Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå karret meg igjennom flere registrerings forsøk, så setter pris på seriøse svar.

Kun svar

Dette er kanskje litt corny, but here it goes.

Jeg var for ca. 1 time siden på vei hjem fra en kompis. Gikk å hørte på musikk, å tenkte ikke på noe spessielt.

Da jeg var kommet ca. halve veien så jeg, rett før jeg nådde den, en grein som hang fra et tre ned mot veien.

Jeg hoppet på ren impuls opp, å grep tak i enden av den, trass i at jeg ikke følte meg særlig "spretten".

Da jeg åpnet hånden igjen fant jeg tre små, grønne kongler..

Det hele var for meg underlig, å jeg kunne ikke ungå å få følelsen av å ikke se "poenget"

Jeg er ganske nedtrykt for tiden, å klarer ikke å se noen mening i det.

Jeg har på ingen måte tenkt til å utdype meg mere i denne sammenheng,

men de som føler for det kan svare etter egen lyst.

På forrhånd takk

PS.Jeg er ikke scuicidal å ber om meningen med livet eller noe

Lenke til kommentar

Poenget her er at treet fikk spredd sine frø, uansett om du pælma konglene eller har dem i nattbordsskuffen så har du vært en aktiv del i din egen biosfære.

Ellers er 42 et like godt svar, håper du får glede av din nyfunne spenst og fortsetter å hoppe, en vet aldri hva en kan finne :)

Lenke til kommentar
Poenget her er at treet fikk spredd sine frø, uansett om du pælma konglene eller har dem i nattbordsskuffen så har du vært en aktiv del i din egen biosfære.

Ellers er 42 et like godt svar, håper du får glede av din nyfunne spenst og fortsetter å hoppe, en vet aldri hva en kan finne :)

Godt svar :)

Til OP:

Kongler gir kanskje ikke mening for deg, men for treet er de jo viktige da :).

Kunne jo kommet med noe pjatt om at verden er uten mening, men jeg vil heller hoppe på jallas oppfordring om å forstsette å hoppe :)

T

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar

Siden du ikke har tenkt å utdype deg noe mer blir det litt vanskelig å gi deg noen god mening på din "spesielle" hendelse. For å være helt ærlig tror jeg heller ikke det var noen særskilt mening med den for deg personlig (men som jalla korekt påpeker har jo treet nytt godt av din "insats". Det hadde vært fint om du gav litt mer informasjon om hvorfor du mener det skulle ha noen mening, for ellers så blir historien din litt meningsløs.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke ligge noe overnaturlig bak at du klarte å få tak i tre kongler. Men hvis du ble overrasket over det og syns det var kult, altså noe positivt, så var det kanskje bra for deg at du fant de 3 konglene, i og med at du har det litt vanskelig for tiden. Hvis du på grunn av de konglene begynte å tenke på visse aspekter ved livet, så var det kanskje også bra for deg at du fikk de konglene.

Noen velger å se en mening med det, som om det var noen som ga deg de konglene for at du skulle få et håp eller at du skulle føle deg bedre. Andre vil mene at du bare fikk dem, og ferdig med det. Du kan vel egentlig bestemme selv hva du syns om det.

Lenke til kommentar
Hallo folk, han søker etter håp. Dere trenger ikke å stjele hans håp for livet sitt.

Ok.

Han kan finne håp i at han ved å gripe disse konglene hjelper til med å spre treets frø, slik at flere fine trær kan vokse opp i fremtiden og forsyne både dyr og mennesker med herlig oksygen!

Kanskje hans konglegriping nettopp har reddet livet til mange organismer som trenger oksygen for å leve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...