Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Er det ikke litt dobbeltmoral å jobbe i mot religiøse tradisjoner som barnedåp samtidig som de tilbyr sin egen versjon? Jeg synes det blir galt å gjøre en tradisjon på noen andres vegne når de er for unge til å bestemme seg selv.

 

Man jobber ikke mot religiøse tradisjoner i det hele tatt; man jobber for å få religionsfrihet, inkludert frihet fra religion. Tradisjonen i HEFs regi er å ha en markering i takt med det folk er vant til, men uten det religiøse aspektet. Foreldre pleier jo å feire bursdager allerede fra barnet er ett år, uten at det får være med på å bestemme selv! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
....

Er det ikke litt dobbeltmoral å jobbe i mot religiøse tradisjoner som barnedåp samtidig som de tilbyr sin egen versjon? Jeg synes det blir galt å gjøre en tradisjon på noen andres vegne når de er for unge til å bestemme seg selv.

Er det ikke litt dobbeltmoral å feire Jesu fødsel på samme tid som våre forfedre feiret Yule? Eller påske på samme tid de feiret vårjevndøgn osv.

Besides, som folk sier, det er ikke snakk om å døpe noen inn i ateisme. Det er snakk om å gi folk det de er vant med, med full viten om at det egentlig er hedensk/kristen-tradisjon, men uten det barnslige religiøse aspektet.

Lenke til kommentar
Likte thunderf00t sitt svar på videoen hans! :D
Thunderf00t er fantastisk. De seriene 'why do people laugh at creationists' og 'science made easy' er pretty much det ultimate våpen mot kreasjonister.

 

 

Science made easy hører til potholer54, men eller enig. ;) Jeg liker bedre videoene til AronRa, potholer54 og AdromedasWake, foran thunderf00t sine, men alle holder veldig høyt nivå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det bare meg, eller har denne tråden kun blitt en utdritingstråd angående ulike livssyn?

 

Kan ikke tenke meg at det var intensjonen til trådstarter!

Lenke til kommentar
Vi har i de siste to årene hatt en tråd i Politikkdelen av forumet som heter "Såpeboksen". De som har vært medlem på forumet en stund kjenner sikkert den. Formålet var å gi dere en arena for poster som ikke kvalifiserer som diskusjonstema, og en tråd for prat om løst og fast inne kategoriens emne.

 

Kanskje ikke, men det går vel under kategorien "prat om løst og fast innen kategoriens (religionsdelen av forumet) emne".

Lenke til kommentar

For dem som ikke følger med på youtubes religionsverden. DonExodus (Evolusjonistisk teists med mange gode videoer) laget en video

. Som basically er at han bare baserer det på personlige subjektive opplevelser. Ett par småting jeg reagerer bitte litt på, men overall er han en temmelig reflektert teists.

 

Så svarte TheAmazingAtheist med en tragisk og latterlig hissig video, hvor han blandt annet sier at han kaller seg ateist for å bli oppfattet som farlig og skummel. Noe Dawkins skal ha ødelagt, så nå liker han ikke ordet lenger. Han vil være farlig... Og at vi youtube ateister ikke må akseptere DonExodus lenger, selv om oh mighty Thunderf00t har gjort det ved å linke til han. Fordi alle kristne, uansett i hvor stor grad, er idiotiske jævler som kan dra til helvete.

 

DonExodus svarter tilbake.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Likte thunderf00t sitt svar på videoen hans! :D
Thunderf00t er fantastisk. De seriene 'why do people laugh at creationists' og 'science made easy' er pretty much det ultimate våpen mot kreasjonister.

 

Science made easy hører til potholer54, men eller enig. ;) Jeg liker bedre videoene til AronRa, potholer54 og AdromedasWake, foran thunderf00t sine, men alle holder veldig høyt nivå.

Oh, jess, potholer54 som lagde de ja, beklager. AronRas serie med falsehoods er jo også en must-see. Overraskende mye bra i miljøet på youtube generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...