Feltherre Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Her er 2 videoer. The Creationist Museum - Part 2 - Inside the Museum BBC report on Creationist Museum Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Sikkerhet angående neste liv er uforenlig med toleranse i dette livet. Med en gang en person tror at evigheten til seg selv og andre avhenger av religiøs tro, er alle midler tillatt. Religion er farlig. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) The Creationist Museum - Part 2 - Inside the Museum Arise Discover the garden of Truth Brilliant truth Burn the heavens of evil Burning truth Set ablaze the heavens of darkness Den musikken var forbausende passende . Endret 26. mai 2008 av haalo Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Argh! Idioti basert på løgn Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hehe, jeg sitter og diskuterer litt med joacking1337 over PM-systemet. Han prøver å overbevise meg om at Bibelen er sann, og ba meg lese denne siden med åpent sinn. Jeg gjorde det, men jeg må si det var svært vanskelig å ta det seriøst. "konklusjoner" som at fordi vi ikke har klart å bore oss inn til mantelen enda, betyr at det er et helvette, eller at fordi vi ikke har klart å måle universet enda (selv om vi HAR klart å måle det), betyr at det MÅ være en himmel. Eller ting som at Biblen må være sann fordi den forutså så mye, som at hver stjerne er unik (som sikkert er ment til å reflektere tilbake til menneskene og si at alle vi er unike, men så er ikke min tolkning av det bedre enn noen andres da ) osv. Med andre ord, god underholdning Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 De første to setningene var søte: "The Bible is not a science book, yet it is scientifically accurate. We are not aware of any scientific evidence that contradicts the Bible." Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Statements Consistent With Paleontology Dinosaurs are referred to in several Bible books. The book of Job describes two dinosaurs. One is described in chapter 40 starting at verse 15, and the other in chapter 41 starting at verse 1. Ok, la oss ta en titt: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Job 40 1 The LORD said to Job: 7 "Brace yourself like a man; I will question you, and you shall answer me. 8 "Would you discredit my justice? Would you condemn me to justify yourself? 9 Do you have an arm like God's, and can your voice thunder like his? 10 Then adorn yourself with glory and splendor, and clothe yourself in honor and majesty. 11 Unleash the fury of your wrath, look at every proud man and bring him low, 12 look at every proud man and humble him, crush the wicked where they stand. 13 Bury them all in the dust together; shroud their faces in the grave. 14 Then I myself will admit to you that your own right hand can save you. 15 "Look at the behemoth, [a][a. Job 40:15 Possibly the hippopotamus (flodhest) or the elephant] which I made along with you and which feeds on grass like an ox. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 16 What strength he has in his loins, what power in the muscles of his belly! 17 His tail sways like a cedar; the sinews of his thighs are close-knit. 18 His bones are tubes of bronze, his limbs like rods of iron. 19 He ranks first among the works of God, yet his Maker can approach him with his sword. 20 The hills bring him their produce, and all the wild animals play nearby. 21 Under the lotus plants he lies, hidden among the reeds in the marsh. 22 The lotuses conceal him in their shadow; the poplars by the stream surround him. 23 When the river rages, he is not alarmed; he is secure, though the Jordan should surge against his mouth. 24 Can anyone capture him by the eyes, [c] or trap him and pierce his nose? Job 41 1 "Can you pull in the leviathan [a][a. Job 41:1 Possibly the crocodile] with a fishhook or tie down his tongue with a rope? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 2 Can you put a cord through his nose or pierce his jaw with a hook? 3 Will he keep begging you for mercy? Will he speak to you with gentle words? 4 Will he make an agreement with you for you to take him as your slave for life? 5 Can you make a pet of him like a bird or put him on a leash for your girls? 6 Will traders barter for him? Will they divide him up among the merchants? 7 Can you fill his hide with harpoons or his head with fishing spears? 8 If you lay a hand on him, you will remember the struggle and never do it again! 9 Any hope of subduing him is false; the mere sight of him is overpowering. 10 No one is fierce enough to rouse him. Who then is able to stand against me? 11 Who has a claim against me that I must pay? Everything under heaven belongs to me. 12 "I will not fail to speak of his limbs, his strength and his graceful form. 13 Who can strip off his outer coat? Who would approach him with a bridle? 14 Who dares open the doors of his mouth, ringed about with his fearsome teeth? 15 His back has rows of shields tightly sealed together; 16 each is so close to the next that no air can pass between. 17 They are joined fast to one another; they cling together and cannot be parted. 18 His snorting throws out flashes of light; his eyes are like the rays of dawn. 19 Firebrands stream from his mouth; sparks of fire shoot out. 20 Smoke pours from his nostrils as from a boiling pot over a fire of reeds. 21 His breath sets coals ablaze, and flames dart from his mouth. 22 Strength resides in his neck; dismay goes before him. 23 The folds of his flesh are tightly joined; they are firm and immovable. 24 His chest is hard as rock, hard as a lower millstone. 25 When he rises up, the mighty are terrified; they retreat before his thrashing. 26 The sword that reaches him has no effect, nor does the spear or the dart or the javelin. 27 Iron he treats like straw and bronze like rotten wood. 28 Arrows do not make him flee; slingstones are like chaff to him. 29 A club seems to him but a piece of straw; he laughs at the rattling of the lance. 30 His undersides are jagged potsherds, leaving a trail in the mud like a threshing sledge. 31 He makes the depths churn like a boiling caldron and stirs up the sea like a pot of ointment. 32 Behind him he leaves a glistening wake; one would think the deep had white hair. 33 Nothing on earth is his equal— a creature without fear. 34 He looks down on all that are haughty; he is king over all that are proud." Og vips så har vi en dinosaur for cirka 3000 år siden. Utrolig hva de klarer å trekke opp av mytologi-hatten. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jaja. Folk er rare. Btw, jeg fant den jeg leita etter her om dagen: En fin sang. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Småartig: http://i203.photobucket.com/albums/aa74/ha...evsreligion.jpg Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Helvetes tid kan være forbi: http://k-s.no/index.php/Magasin/Leder/Står...e-for-fall.html Endret 28. mai 2008 av isbit Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Hehe, jeg sitter og diskuterer litt med joacking1337 over PM-systemet. Han prøver å overbevise meg om at Bibelen er sann, og ba meg lese denne siden med åpent sinn. Jeg gjorde det, men jeg må si det var svært vanskelig å ta det seriøst. "konklusjoner" som at fordi vi ikke har klart å bore oss inn til mantelen enda, betyr at det er et helvette, eller at fordi vi ikke har klart å måle universet enda (selv om vi HAR klart å måle det), betyr at det MÅ være en himmel. Eller ting som at Biblen må være sann fordi den forutså så mye, som at hver stjerne er unik (som sikkert er ment til å reflektere tilbake til menneskene og si at alle vi er unike, men så er ikke min tolkning av det bedre enn noen andres da ) osv. Med andre ord, god underholdning Absence of evidence is not proof of existence. Synes det er en fin tommelfingerregel å ha i bakhodet. Endret 28. mai 2008 av Marley Lenke til kommentar
eflas Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 I et av verdens mest opplyste land, må enhver arbeidende borger - uansett om den vil eller ikke - støtte spredningen av to tusen år gammelt nonsens som motstrider vitenskapen, med sine hypoteser som verken backes opp av argumenter eller bevis. Hva synes dere om dette? For de som ikke tok den, snakker jeg om prester, diakoner og biskoper m.m. Det bare måtte ut. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 I et av verdens mest opplyste land, må enhver arbeidende borger - uansett om den vil eller ikke - støtte spredningen av to tusen år gammelt nonsens som motstrider vitenskapen, med sine hypoteser som verken backes opp av argumenter eller bevis. Hva synes dere om dette? Det gjør meg sint! Virker som folk flest ikke bryr seg eller tenker over det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 eflas: Jeg liker selvsagt ikke det. Det er en statlig selvmotsigelse å samtidig støtte vitenskap, forskning og religiøst begrunnet motarbeiding av vitenskap og forskning. Å støtte en religion bør være en personlig avgjørelse og et personlig ansvar. Ikke en statlig tvangstrøye. Jeg ser med forakt på at mine skattepenger og betalte avgifter brukes til å støtte religioner jeg selv ikke vil støtte. Slipp de religiøse fri - la de få betale for sin egen hobby/livsstil selv. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Er du ateist eller mormoner med selvironi så kommer du til å like denne: http://www.freethinker.co.uk/2008/05/15/gi...r-own-medicine/ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Se filmen hos Youtube Haha Det er en animasjonsfilm som blir brukt av kreasjonister. By the way, the missing link? IT'S STILL MISSING! Dude, if we did evolve from apes, there would be an overabundance of fossiliced evidence of tranisitonal forms of species. So far? Nothing (eller Zilch som han sa) Lo godt når han sa det Det blir jo ikke mer feil. Jeg har postet den før, men igjen, AronRa, knuser påstander som dette her mye, mye bedre enn meg. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Skepsis, den Norske avleggeren av SCICOP. Her finner du nyttig lesing for å klarne hodet fra pseudovitenskap, hvordan en kan avsløre sjarlataner innen "alternativ medisin" og andre usunne saker. Endret 30. mai 2008 av Jalla Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Her er en en meget god artikkel om homøopati. Mye av artikkelen kan også sees i kontekst av vitenskap vs religion. Diluting the scientific method: Ars looks at homeopathy Lenke til kommentar
thadon Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2454438.ece Vatikanet sendte torsdag ut den mest eksplisitte bestemmelsen så langt mot ordinasjon av kvinnelige prester, melder nyhetsbyrået Reuters. I bestemmelsen, som trer i kraft med umiddelbar virkning, slås det fast at både kvinnelige prester, og mannlige prester som ordinerer kvinner, automatisk skal bannlyses fra den katolske kirke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå