Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Kanskje er noen her alene i jula, men jeg vil bare gi en liten trøst om at (og det sier jeg ikke kun for å trøste) at Gud eksisterer virkelig, imot alle odds, imot logikkens navn, og jeg er overbevisst om at alle 'grener' som peker imot er bare en del av forutsetningene for hans mystiske natur.

 

Det er litt moro det at når Gud faktisk ER mystisk, så tar folk Gud for å ikke eksistere, men når folk innbiller seg mystikk, så forventer de i det minste å få snusen av bitte litt sannhet.

 

SANNHETEN ER, at alle disse tingene som peker imot Gud i vitenskapens navn, disse tinngene ER hva som definerer guds mysterium. :cool:

 

De fleste ateister her inne tar kristne for å være idioter, det har jeg selv gjort, men der fins de av oss som har hatt nærkontakt med Gud, og noen svært få av oss har i tillegg fått empirisk bevis for guds eksistens, det har jeg også fått, fysisk bevis, over 300 bevis tilsammen på en periode på 3 uker. Disse bevisens har jeg enda, og for alle de som er alene i jula, så skal du vite, (Jeg VET) at Gud er der hos deg, han sitter "rett bak nakken din".

 

Dette kommer fra en long-time ateist, uten interesser for kristendom, jeg gjør dette utelukkende fordi jeg følger sannheten hvor enn den går. Utelukkende.

 

Er du alene i jula så vit at Gud er der. Det betyr ikke at "han liksom er der", han er virkelig hos deg, hvis du skjønner hva jeg sier, en ting jeg har lært meg er at han virkelig er allestedsnærværende, dvs han har 24 timer i døgnet å bruke på deg. I bibelen står det at han er med oss hele tiden til det siste.

 

Og når jeg sier at han er der hos deg, så BETYR det at han er hos deg hvert sekund, han er våken, han ser deg, det er ikke en sovende Gud som er hos deg.

 

God jul :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen er alene i julen, vit at det ikke finnes noen gud eller annet overnaturlig-vesen som kan redde deg fra dette, å tro vil ikke føre til noe annet enn skuffelse.

 

Løsningen er heller å gå ut og fikse dette, oppsøk familie/venner om du har dette, om du ikke har det se om det er et sosialt sted som har åpent hvor du kan være i nærheten av andre!

Ikke hør på disse religiøse tullingene som prøver å lure deg til å sitte alene julaften og "håpe", det er ikke noen ånd i lampen som vil gi deg 3 ønsker, dette må du ordne selv!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De fleste ateister her inne tar kristne for å være idioter, det har jeg selv gjort, men der fins de av oss som har hatt nærkontakt med Gud, og noen svært få av oss har i tillegg fått empirisk bevis for guds eksistens, det har jeg også fått, fysisk bevis, over 300 bevis tilsammen på en periode på 3 uker. Disse bevisens har jeg enda, og for alle de som er alene i jula, så skal du vite, (Jeg VET) at Gud er der hos deg, han sitter "rett bak nakken din".

Du har fysiske beviser for at Gud eksisterer?

Om dette stemmer kan du revolusjonere verden og vitenskapen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste ateister her inne tar kristne for å være idioter, det har jeg selv gjort, men der fins de av oss som har hatt nærkontakt med Gud, og noen svært få av oss har i tillegg fått empirisk bevis for guds eksistens, det har jeg også fått, fysisk bevis, over 300 bevis tilsammen på en periode på 3 uker. Disse bevisens har jeg enda, og for alle de som er alene i jula, så skal du vite, (Jeg VET) at Gud er der hos deg, han sitter "rett bak nakken din".

Du har fysiske beviser for at Gud eksisterer?

Om dette stemmer kan du revolusjonere verden og vitenskapen...

 

Hehe, regner med det er noe sånt som "Jeg ba til gud om å vinne i lotto, og jammen så vant jeg 300 kroner! Gud eksisterer! Jeg har 300 fysiske beviser nå når jeg har tatt ut 300 kronestykker i banken."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over denne skikkelig interessante dokumenteren om "det hinduistiske universet": http://science.discovery.com/videos/wonders-of-the-universe-hindu-faith.html

 

Wonders of the Universe: Hindu Faith

Ja nei, det er ikke stjerner som har skapt livet på jorden.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Formation_and_evolution_of_the_Solar_System

 

Ouch.

Står ingen ting om at stjerner har skapt livet på jorden i den Wikipedia artikelen, Myagos

Lenke til kommentar

Kom over denne skikkelig interessante dokumenteren om "det hinduistiske universet": http://science.discovery.com/videos/wonders-of-the-universe-hindu-faith.html

 

Wonders of the Universe: Hindu Faith

Ja nei, det er ikke stjerner som har skapt livet på jorden.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Formation_and_evolution_of_the_Solar_System

 

Ouch.

Står ingen ting om at stjerner har skapt livet på jorden i den Wikipedia artikelen, Myagos

Det står ingenting om at de ikke har det, så dersom du mener at stjerner ikke har skapt livet på jorden, så må du motbevise det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det står ingenting om at de ikke har det, så dersom du mener at stjerner ikke har skapt livet på jorden, så må du motbevise det!

Stjernene er for langt unna jorden.

Solvinder er enorme mengder energi som treffer jorden hver eneste dag. De er så kraftige at de kan slå ut hele kraftnettverk på jorden. Så hvordan kan de da være for langt unna til å lage liv, når de tydeligvis når helt ut hit?

Lenke til kommentar

Er du alene i jula så vit at Gud er der. Det betyr ikke at "han liksom er der", han er virkelig hos deg, hvis du skjønner hva jeg sier, en ting jeg har lært meg er at han virkelig er allestedsnærværende, dvs han har 24 timer i døgnet å bruke på deg. I bibelen står det at han er med oss hele tiden til det siste.

 

Og når jeg sier at han er der hos deg, så BETYR det at han er hos deg hvert sekund, han er våken, han ser deg, det er ikke en sovende Gud som er hos deg.

 

God jul

 

Og om man ikke har noen tro på den heller tynnslitte troverdigheten til den kristne/jødiske/islamske guden kan en bare putte inn ting som passer der isteden.

 

For det har ikke med OM gud/bestemor/eventyrfigur faktisk ER der, det er innbildningen du lager i hodet ditt som teller!! Til flinkere du er til å kaste din egen integritet ut av vinduet til flinkere er du til å lage slike innbildninger oppe i hodet ditt og til flinkere blir du til å tro på dem...

 

Med andre ord, hvis du bare kaster ditt intelekt ut av vinduet så er det mye lettere å innbille seg slike eventyr fantasier om alt mulig rart... Du trenger faktisk ikke å være alene engang, du finner sikkert en forsamling som sitter og innbiller seg nogenlunde det samme som deg oppe i hodene sine, så her er det bare å velge og vrake.... Kravet er å kaste ditt eget intellekt og din kritiske sans ut av vinduet først...

 

 

Og nei, det er ingen som har påstått at religiøse/kristne er idioter.... Kun at de er fryktelig uærlige når det kommer til grunnlaget som de tror på.... En trenger ikke å være idiot for å oppnå det, men det hjelper sikkert....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da hadde jeg rett igjen, IHS. ;)

Og de fleste her er enige!

:)

 

Jeg tror du snart vil innse at fakta aldri har vært noe IHS bryr seg særlig om, så lenge det ikke passer inn i hans lille eventyrboble.

Sant. Jeg har vel innsett det, egentlig. Det er i alle fall vanskelig å trenge igjennom denne tykke boblen han har dyrket frem.

Han har en kristen motstandskraft som jeg vil tro er umulig for fornuften å trenge igjennom. Men vi må ikke gi opp, ikke enda i alle fall :):p

Lenke til kommentar

Da hadde jeg rett igjen, IHS. ;)

Og de fleste her er enige!

:)

Rett i hva ?

Hva var det vi snakket om?

Jeg tror det var det at stjerna som er nærmest oss, var mer på å skape oss, og at vi hadde ikke blitt til dersom ikke solen hadde eksistert. Sola (Stjerna som er nærmest oss) er en direkte årsak til livet på jorda. Siden sola er en stjerne, så er vi skapt av en stjerne... Ikke uten hjelp av andre faktorer naturligvis, men den skapte oss... :) Og ved juletider kan man feire at solen "snur" og at vi atter igjen går mot lysere tider, som jo var det den opprinnelige julefeiringen gikk ut på i utgangspunktet, lenge før de kristne kom med sin Jesus og mange av oss glemte hvorfor vi faktisk fra gammelt av faktisk feiret julen.. =)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...