det veldig mange som er fordomsfull og forutintatte om at det er et eksplisitt kristent program bare fordi programlederen har en kristen tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...