Zepticon Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 IslamNet og dødsstraff Disse har begynt å skremme meg. Dette tilsvarer kristne svovelpredikanter. De er misjonerende, tar ibruk propaganda og pseudovitenskap for å overumple uvitende forbipasserende. De har en fundamentalistisk tro på seg selv og sin sak. Kan trekke helt klare paralleller til politiske ideologier, deriblandt en liten mann med bart. Men jeg er reddere for religiøse (både evangelister og muslimer) enn politisk ekstremisme. Religiøse har i endra mindre grad ansvar for sine handlinger, de jobber for gud. Fysjom! 4 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 Dawkins-debatten på UiO var helt konge. Bra humor, flinke folk. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 Var du der? Jeg fulgte med på web, men uheldigvis stoppet det hele opp 15 minutter inn i Hadlys presentasjon (og startet igjen først et lite stykke inn i Q&A), og så gikk brannalarmen her på bygget pga en kokk hadde svidd en kylling Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 Dawkins-debatten på UiO var helt konge. Bra humor, flinke folk. Kan man se opptak noe sted? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 Var du der? Jeg fulgte med på web, men uheldigvis stoppet det hele opp 15 minutter inn i Hadlys presentasjon (og startet igjen først et lite stykke inn i Q&A), og så gikk brannalarmen her på bygget pga en kokk hadde svidd en kylling Jepp, jeg var der. God stemning. Dawkins-debatten på UiO var helt konge. Bra humor, flinke folk. Kan man se opptak noe sted? Det var live stream på internett, men nå - nei. Men det var en kar som sto og filmet midt i salen, med ganske high tech utstyr. Det kommer nok som en video enten fra UiO eller C.E.E.S Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 For interesserte, Richard Dawkins holder foredrag på blindern i morgen! http://www.cees.uio.no/calendar/open-events/kristine-bonnevie-lectures/2011/ Wow! Takk! Dette skal jeg definitivt få med meg. Ah.. Derfor det er så stille på forumet nå? Dette må jeg få med meg! =) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Noen som hører på NRK P2 Verdibørsen her? På den siste podcasten snakker Asbjørn Dyrendal om konspirasjonsteorier, og det synes jeg varr svært aktuelt i forhold til enkelte brukere her på forumet. Jeg synes han er en fenomenal fyr som har lært seg svært mye innen religion. http://podkast.nrk.no/program/verdiboersen.rss Det som er behagelig med Verdibørsen er at de har debatter uten de værste skrullingene som anonyme forum kan tilby. Desverre er det også noen som er så moderate at de beskrev den amerikanske prestens koran-brenningen som en grusom handling. Endret 2. september 2011 av Abigor 3 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. september 2011 Rapporter Del Skrevet 2. september 2011 Noen som hører på NRK P2 Verdibørsen her? På den siste podcasten snakker Asbjørn Dyrendal om konspirasjonsteorier, og det synes jeg varr svært aktuelt i forhold til enkelte brukere her på forumet. Jeg synes han er en fenomenal fyr som har lært seg svært mye innen religion. http://podkast.nrk.no/program/verdiboersen.rss Det som er behagelig med Verdibørsen er at de har debatter uten de værste skrullingene som anonyme forum kan tilby. Desverre er det også noen som er så moderate at de beskrev den amerikanske prestens koran-brenningen som en grusom handling. Pleier ikke høre på det. Men hører på når noen lenker til noe interessant. Hører på klippet nå Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 3. september 2011 Rapporter Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Stephen Hawking Physics disproves Godhttp://www.youtube.com/watch?v=iakXJd05Kos&feature=related http://youtu.be/Ilh7yEOSd_I Endret 3. september 2011 av turbonello 2 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. september 2011 Rapporter Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Hmm, første video, presten mer eller mindre sier, Gud er konklusjonen, alt vi finner er hans verk. Basert på ingenting, som vanlig. Jeg ser heller ikke poenget med Hawkings konklusjon, et slikt utsagn gir religion for mye "credit", vi trenger ikke gå så langt, forskerne skal ikke motbevise religion, den har ennå ikke blitt bevist. Det er også tull å blande tro og teori. Andre video var mer interessant, selv om jeg tror slike selvmordsangrep så er de ytterst færreste typen "jeg har det for gøy, dette er imot min religion/livssyn". Den mest brukte grunnen er etter min mening, en blanding mellom religion og vestens utenrikspolitikk. Jeg syns Gunfreak hadde en god sitat på akkurat dette i sin signatur, skal se om jeg finner den. Edit: fant ikke sitatet likevel, men takk for at du delte! Endret 3. september 2011 av amir90 waits for alice 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 3. september 2011 Rapporter Del Skrevet 3. september 2011 Bare kom over det, og tenkte at det sikkert er litt interessant for andre også. ...Ja, veit, det finnes bedre videoer der ute! Som i større grad kan møte religion på en bedre måte enn her... 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. september 2011 Rapporter Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Episk.... Blås i den trege starten, den er awsome EDIT: kansje poste linken lol Endret 4. september 2011 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 4. september 2011 Rapporter Del Skrevet 4. september 2011 Dawkins-debatten på UiO var helt konge. Bra humor, flinke folk. Kan man se opptak noe sted? Her : The Kristine Bonnevie Lecture on Evolutionary Biology for 2011 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. september 2011 Rapporter Del Skrevet 5. september 2011 William Lane Craig vs. Richard Dawkins - Purpose? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 5. september 2011 Rapporter Del Skrevet 5. september 2011 William Lane Craig ja, "bare tenk hvis Gud eksisterer, tenk hvis det viser seg at han eksisterer, ja, da har dere mistet muligheten og er da nødt å betale den "ultimate price"". Logikk funker ikke, konklusjonen din er basert på vrøl, og da bruker man frykt for å få tilhengere, godt jobbet Wiliam, religion i et nøtteskall. Han er en idiot, han kommer vel til å bruke den gode gamle (oppbrukte) argumentet at vi mennesker ikke har en absolutt moral og da er alt lov. Mord er lov, voldtekt er lov. Jeg syns dette er passende: Ignorant men raise questions that wise men answered a thousand years ago Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. september 2011 Rapporter Del Skrevet 5. september 2011 William Lane Craig ja, "bare tenk hvis Gud eksisterer, tenk hvis det viser seg at han eksisterer, ja, da har dere mistet muligheten og er da nødt å betale den "ultimate price"". Logikk funker ikke, konklusjonen din er basert på vrøl, og da bruker man frykt for å få tilhengere, godt jobbet Wiliam, religion i et nøtteskall. Han er en idiot, han kommer vel til å bruke den gode gamle (oppbrukte) argumentet at vi mennesker ikke har en absolutt moral og da er alt lov. Mord er lov, voldtekt er lov. Jeg syns dette er passende: Ignorant men raise questions that wise men answered a thousand years ago Jeg veit. Noen skal ha det til at han er "så flink".. Jeg syntes han er skikkelig dårlig og at han suger som retoriker. 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 5. september 2011 Rapporter Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Veldig lang video, her begynner han med noen "gode" poeng, med gode, mener jeg man kan akseptere det rent filosofisk, bortsett fra det han sier gjelder også Vishnu, Mithras. Får i grunn kopiere kommentaren som står ved videoen: I hold no animosity towards Craig really, but his argument is rather deceitful because when he uses arguments for God's existence he does not clarify the fact that these arguments only apply to God in a very vague general sense and cannot technically be used to argue for the existence of an Abrahamic God solely. Craig's argument would work equally well for Allah, Vishnu, Mithras, ect. And Craig knows this, but is rather fond of not mentioning it in public debates such as this. http://www.youtube.com/watch?v=4KBx4vvlbZ8&feature=related Er veldig lang video, så jeg forventer ikke at alle ser den. Mange argumenter som blir brukt om igjen her som har blitt motbevist. Endret 5. september 2011 av amir90 waits for alice 2 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 9. september 2011 Rapporter Del Skrevet 9. september 2011 Noen ikke helt gjennomtenkte skilt: 5 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. september 2011 Rapporter Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Tenkte jeg kunne legge denne inn her også: http://www.youtube.com/watch?v=kUfSuninCn0&feature=BFa&list=PL80294485C9139857&lf=results_main Det er 10 klipp hvor en professor i bibeltekst, forklarer hvordan bibelen er blitt til og forandret over tid. Meget interessant! Klippene spilles av automatisk, en etter en. =) Endret 9. september 2011 av turbonello 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. september 2011 Rapporter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) For Ehrmans kristne kone, er de feilene Ehrman finner i bibelen rennende likegyldig, 0:55.20 dette er noe verdens to milliarder kristne er enig i. 0:55.20 Endret 10. september 2011 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå