cuadro Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det er bare det klassiske IHS-skriket: "JEEEEEG er den som leser Bibelen riktig her!!!" 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Kristen buktaler planla pedofilt kannibaldrap Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Kristen buktaler planla pedofilt kannibaldrap Har aldri sett ateister gjøre slikt! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Kristen buktaler planla pedofilt kannibaldrap Har aldri sett ateister gjøre slikt! Det er vel fordi forskrudde mennesker som regel er religiøse. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det som er så artig med religion er at alle kommer til å brenne uansett hva man tror på eller ikke tror på. La meg sitere Rage Against the Machine: "Burn, burn, yes ya gonna burn Burn, burn, yes ya gonna burn Burn, burn, yes ya gonna burn Burn, burn, yes ya gonna burn" Hva mener han med dette tenker du? Vel det er ganke enkelt. Alle religioner vil at du bare skal tro på deres egen Gud og ingen andre. Så er du kristen tror du på Gud og ikke på Allah. På den måten kommer du til himmelen. Men siden du ikke er muslim sender Allah deg rett ned. Da er det håpløst uansett. Alle vantro skal jo ikke spares. Er du så glup at du ikke tror på noe av disse eventyrene hjelper heller ikke det. Poenget er at du ikke tror på deres Gud og kommer da til helvete. Og det går i hvert fall ikke ann å sikre seg ved å dyrke alle Gudene/religionene samtidig fordi: Du skal ikke ha flere guder enn meg. Gud og Allah er samme Gud.Forskjellen på kristne og muslimer er att muslimene lever etter gamle testamentet..øye for øye osv.Men Allah betyr Gud..så vet du det. Og du og dine likesinnede ser ut til å gripe muligheten til å ha noe å henge hetsen på Du oppfatter det som hets? Ja, og det gjør jeg med. Vell, jeg oppfater det som en skam at mine artsfrender kan være så til de grader innesnødd i toppetasjen som JV medlemmer (og andre ukritisk religiøse). Her driver noen av oss å pønsker ut universets opprinelse, eksperimenterer og knuser partikkler for å finne årntlige svar på spørsmålene. Mens andre sitter og dikter opp forklaringer på det ene og det andre, og forer ungene sine med denne tankegiften. Det eneste de fortjener er hets. På samme måte som Kommunismen, Islam, Nazismen, Westboro Baptist Church og andre idioter med helt forkastelige livssyn fortjener latterliggjørelse og hets. Det er ikke en eneste fornuftig tanke i det de presenterer. Man kan ikke komme å kreve respekt uten å vise det. Tanke gift går dessverre begge veier? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Så i dag er det 982 år siden kadaveret til Olav Digre kristnet landet. Har fortsatt en del stats-kirke bånd å bli kvitt før 1000-års jubileet, men vi er i det minste på veg. 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Kristen buktaler planla pedofilt kannibaldrap Har aldri sett ateister gjøre slikt! Det er vel fordi forskrudde mennesker som regel er religiøse. Har hørt jeg att de mest forvridde stemmer Venstre Kristen buktaler planla pedofilt kannibaldrap Har aldri sett ateister gjøre slikt! Nei de voldtar damer hjem fra byen de... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gud og Allah er samme Gud I utgangspunktet ja. Både kristendom og islam har lånt den jødiske krigerguden YAHWE, som var en av en drøss med guder som jødene trodde på før de satset alt på en gud, krigerguden, for å få krigslykken med seg. Før det hadde de en hel haug med guder, akkurat som de fleste natur religioner har i dag. Men jødene er som kjent ikke et fredelig folk og det gjenspeiler også valget deres av gud... Forskjellen på kristne og muslimer er att muslimene lever etter gamle testamentet..øye for øye osv.Men Allah betyr Gud..så vet du det. Feil.Muslimene har sin egen bok, koranen, som riktignok har stjålet mye fra jødenes toran (kristne GT), men det er ikke den de følger nei. De tror de følger røret til deres barnebrud gale profet, men det er det ingen som vet, for den profeten skrev ikke et eneste ord selv, så siden koranen ble nedskrevet en stund etter muhammeds død så er det neimen ikke godt å si hva han sa og ikke sa, da det meste er basert på rykter, sladder og fritt etter hukommelsen... Så vet du det. Muslimer er ikke bare en avart av kristendom, men en egen avart som har lånt den jødiske krigsguden yahwe, som denne barnebrudsgale, epelepsidale profeten lagde sin egen arabiske versjon av "kristendom" på, da kristendom slettes ikke appelerte til arabiske barbarer og de trengte å lage sitt egen religion som sto til barbariet de fremdeles holder i hevd i arabiske land og det har de fått i koranen og islam. En religion som sårt trenger en reformering da den rett og slett ikke lenger er forenelig med seg selv en gang grunnet oppfordringer til vold og grusomheter for å ære og tilbe den påståtte allaah/YAHWE... Kristendom har vært igjennom en modernisering, hvis ikke hadde ikke den heller vært forenelig med verdiene vi har i dag... Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gud og Allah er samme Gud I utgangspunktet ja. Både kristendom og islam har lånt den jødiske krigerguden YAHWE, som var en av en drøss med guder som jødene trodde på før de satset alt på en gud, krigerguden, for å få krigslykken med seg. Før det hadde de en hel haug med guder, akkurat som de fleste natur religioner har i dag. Men jødene er som kjent ikke et fredelig folk og det gjenspeiler også valget deres av gud... Forskjellen på kristne og muslimer er att muslimene lever etter gamle testamentet..øye for øye osv.Men Allah betyr Gud..så vet du det. Feil.Muslimene har sin egen bok, koranen, som riktignok har stjålet mye fra jødenes toran (kristne GT), men det er ikke den de følger nei. De tror de følger røret til deres barnebrud gale profet, men det er det ingen som vet, for den profeten skrev ikke et eneste ord selv, så siden koranen ble nedskrevet en stund etter muhammeds død så er det neimen ikke godt å si hva han sa og ikke sa, da det meste er basert på rykter, sladder og fritt etter hukommelsen... Så vet du det. Muslimer er ikke bare en avart av kristendom, men en egen avart som har lånt den jødiske krigsguden yahwe, som denne barnebrudsgale, epelepsidale profeten lagde sin egen arabiske versjon av "kristendom" på, da kristendom slettes ikke appelerte til arabiske barbarer og de trengte å lage sitt egen religion som sto til barbariet de fremdeles holder i hevd i arabiske land og det har de fått i koranen og islam. En religion som sårt trenger en reformering da den rett og slett ikke lenger er forenelig med seg selv en gang grunnet oppfordringer til vold og grusomheter for å ære og tilbe den påståtte allaah/YAHWE... Kristendom har vært igjennom en modernisering, hvis ikke hadde ikke den heller vært forenelig med verdiene vi har i dag... Litt på side linjen kanskje dette,men han som i følge bibelen hjalp Jesus med å bære korset,her tror da muslimene att han også tok plassen til Jesus på korset...og jeg har studert teologi.Kristendommen har ikke vært gjennom en modernisering,den er bare nye oversettellser som gjør att den blir mer forstålig å lese for oss i ett moderne samfunn.Men det står akkurat det samme i den nyeste som den først,bare brukt/byttet ut ord som er up to date;) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 .Kristendommen har ikke vært gjennom en modernisering Det har du helt rett i, for det som står der har jo alltid stått der i samme form, men andre ord... Det jeg mente var at kristendommen har vært utsatt for renesansen og opplysnings tid der den har blitt ufarliggjort i langt større grad enn hva tilfellet er med islam. Folk sluttet rett og slett å tilbe gud i alt og intet hele tiden og satte andre, mer verdifulle verdier foran denne høyst imaginære gudens evindelige ære og tilbedelses krav. Mennesket som individ ble løftet frem og der er ikke islam på langt nær enda, da menneskeliv i islam ikke er vært mer enn påstandene til denne guden de tror på.... Opplysnings tiden umyndiggjorde kristendommen, men kristendom inneholder like mye dritt som før opplysning og renesansetiden, det er bare det at ingen tar dritten alvorlig lenger.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Litt på side linjen kanskje dette,men han som i følge bibelen hjalp Jesus med å bære korset,her tror da muslimene att han også tok plassen til Jesus på korset...og jeg har studert teologi.... For dem som ikke skjønte det, så er dette et av muslimenes forklaringer på hvordan det har seg at Jesus Kristus ble observert i dagene etter sin død på korset. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Kristen buktaler planla pedofilt kannibaldrap Har aldri sett ateister gjøre slikt! Det er vel fordi forskrudde mennesker som regel er religiøse. Har hørt jeg att de mest forvridde stemmer Venstre ja, forvridde ja. I en radikal retning. Men de forskrudde er som regel religiøse. Er du religiøs? Siden du forsøkte å dytte over galskapen på Venstremedlemmer og venstrevelgere mener jeg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Nordlys: Prest anmeldte organist for demonangrep 2 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg visste ikke at "tidligere liv" var en del av kristen teologi. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg visste ikke at "tidligere liv" var en del av kristen teologi. For ikke å snakke om at de forlyster seg med "jodling" ...? - Det er trasig å bli behandlet slik etter å ha sittet på den orgelkrakken og jodlet sammen med dem i 20 år. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 For ikke å snakke om at de forlyster seg med "jodling" ...? Jeg håper at de jodler i tunger. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Litt på side linjen kanskje dette,men han som i følge bibelen hjalp Jesus med å bære korset,her tror da muslimene att han også tok plassen til Jesus på korset...og jeg har studert teologi[..] Men ikke historievitenskap, ser jeg. Dette er tull fra ende til annen. Også utsagnet ditt om at det "står det samme i den gamle og den nye, bare med litt nyere ord". 2 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Definitivt. Slike uttalelser fra en som påberoper seg å ha studert teologi, er intet mindre enn oppsiktsvekkende. I tillegg kan man jo si at kristendom, slik den praktiseres av majoriteten, har gjennomgått en modernisering - de færreste kristne tror jo på å drepe folk som ikke overholder sabbaten, f.eks. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 I tillegg kan man jo si at kristendom, slik den praktiseres av majoriteten, har gjennomgått en modernisering - de færreste kristne tror jo på å drepe folk som ikke overholder sabbaten, f.eks. Veel, her er de litt plukk og kast, da en stor del av de kristne hater homofile uten helt å ha tenk gjennom hvorfor mens de lar kvinner med mer enn et stoff i klærne, noe gud også har utlovet dødsdom over, gå fritt rundt uten å nevne de med et ord... Så problemet er vel mer at de aaller fleste kristne aldri har lest boka de tror på.... Og i hvertfall ikke analysert hvorfor de her har plukket ut en ting mens da har latt annet være... selv om det står så og si på samme side i bibelen... Men igjen dukker jo ærligheten til slike mennesker opp, for hvor ærlige er de egentlig når de plukker noe mens de lar annet være...? 1 Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det skremmer meg at folk nøyer seg med å bare se på kristne. For vi er ikke representative for Gud, det er det bare et menneske som var. Vil du vite hvem Gud er må du se på Jesus. En Gud som 'flekser musklene' ved å ofre sitt liv for menneskene som drepte Ham. Jeg skjønner at det er mye som virker ulogisk, og jeg kan ofte dra meg i håret når jeg leser i Bibelen selv. Likevel må jeg holde fast ved det som jeg vet at er sant. Det historiske grunnlaget for Jesus er ikke til å overkjøre og evangeliene er av en slik natur at det umulig kunne vært oppdiktet. Og Gud virker, prøv å søk han så vil Han ta imot hvemsomhelst tIl og med meg og da er det håp for alle. Er det mye jeg ikke forstår? ja, er det ok å ikke forstå alt, ja. Om jeg hadde forstått Gud hadde han tross alt ikke vært så stor likevell. Jeg ville prøvd å heller spørre hvilke ting er det som virkelig utelukker den kristne tro? Det at Jesus ikke var den han sa han var det er fundamentet. Kan du motbevise dette kan du motbevise den kristne Gud. Ellers er det ikke noe argument som holder.. Og det hadde vært helt tull å opprettholde alle tingene fra den gamle pakt som ble 'rent' da Jesus kom. Da hadde alle oss hedninger vært ufrelsbare.. men Gud viste at vi ikke var det ved å sende den hellige ånd også til hedningene og å sende Peter til Kornelius som ble den første frelste 'hedningen'. Og jeg har så visst fått flere bønnesvar så vi er nok ikke utav rekkevidde.. det vil si ingen. Og her er det ikke forskjell på noen ikke deg og ikke meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå