Reeve Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hehe Så du diskuterte litt med han. Jeg er litt med jeg og (christopher90) Han har jo tydeligvis motbevist relativitetsteorien (vet ikke om det var den spesielle eller generelle eller begge), Newtons tredje lov, Newtons 2. lov (denne videoen trakk han tilbake en gang i natt), og han har bevist at Jorden er sentrum i universet Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Meh, Bill Maher pleier å "rante" en del når han snakker om religion, og drar oftest dårlige og ganske lettvindte vitser snarere enn å komme med noe konstruktiv til en slik diskusjon. Hvor har du det fra? Tror ikke hans materiale er friskt nok til å holde ut i en hel film, og jeg tror ikke han tar vinkelen for å dekonstruere arugmentene han får mot seg heller. Hvorfor tror du det? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Litt mer gull fra Pawel Klipper ut et par av kommentarene. Lol I don't believe you understand the meaning of a pivot. There is ONLY ONE true pivot for every inertial system.The earth and the sun are evolving around each other. Because the sun weights about 50.000 times more than the earth, the pivot is a distance ratio 50.000 to 1 at the sun. So the sun ALSO moves in a circle, but 50.000 times smaller one. You make the sun and the earth inertial systems but they can't be because they are accelerating. Veneni: "Inertial system"? What do you mean? The whole system is in inertia, meaning it doesn't move??? The very term "inertial system" makes no sense. The earth and sun are revolving around each other, Well, just right here you just contradict Copernican view, that the SUN is stationary. Who and HOW did anybody WEIGH the SUN?! Lol if you don't even understand what an inertial system is there is no point in explaining more.This is basic physics taught in highschool... The weight of the sun can be derived from - gravitational constant G measareble on eart - mass eart from F=G m1 m2 / r^2 -> radius earth is easy - distance earth-sun by studying Mars - rotation speed This is all easely found on the internet >_> Veneni: what t f... are you talking about how the Sun's "weight" is "derived"??? Are you INSANE? you talk without SENSE. Can you MAKE SENSE AND ACTUALLY EXPLAIN? NO, BECAUSE YOU MAKE NO SENSE. Det sier litt når han ikke engang vet hva å derivere er engang Det samme gjelder inertial-system (treghetssystem på norsk) som han også bare mener er tull. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Meh, Bill Maher pleier å "rante" en del når han snakker om religion, og drar oftest dårlige og ganske lettvindte vitser snarere enn å komme med noe konstruktiv til en slik diskusjon. Hvor har du det fra? Tror ikke hans materiale er friskt nok til å holde ut i en hel film, og jeg tror ikke han tar vinkelen for å dekonstruere arugmentene han får mot seg heller. Hvorfor tror du det? Jeg ser til vanelig hans show fra HBO, Real Time with Bill Maher. Han har en del spennede gjester som jeg liker å se og høre på, og til tider noen greie diskusjoner blandt panelmedlemmene. Jeg har også sett noen standup DVDer han har laget. En får en følelse for materialet hans etter hvert og hvilket senter det varierer rundt, og på grunnlag av det så tror jeg ikke den filmen vil bli særlig morsom eller innsiktsfull. Får se om jeg ser den en treg Onsdagskveld eller om anmeldelsene vil tale i mot min forventning til filmen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/FlatWhyFlat.htm Vi har vel alle hørt om de som tror at Jorden er flat? (www.theflatearthsociety.org, den er nede for øyeblikket) Jeg har aldri giddet å se på deres "beviser" for at Jorden er flat. Nå har jeg det. De har tydeligvis ikke fulgt med i fysikktimene! Argumenter som at man burde falt av på siden og bunnen av en rundt jordklode, eller at Jorden ikke kan bevege seg rundt Solen med konstant hastighet, siden den ville blitt bremset ned av etheren som er overalt i universet (Ja, de tror også at den eksisterer...), eller tulleargumenter som "what the h... keeps the air from Just floating away?) etc. Normalt kunne jeg sagt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, men nå vet jeg at jeg bare vil grine. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ROFLCOPTER!!! Herregud så mye dumhet og uvitenhet som finnes i verden. xD Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Jeg er ikke helt overbevist om det der. Det virker nesten satirisk. Men man vet jo aldri. Ca. 80% av USA forstår ikke hvor idiotisk intelligent design er, så for hvorfor ikke. Endret 6. juli 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
isbit Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) 47:4 Når dere møter de vantro i kamp, så gå løs på dem til de er helt nedkjempet, og bind stramme bånd. Og etterpå, frigivelse eller løsepenger, så krigen legger fra seg sin byrde. Slik er det. Om Gud ville, kunne Han selv ta seg til rette overfor dem, men Han ønsker å sette noen av dere på prøve gjennom andre. De som kjemper og dør for Guds sak, deres gjerninger lar Han aldri løpe ut i intet. Flat Earth Society er en parodi på ID. Endret 6. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg er ikke helt overbevist om det der. Det virker nesten satirisk. Men man vet jo aldri. Ca. 80% av USA forstår ikke hvor idiotisk intelligent design er, så for hvorfor ikke. Jeg og har en liten mistanke om at det er satire, siden det er jo ikke den orginale siden til flat earth society (som er www.theflatearthsociety.org), men den er nede nå, så kan ikke verifisere. Men etter å ha sjekket på bl.a. wikipedia, så er i hvertfall de fleste av agrumentene og "bevisene" faktisk det flat earth society bruker som argumenter. Men noen som vet hva de har å si til for eksempel en flyreise som går over sydpolen? De mener jo ikke at det er en sydpol, men at det heller er en svær isbarriære som holder isen på plass. Kan også legge til at de ikke tror på gravitasjon Siden det ville revet den store "disken" i småbiter. Heller, så er det en mystisk energi (tydeligvis mørk energi) som får hele disken til å ha en konstant aksellerasjon på 9,81 m/s2. Nå vet jeg ikke om de tror at Jorden er 6000 år gammel eller ca. 4-5 mrd. år gammel, men uansett, så er det litt problemer med å holde en konstant aksellerasjon på 9.8 m/s2 i så lang tid Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 For 14 måneder siden ble den første menneskelige studien på psilocybin (virkestoffet i magiske sopper) på ca 40 år gjennomført. Den gangen sa godt over halvparten at det var enten den mest betydningsfulle opplevelsen i dems liv eller en av de fem mest betydningsfulle. Det ble igjen bekreftet 2 måneder etterpå av deltagerne selv og også av venner og familien deres som sa de var mer glad i livet og empatiske overfor andre. Nå har de altså spurt deltagerne igjen og resultatet er omtrent det samme og bekrefter det hippier og alle andre som har besøkt den femte dimensjon har sagt i tiår eller flere tusen år for noen kulturer; det er medisin for sjela og svaret på livet, universet og alt. http://blog.wired.com/wiredscience/2008/07...cybin-stud.html http://www.maps.org/sys/nq.pl?id=1619&fmt=page http://sciencenow.sciencemag.org/cgi/conte...008/701/1?rss=1 Fant også en artikkel hvor de har intervjuet en dame som har vært med i den første studien på MDMA for PTSD og den ser også veldig lovende ut: http://www.alternet.org/drugreporter/89625/ Fortsetter det sånn er det ikke mange tiår igjen før disse rusmidlene blir kvitt all den ufortjente stigmaen de har fått og blir brukt som de skal brukes og forhåpentligvis får vi en bedre verden med gladere og mer sympatiske og empatiske mennesker, noe som er sårt trengt i en verden styrt av irrasjonalitet, egoisme, frykt og ignoranse. Mer informasjon på www.maps.org Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 står ikke noe om at de er en satire her http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 47:4Når dere møter de vantro i kamp, så gå løs på dem til de er helt nedkjempet, og bind stramme bånd. Og etterpå, frigivelse eller løsepenger, så krigen legger fra seg sin byrde. Slik er det. Om Gud ville, kunne Han selv ta seg til rette overfor dem, men Han ønsker å sette noen av dere på prøve gjennom andre. De som kjemper og dør for Guds sak, deres gjerninger lar Han aldri løpe ut i intet. Flat Earth Society er en parodi på ID. Er det fra islam, jødedom eller kristendom dette? Er så vanskelig å se forskjell på dem. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) (...)Påstander som at fotoner MÅ ha masse fordi de eksisterer, eller at Jorden kan ikke bevege seg, siden da ville vi "følt" farten. Den siste er mer eller mindre noe som er bygget videre opp på en missforståelse han har om at (bruker engelske uttryk nå) "momentum" og "force" er det samme. Han hadde en video hvor han påstod at Newtons andre lov (F=ma) var feil, og at den riktige var F=mv, som selvsagt er feil. Forklaringen var noe med at det ikke fantes biler på Newtons tid Men denne videoen fjernet han en gang i natt etter jeg (og noen andre brukere) fortsatte diskusjonen mot han, men heller prøvde å forklare han hvorfor det var feil, i stedet for å bare kalle han dum etc. Nytter ikke å forsøke å belære sånne. Jeg har forsøkt et par ganger med en høflig tone, men de har bygget opp en intellektuell mur for å beskytte teoriene sine mot ytre påvirkning. Samme hvor bra du forklarer at f=ma, vil han fortsatt mene at f=mv. YouTube er i tillegg lite egnet som diskusjonsforum, da du aldri vet hvor posten din dukker opp i rekka. Når de holder på sånn etter at jeg har forsøkt å forklare noe etter beste evne, pleier jeg å henvise de til en høyskole, et universitet, en fysikkbok eller andre steder hvor de kan tilegne se de grunnleggende kunnskapene, men da svarer de som regel at det burde holde at jeg forklarer det for dem. *sukk* Endret 7. juli 2008 av Distressor Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 47:4Når dere møter de vantro i kamp, så gå løs på dem til de er helt nedkjempet, og bind stramme bånd. Og etterpå, frigivelse eller løsepenger, så krigen legger fra seg sin byrde. Slik er det. Om Gud ville, kunne Han selv ta seg til rette overfor dem, men Han ønsker å sette noen av dere på prøve gjennom andre. De som kjemper og dør for Guds sak, deres gjerninger lar Han aldri løpe ut i intet. Flat Earth Society er en parodi på ID. Er det fra islam, jødedom eller kristendom dette? Er så vanskelig å se forskjell på dem. Islam. Den verste av de tre. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Er det feil å si at kristendommen er en mytologi? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Man snakker om mytologi som summen av en kulturs myter, så du måtte i så fall snakket om "vestlig" mytologi eller noe slikt noe. Den kristne kanon inneholder myter, men er ikke en mytologi i seg selv. For øvrig: Ekteskapsloven – en fare for likeverdet? «Den nye ekteskapsloven har trådt i kraft og homofiles interessegrupper uttaler at nå har de homofile fått den anerkjennelse og det likeverd som de rettmessig har krav på. Ønsket fra homofile om å bli anerkjent virker da også som kanskje den viktigste premiss for de homofiles kamp. Men det loven gir er rettigheter, ikke anerkjennelse. Anerkjennelse kommer fra mennesker og i denne sammenhengen søker homofile anerkjennelse hos heterofile.» Mitt svar kommer på trykk i neste nummer, 11. juli. Endret 7. juli 2008 av kjetil02 Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Man snakker om mytologi som summen av en kulturs myter, så du måtte i så fall snakket om "vestlig" mytologi eller noe slikt noe. Den kristne kanon inneholder myter, men er ikke en mytologi i seg selv. For øvrig: Ekteskapsloven – en fare for likeverdet? «Den nye ekteskapsloven har trådt i kraft og homofiles interessegrupper uttaler at nå har de homofile fått den anerkjennelse og det likeverd som de rettmessig har krav på. Ønsket fra homofile om å bli anerkjent virker da også som kanskje den viktigste premiss for de homofiles kamp. Men det loven gir er rettigheter, ikke anerkjennelse. Anerkjennelse kommer fra mennesker og i denne sammenhengen søker homofile anerkjennelse hos heterofile.» Mitt svar kommer på trykk i neste nummer, 11. juli. Hva er kanon? Wikipedia: En mytologi er en samling af myter, der forklarer hvordan verden hænger sammen. Så da er vel kristendommen en mytologi? En annen ting: det er stuerent å omtale norrøn mytologi som overtro. Er det feil å omtale kristendommen som overtro? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Man burde vel kunne kalle de summen av de tre abrahamistiske religionene for midt-østens mytologi. Også overtroisk. Som ikke-troende er det helt logisk for deg. Endret 7. juli 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hva er kanon? Kanon er den vedtatte "riktige" samling bøker eller tekster; i kristendommens tilfelle Bibelen. Wikipedia: En mytologi er en samling af myter, der forklarer hvordan verden hænger sammen. Så da er vel kristendommen en mytologi? En annen ting: det er stuerent å omtale norrøn mytologi som overtro. Er det feil å omtale kristendommen som overtro? Dansk Wikipedia og språkrådet er åpenbart ikke enige i denne saken. Språkrådet sier at en mytologi er: 1 alle mytene til et folk el. en kultur sett i sammenheng gresk, romersk, norrøn m- 2 læren om *mytologi (1), gudelære Ordnett sier det samme: mytologi -en 1 de samlede (gude)myter i en kultur: norrøn mytologi 2 gudelære Jeg ville stolt mer på norske ordbøker når det er snakk om norske ord. "Overtro" brukes enten om mytologier som alle er enige om at er feil eller som et nedsettende begrep. Det er ikke mer feil å kalle kristendommen en mytologi enn det er å kalle noen en dust, men det er språklig sett i samme område. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det skal forresten gå et program som heter "Jorden under lupen: Tok Darwin feil?" på National Geographic på søndag 13. juli klokken 23:00. Jeg tror det blir verdt å få med seg, selv om jeg tror det er lite nytt for oss som har vært med i debatten i lengre tid. Jeg skal i hvertfall se den http://ngcnorge.com/Schedule/Daily.aspx?date=130708 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå