KarlRoger Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Slik jeg forstår det, så er det utvidet opplæring av unger via Statskirken (eller hva den heter nå, den er likefullt offentlig finansiert), som skal være en løsning på at det ikke er greit å gi Kristendom et fortrinn i den offentlige skolen. Endret 12. oktober 2012 av KarlRoger Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Er det virkelig noen som mener at det er greit at skattepenger blir beviglet på denne måten? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Med forbehold om Poe's lov: http://www.norgeskri....no/Program.htm Vi er et politisk parti som vil gjenkristne Norge. Målet er at alle skal slutte opp om Kristus og at kristne verdier skal velsigne alle deler av samfunnet. ... Asylanter som kommer ved hjelp av raske og moderne transportmidler skal uten unntak avvises med en gang de lander på norsk jord, med unntak av enslige mindreårige. Moses sin førtiårige vandring gjennom Egypt og Sinaiørkenen skal her tjene som forbilde, og de som skal anses som reelle flyktninger eller asylanter må ta seg inn i riket til fots og ha gjort det hele veien fra hjemlandet. Asylanter utenfor Norden må ha brukt minst fire år på vandringen til Norge og ha vært iført sandaler, kappe og stav slik Moses var. ... Norge må for å sikre egen sikkerhet og suverenitet, i samarbeid med Israel utvikle egne atom-, biologiske og kjemiske våpen. Raketter utplassert i hele landet skal kunne brukes både konvensjonelt og med atomstridshoder. Atom-, biologiske og kjemiske våpen skal brukes til avskrekking og bare dersom det er strengt nødvendig, til å skade en fiende. ... Seksualundervisning avskaffes og erstattes av Bibelens fortelling om Adam og Eva i Paradiset. Alle klasserom til og med den videregående skolen skal ha et bilde av Jesus på veggen bak kateteret, samt et tilhørende skilt med teksten «Han er veien, sannheten og livet». Alle skoledager i grunnskolen skal startes med synging av Fedrelandssalmen, i stående tilstand vendt mot Jesusbildet. KRL tas bort og erstattes av det gamle kristendomsfaget. Kreasjonismen skal ha en like stor plass som evolusjonslæren i alle fag der emnet er aktuelt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Ja, de veldig sjarmerende og mest til å skratte av, men så lurer det seg inn en liten tvil: hvor mange er det egentlig som støtter et slikt program? Det ble vel ikke en særlig suksess, det stuntet de foretok seg på fjaseboka for å skape blest om tiltaket. Det var jo endel tvangsinnmeldt som ble litt irritert. Jeg tok like godt å søkte meg til den gruppen, så får man se på hva de holder på med etter hvert. Endret 17. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Tja.. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kristen-gruppe-misbruker-kjendiser-2734860.html http://bjornolav.blogspot.no/2012/09/magnar-tanem-og-norges-kristne-driver.html Fungrende leder for gruppen virker ikke som den mest sympatiske karen, men at det eksisterer en del av disse ekstreme kristne, det finnes det vel liten tvil om: http://www.nyhetsspeilet.no/author/jarle/ 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Tja.. Fungrende leder for gruppen virker ikke som den mest sympatiske karen, men at det eksisterer en del av disse ekstreme kristne, det finnes det vel liten tvil om: Nei, han virker ikke å være særlig å be på kaffe. Jeg for min del blir mer og mer forbauset (jepp, ser ikke bort fra at man har sovet litt for godt på velferdsputa de siste tiåra) når man etter sjokket 22/7, skjønte at verdens beste land ikke nødvendigvis produserer verdens beste mennesker ... Og at det man tror er medtroende som så klart forholder seg til kun det gode i budskapene, viser seg å ikke stemme, men at en god del ser ut til å dyrke langt mørker sider av menneskesinnet og troen. Det er vel ikke for ingenting at man selv har motvilje for såkalt "organisert religionsutøvelse". Men en Gud i bakhånden, og som fungerer som den perfekte "silent partner", er det bare å tilsette en dose karisma og en glatt tunge samt en fin visjon, så er det bare å sette igang med jævelskapet i gudenes navn. Jeg skjønner godt hvorfor noen hater religioner Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Tja.. http://www.bt.no/nyh...er-2734860.html http://bjornolav.blo...tne-driver.html Fungrende leder for gruppen virker ikke som den mest sympatiske karen, men at det eksisterer en del av disse ekstreme kristne, det finnes det vel liten tvil om: http://www.nyhetsspe...o/author/jarle/ For en forbanna idiot. Helt utrolig at man altså kan legge til folk på en fb gruppe uten at personen har gitt dem tillatelse på forhånd. Er glad jeg har holdt meg unna skjiten i åresvis. @PencilCase: Jepp, kan ikke si så mye varmt om div. religioner gitt, dog det er idioter som Tanem som virkelig gir kristendommen et dårlig navn. 1 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ville bare dele denne flotte beskrivelsen fra en bruker på et annet forum om hvorfor filosofi er så verdifult: I enjoy the rigor and inquisitiveness of philosophy. Many of the initial questions that concern philosophers are familiar to most people, as we've all thought about issues of ethics, metaphysics, and epistemology; what turns that initial question into good philosophy is the dogged manner in which the question is explored, analyzed, critiqued, formalized, defended, compared, and put into context. More generally, studying philosophy, at it's best, allows you to say your way through the morass. You don't always end up with a clear answer, but you do end up with specifying precisely what the options are, what motivates the various options, and where the real conflict lies. I also thoroughly enjoy learning the origin of the ideas that have come to pervade contemporary culture. You hear a lot of people talk of “rights,” “knowledge,” “reasons,” or “science.” But what's often missing from most people's understanding of these terms is the hard-fought historical and philosophical battles that went into getting us the meaning of these sorts of terms. In doing philosophy, you 1) come to see how and why we think the way we do, 2) what we take for granted, and 3) how and why we might begin to think differently. Finally, and just generally, doing philosophy teaches you how to entertain ideas without responding in a sort of knee-jerk way. I think it's very valuable to be able have your most cherished beliefs called into question without getting offended. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Dette er verre en islam: http://www.norgeskri....no/Program.htm Deres asylpolitikk: "Asylanter som kommer ved hjelp av raske og moderne transportmidler skal uten unntak avvises med en gang de lander på norsk jord, med unntak av enslige mindreårige. Moses sin førtiårige vandring gjennom Egypt og Sinaiørkenen skal her tjene som forbilde, og de som skal anses som reelle flyktninger eller asylanter må ta seg inn i riket til fots og ha gjort det hele veien fra hjemlandet. Asylanter utenfor Norden må ha brukt minst fire år på vandringen til Norge og ha vært iført sandaler, kappe og stav slik Moses var.Konvertering til kristendom eller andre religioner skal ikke være et selvstendig grunnlag for å få innvilget opphold i landet." Mange andre godbiter der også. Om kriminelle utlendinger (rasistisk politikk) Vi vil automatisk utvise alle utenlandske statsborgere som begår kriminalitet, uansett handlingens art og størrelse. Utenlandske statsborgere (uten hjemland) må sone i egne fengsler eller straffeinstitusjoner med langt lågere standard enn det generelle. Disse skal deporteres til etantatt eller naturlig hjemland så raskt det er praktisk mulig. Dersom ingen land vil ta i mot dem skal de sendes til et internasjonalt ingenmannsland, f.eks. Sahara eller Nordpolen. De får en boks med fiskeboller, en genser og en tollekniv med seg i slike situasjoner. Endret 23. oktober 2012 av turbonello 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Bare denne første linja er skremmende nok. "Menneskelivet er hellig, ukrenkelig og skapt av Gud. Derfor kan bare Gud gi og ta menneskeliv". Gud spiller etter andre regler, og Gud gjør med moral hva andre gjør uten, selv om de gjør akkurat det samme. Dvs., moral har ikke noe med hva som er rett og galt å gjøre. Gud er diktator, hva Gud sier at du skal gjøre er det eneste som gjelder. Og selvsagt så er det disse "utvalgte" som finner på hva Gud sier. Edit: Det er også vanskelig å ta de seriøst når de kommer med slikt som "Seksualundervisning avskaffes og erstattes av Bibelens fortelling om Adam og Eva i Paradiset". Troll og rettroende kan fort se svært like ut. Endret 23. oktober 2012 av KarlRoger 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Her er mer: "Alle innvandrere til Norge skal uten unntak la seg integrere i det norske samfunn og respektere norske lover og fundamentale skikker. Statsborgerskap skal baseres på minimum ti års botid i riket og en kunnskapstest om Norges grunnlov, Bibelen og Snorres kongesagaer må bestås før det gis. Det skal være minimum tusen spørsmål i kunnskapstesten, og alle svar må være riktige for å få norsk statsborgerskap. Alle må i tillegg kunne deklamere Henrik Ibsens dikt «Terje Vigen» utenat i løpet av femten minutter før norsk pass utstedes. Ingen kan oppholde seg mer enn ti år i riket uten å bli statsborger. De som nektes statsborgerskap utvises. Kriminalitet, støtte til terrororganisasjoner og motarbeidelse av det norske politiske systemet skal uten unntak føre til øyeblikkelig utvisning fra landet. Spredning av islamisme skal være et selvstendig grunnlag for utvisning og nektelse av statsborgerrettigheter. Praktisering av sharialover skal være grunnlag for å miste rett til stønader, opphold i riket og statsborgerskap." Det står skrevet så varmt om religionsfrihet.. Men her blir den tydeligvis borte. Lurer egentlig hvor lav IQ man må ha for å skrive ned så mye idiotiske tanker og ideer... Er dette bare tull, eller tror forfatteren på dette selv? Jeg sier bare Fyyyyyyyyyyyyfaen så ufattelig dum i hodet det er mulig å bli!!! 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Jeg tipper "Norges Kristne" aldri får mer enn et 2-sifret antall stemmer eller underskrifter og dermed aldri kan stille til hverken stortingsvalg eller kommunevalg. Og godt er det. Jeg føler litt ambivalens til dette "partiet". På den ene siden skammer jeg meg over å ha sånne medborgere, på den andre siden er det morsomt å få underholdning av så klinn kokos sprøe klovner. Det er i hvert fall morsomt så lenge de ikke uttrykker sympati for A.B. Breivik. De trår vel klokelig litt varsomt på det området noen år til. Redigert: Ved nærmere ettertanke, kan dette partiet være ironi? Det vil i så fall være en genial karikatur til skrekk og advarsel for de som måtte være på leting etter et supernasjonalistisk religiøst parti. Endret 24. oktober 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ny forskning tyder på at Jesus var gift. Nå kommer sikkert de kristne til å angripe og fornekte det minst like mye som Judas-evangeliet. Det er direkte komisk å observere religiøse sin febrilske motstand mot ny kunnskap. Motstanden ser i dette tilfellet ut til å være berettiget, teksten er mest sannsynlig forfalsket. Kilder: http://www.guardian....us-wife-forgery http://www.guardian....ypo?INTCMP=SRCH 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Ny forskning tyder på at Jesus var gift. Nå kommer sikkert de kristne til å angripe og fornekte det minst like mye som Judas-evangeliet. Det er direkte komisk å observere religiøse sin febrilske motstand mot ny kunnskap. Motstanden ser i dette tilfellet ut til å være berettiget, teksten er mest sannsynlig forfalsket. Kilder: http://www.guardian....us-wife-forgery http://www.guardian....ypo?INTCMP=SRCH Å ta slike bøker seriøst eller "som ny kunnskap" ville være det samme som å ta Da Vinci boken seriøst. Endret 27. oktober 2012 av IHS Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Å ta slike bøker seriøst eller "som ny kunnskap" ville være det samme som å ta Da Vinci boken seriøst. Eller bibelen og koranen.... 1 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg tipper "Norges Kristne" aldri får mer enn et 2-sifret antall stemmer eller underskrifter og dermed aldri kan stille til hverken stortingsvalg eller kommunevalg. Og godt er det. Jeg føler litt ambivalens til dette "partiet". På den ene siden skammer jeg meg over å ha sånne medborgere, på den andre siden er det morsomt å få underholdning av så klinn kokos sprøe klovner. Det er i hvert fall morsomt så lenge de ikke uttrykker sympati for A.B. Breivik. De trår vel klokelig litt varsomt på det området noen år til. Redigert: Ved nærmere ettertanke, kan dette partiet være ironi? Det vil i så fall være en genial karikatur til skrekk og advarsel for de som måtte være på leting etter et supernasjonalistisk religiøst parti. Haha, det er litt sånn man tenker når man leser de rådene til ungdom fra vigrid. Vet ikke helt om man skal le eller gråte, klovner er de uansett. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Nå hevder en dansk teolog at miljøtankegang springer ut av religion, blant annet med en mellom linjene- referanse til Noahs ark og vår omsorg for dyre og plantearter som ikke har kommersielle nytteverdi. Han har til og med fått spalteplass hos forskning.no. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg hater religion Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg kan ikke fordra uansvarlige foreldre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå