Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kristne har skapt et falskt bilde av hvem Jesus var. For øvrig utelukker kristendom og buddhisme hverandre. Det trengs ikke engang å forklares, men er årsaken til at ærlige kristne mener Buddha brenner i Helvete. Om han imidlertid gjorde så, ville det bare være med på å bevise at YHWH, Jesu far, er djevelen selv.

https://www.youtube.com/watch?v=g6F-jHzuc8I

Have we created a plaster christ?
To hang crooked on our grey walls
To watch his body rot and mold
In the privacy of our own home

You can still see him
His bleeding body - a crucified shadow on the horizon
Still bleeding - still bleeding
Plasterchrsit - pay the price

Christ's skin and bone
You can have your own
Plasterchrist antichrist

To hang crooked on our grey walls
To watch his body rot and mold

To wash the blood away
To sin another day

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

Og du mangler kunnskaper om "buddhisme og buddhister" - det ser jeg helt tydelig.

Så det er en buddhistisk doktrine at om du ikke aksepterer Jesus som "Guds sønn" så havner du i Naraka? For evig tid??

http://en.wikipedia.org/wiki/Naraka_(Buddhism)

Joda, jeg vet nok om buddhisme til å kunne uttale meg. Kom i nær kontakt med buddhisme i Notodden på midten av 90-tallet gjennom en god kamerat. Hvordan mener du at Jesu "Elsk-meg-eller-brenn-for-alltid"-lære er kompatibel med buddhisme?

Jeg syns det er spesielt rørende at Medfølelsens Buddha vil vente på terskelen til hvert enkelt sansende vesen er brakt i sikkerhet. 10,000 ganger mer prisverdig enn den faen Jesus som kun er opptatt av at du underkaster deg ham som "Guds sønn", og om ikke du gjør det så piner han deg i et Helvete han selv har skapt (som sin egen far, seg selv) til evig tid. Det er forskjell på et jødisk avgudsmareritt og ekte erkjennelse og ikke minst universell medfølelse. Buddhaene var alt annet enn det ego-maniske vesenet Jesus viser seg som.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og du mangler kunnskaper om "buddhisme og buddhister" - det ser jeg helt tydelig.

Joda, jeg vet nok om buddhisme til å kunne uttale meg.

Enig, men det er ikke interessant for meg, fordi dette er bare snikksnakk og ikke handling, og jeg konsentrerer meg om selve praksisen (og den er veldig logisk og down to earth), ikke å sitte å snakke om ditt og datt og guder og helvete og andre fantaseringer. Og hvis det du skriver angående buddhismen, er det essensielle du har fått med, ser jeg at det egentlig ikke hører til den praksis som buddha selv la ned og lærte sine disipler gjennom 45 år etter sin egen oppvåkning, men handler om tillegg og utdypninger som har kommet etter hans død, og er dermed ikke like troverdige for meg.

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet nok om buddhisme til å kunne uttale meg.

Enig, men det er ikke interessant for meg, fordi dette er bare snikksnakk og ikke handling, og jeg konsentrerer meg om selve praksisen (og den er veldig logisk og down to earth), ikke å sitte å snakke om ditt og datt og guder og helvete og andre fantaseringer. Og hvis det du skriver angående buddhismen, er det essensielle du har fått med, ser jeg at det egentlig ikke hører til den praksis som buddha selv la ned og lærte sine disipler gjennom 45 år etter sin egen oppvåkning, men handler om tillegg og utdypninger som har kommet etter hans død, og er dermed ikke like troverdige for meg.

----Det er ikke snikksnakk, fordi jeg tar det antagelig mer alvorlig enn du! Om du konsentrerte deg om praksisen hadde du ditcha læren om at Jesus er den eneste veien til Himmelen. Jesus er ikke kompatibel med Buddha. Jeg vet vet mer om buddhistisk filosofi, så pass på deg selv, ikke døm meg utifra det du vet eller ikke vet altså er du slettes ikke troverdig i din anklage om at jeg ikke vet noe om buddhisme. Pass på deg selv, du....

Karma er ikke noe som praktiseres, karma er et regnskap...

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

....mener ikke deg Awarewolf, men jeg vet du forstår hvorfor jeg mener Jesus og Buddha ikke er kompatible. Det er de bare ikke. Buddha trodde på frigjøringfor hvert enkelt menneske fra livets trelldom og lidelse. Jesus mener at om du ikke bøyer deg for ham, skal du lide i et Helvete han selv har skapt...eller er du gnostiker??

Buddhistiske kristne er et mysterium for meg, akkurat som homofile kristne....

-

It's YOU who sees everything upside down, and I feel sorry for you...

But what they fear the most, is the shadow inside themselves.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Nå må Kristne fjerne sine symboler, fordi det kommer muslimer dit.

Tror noen at muslimer hadde gjort det samme om det kom Kristne?

Det sier bare sitt.

:wallbash: Så det er ille at noen som skal tjene penger på at staten leier husrom må tilpasse det litt? Dette har ingenting med at kristne fjerne symboler å gjøre, hadde det vært så ille så kunne de bare ha latt vær å leie ut. Som vanlig så er kristne superflinke til å dra ting ut av sammenheng.

Edit; Må si jeg er veldig enig med det siste som står der; "Korset er derimot ikke bare et religiøst symbol, men også en del av vår kulturarv, og en del av vårt flagg. Jeg vet ikke hva som er bakgrunnen til regelverket for UDI, men hvis man frykter at folk blir støtt av å være omgitt av kristne symboler, da har man kanskje søkt om asyl i feil land"

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Handler denne tråden også om flyktningene?

Det kan også være et spørsmål om å redde unna kristne symboler før flyktningene kommer, for hvis det er noe hærverk fra flyktninger vil politiet bare henvise til UDI eller mottakslederen. Man må ikke tro at disse folkene blir tiltalt på vanlig måte.

Som et apropos reiser mange europeere til egyptiske hoteller der det er relieffer av egyptiske guder... Etter å ha hatt en "oppvåkning" som kristen har jeg begynt å reagere veldig på slike hedenske avgudsbilder. Så hvis jeg skulle blitt plassert på et asylmottak fullt av egyptiske guder ville det definitivt vært et problem. Men jeg tror ikke det blir akkurat det samme for muslimske flyktninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...